מועצת העיר חיפה (צילום: רמי שלוש)
מועצת העיר חיפה (צילום: רמי שלוש)

עיריית חיפה תעניק 50 אחוז הנחה על חובות ארנונה

ועדת הכספים אישרה את השתתפות העירייה במבצע הארצי שיאפשר לחייבים לשלם רק מחצית מחובותיהם עד שנת 2014, אם שילמו את מלוא חובותיהם לשנים 2015 ו-2016

פורסם בתאריך: 14.6.17 16:02

ועדת הכספים של עיריית חיפה אישרה השבוע את הצטרפותה של העירייה למבצע הענק שמנהל משרד הפנים לגביית חובות ארנונה ישנים. לפי מתווה המבצע, בעל נכס מכל סוג – למגורים או לעסקים – שצבר חובות ארנונה לעירייה לאורך כמה שנים יוכל לזכות בהנחה של 50 אחוז על כלל חובות הארנונה שצבר עד לסוף שנת 2014, וזאת בתנאי ששילם את מלוא חובות הארנונה שלו לשנים 2015 ו-2016.

המבצע נגזר מתקנות חדשות בנושא הנחה מארנונה שעליהן חתם שר הפנים אריה דרעי בתחילת חודש אפריל. במסיבת העיתונאים שבה הוצג המבצע אמר דרעי כי היקף חובות הארנונה לכלל הרשויות בישראל נאמד ב-30 מיליארד שקל שגביית חלק מהם תאפשר מקור מימון לשיפור השירותים המוניציפליים: "מבצע לגביית חובות ארנונה הוא יציאה מחושך לאור לחייבים רבים שיסדירו את חובם, והנהנים מכך הם כלל תושבי הרשויות עם הטבת השירותים המוניציפליים. באפשרותן של רשויות מוחלשות בעלות תקציבים נמוכים לקבל הכנסות שלא שולמו עד היום, והדבר הוא צעד נוסף להקטנת הפערים החברתיים והכלכליים".

המבצע הוגבל בזמן לתקופה של חצי שנה – מתחילת יוני ועד לסוף נובמבר – ולשם כניסתו לתוקף נחוצה החלטה של מועצת העיר. דיון בנושא במועצת העיר אכן נקבע לתחילת יולי, וההערכה היא שלאחר האישור בוועדת הכספים תאשר גם המועצה את המבצע.

בתחילת יוני דיווח משרד הפנים על היענות רבה של רשויות מקומיות למבצע ועל כך שכ-50 מהן כבר אישרו את קיום המבצע בתחומן וש”100 נוספות מתכוונות לאשר את המבצע בימים הקרובים”.

חבר מועצת העיר אריה בליטנטל, לשעבר יו”ר הוועדה העירונית להנחות בארנונה, תמך בישיבת ועדת הכספים באישור מבצע גביית החובות, ולאחר הישיבה אמר בשיחה עם “כלבו – חיפה והצפון”: "ברור שתמכתי בזה. היתרון הוא שניתן יהיה לגבות חובות שעד היום לא ניתן היה לגבות, וזו גם הקלה של 50 אחוז לאותם בעלי חובות”.

האם לא מדובר באובדן הכנסות פוטנציאלי?

“אני חושב שלא. יש היום הרבה חובות ארנונה לעירייה שנחשבים לחובות אבודים, ואולי לנוכח המבצע יתעוררו אנשים שצברו חובות ויגידו ‘חבל לנו להתנהל נגד העירייה, בואו נסדיר את החוב שיש לנו’. זה יותר רווח מאשר הפסד”.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. כהן

    יפה מאוד. כשחושבים על כל התיספורות שעושים לאנשי עסקים שלא חסר להם, אז באמת הגיע הזמן, לאנשים מן השורה, את הזכות הזו להקלה בחובות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר