דגל הגאווה (צילום: InkDropCreative/depositphotos.com)
דגל הגאווה (צילום: InkDropCreative/depositphotos.com)

עיריית חיפה במקום הרביעי במדד הגאווה של האגודה למען הלהט"ב

המדד בודק את יחסן של רשויות מקומיות ברחבי הארץ לקהילת הלהט"ב, כשהשנה נמדד מספר שיא של 52 רשויות מקומיות, בהן פועלות התארגנויות גאות, המלוות על ידי האגודה למען הלהט"ב. עם חיפה במקום הרביעי ניצבות הרצליה ורמת השרון. בראש המדד: תל אביב, גבעתיים וראשון לציון

פורסם בתאריך: 7.6.22 15:06

עיריית חיפה מדורגת רביעית בין הרשויות שקידמו את צורכי הקהילה הגאה במדד השנתי, אותו מפרסמת האגודה למען הלהט"ב. יחד עם חיפה ניצבות במקום הרביעי גם הרצליה ורמת והשרון. את מדד הגאווה ברשויות המקומיות הגישה היום (שלישי) האגודה למען הלהט"ב לנשיא המדינה יצחק הרצוג.

המדד בודק את יחסן של רשויות מקומיות ברחבי הארץ לקהילת הלהט"ב וכן כיצד הן תמכו וקידמו את צורכי הקהילה במרחב העירוני בשנה החולפת, במטרה לקדם מרחב בטוח ללהט"ב בכל מקום בישראל. השנה נמדד מספר שיא של 52 רשויות מקומיות, בהן פועלות התארגנויות גאות, המלוות על ידי האגודה למען הלהט"ב, על סמך 30 שאלות בחמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתיות, נראות ציבורית ותרבות.

מהמדד עולה, כי עיריית חיפה מפעילה את המרכז הקהילתי הגאה של העיר, "בית הקהילות", שמספק שירותי פנאי, תרבות גאה, פיתוח קהילה, מיצוי זכויות, תמיכה וטיפול ותוכניות העצמה לציבור הגאה ובני משפחותיהם בעיר. כמו כן בעירייה ישנו אחראי להט"ב בשירות הפסיכולוגי החינוכי, היא קיימה הכשרות לצוותי הרווחה בנושא להט"ב, יוזמת ומממנת באופן מלא אירועים עבור הקהילה הגאה וכן לחודש הגאווה וכן קיימת קבוצה של ארגון הנוער הגאה (איגי), במימון העירייה.

מהמדד עולה כי  תל אביב-יפו, גבעתיים, ראשון לציון ורמת גן הן העיריות שקידמו הכי הרבה את צורכי קהילת הלהט"ב בשנה, כשלראשונה, פתח תקווה ואשדוד נמצאות בעשרת המקומות הראשונים. עוד עולה, כי בשנה האחרונה חל שיפור של 36 אחוז ביחס הרשויות המקומיות שנמדדו לחברי הקהילה הגאה.

 

 

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, רן שלהבי: "הקהילה הגאה נמצאת בכל מקום ובכל חלקי הארץ מכל המגזרים, הקשת החברתית והפוליטית בישראל. נמשיך לעמוד על הזכות שלנו לחיים בביטחון ובשוויון בכל מקום. נתוני המדד מציגים את מה שאנחנו רואים בשטח: בישראל 2022 חלה מהפכה מקומית גאה מצפון ועד דרום, וזאת בזכות פעילים מקומיים, ראשי רשויות מכל גוני הקשת הפוליטית, חברי מועצה וכל מי שתומך בזכויותינו. הימים האחרונים, בהם השנאה שוב מראה את פניה וחברי הקהילה שלנו מאוימים, מדגישים עד כמה המאבק שלנו לחיים בביטחון ובשוויון עוד רחוק מלהסתיים וכמה חשוב להיאבק עד שנגיע לשם. אור הסובלנות והגאווה ימשיך להאיר ברחבי ישראל בתקווה שכל אחד ואחת יוכלו לחיות את חייהם, בדיוק כמו שהם".

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "חודש הגאווה כשמו כן הוא: הזדמנות להביט בגאווה רבה על הדרך המרשימה שעשתה הקהילה הגאה, דרך שבבסיסה החופש של כל אדם לחיות את זהותו כפי שהיא. יש לכולנו עוד דרך לעשות, כדי להמשיך ולהסיר דעות קדומות, לעקור מן השורש כל התייחסות פוגענית, לקדם את שיח הזכויות ולאפשר חיים משותפים מלאים, וכמובן למגר אפליה במקומות בהם היא עודה קיימת. ובכל זאת – יש לכולנו, בוודאי בחודש המיוחד הזה, גם סיבות טובות לשמחה ולשביעות רצון: בזכות ההישגים, בזכות השאיפה לתיקון ולהתקדמות ובזכות הקהילה הגאה, שגם היא הופכת אותנו לחברה טובה יותר, תומכת יותר וצודקת יותר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר