בניין עיריית חיפה (צילום: Yakovleva, CC BY-SA 3.0, ויקישיתוף)
בניין עיריית חיפה (צילום: Yakovleva, CC BY-SA 3.0, ויקישיתוף)

ועד העובדים מאיים בפנייה לערכאות: קליש מונעת העברת כספים לוועד בשל נקמנות

במכתב ששלח בא כוחו של הוועד ליועצת המשפטית של העירייה נטען, כי תקציב הוועד בסך של כ-2 מיליון שקלים, שאושר במועצת העיר, לא הועבר עד כה לוועד, מכיוון שקליש-רותם מסרבת לחתום על הוראת התשלום. לדברי הוועד, העיכוב בתשלום מונע ממנו להזמין את השי לחג לעובדים במועד

פורסם בתאריך: 25.7.22 14:43

ועד העובדים בעיריית חיפה מאיים בפנייה לערכאות בטענה, שתקציב הוועד, בסך כ-2 מיליון שקלים, כפי שאושר במועצת העיר, לא הועבר עד כה לוועד.

במכתב ששלח עו"ד מרדכי לוין, בשם הוועד, ליועצת המשפטית של העירייה, עו"ד ימית קליין, הוא כותב: "ב-30 במארס 2022 אושר על ידי מועצת העיר התקציב הרגיל לשנת 2022, כאשר ההחלטה, אשר התקבלה ברוב של 17 חברי מועצה בעד ושבעה נגד, הייתה: "מועצת העירייה מאשרת את התקציב הרגיל לשנת 2022. הצעת התקציב הנוכחית שהוגשה לפני הישיבה הזו

כולל תקני כוח אדם, דברי הסבר, חוות דעת הגזבר העירייה, בהתאם לפקודת העיריות נוסח חדש, בכפוף לשינויים שהועברו על ידי ועדת הכספים ב-11 במארס 2022, בכפוף לשינויים שהקריא גזבר העירייה סמוך להחלטה הזו ופורטו קודם בפרוטוקול ובכפוף לחוות הדעת היועצת המשפטית של העירייה לגבי סעיף שכר, של 20 מיליון שקלים…

"מן האמור לעיל עולה, כי החלטת המועצה לאישור התקציב עברה ברוב ואף פרוטוקול הדיון נחתם בחתימת ראש העיר ומזכירת המועצה. במסגרת התקציב שאושר במועצה, הופיע תקציב ארגון העובדים בסך כולל של 1.946 מיליון שקלים, אשר היה אמור להיות מועבר לארגון העובדים. חרף העובדה כי התקציב אושר במועצה, נודע לארגון העובדים, כי כאשר הובאה לחתימתה של ראש העיר הוראת התשלום, סירבה היא לחתום על כך, תוך שהיא נמנעת מלשלם לארגון העובדים את תקציב הארגון כפי שנקבע בהחלטת המועצה במסגרת אישור התקציב".

מוסיף וכותב עו"ד לוין: "נמצאנו למדים, כי ראש העיר בוחרת לרמוס ברגל גסה את החלטות מועצת העיר ולהימנע מביצוע תשלום אשר אושר כדת וכדין, תוך התעלמות מהנזקים הרבים להם גורמת ראש העיר בהתנהלותה זו. כך, עתיד ארגון העובדים לרכוש שי לחג לקראת ראש השנה לאלפי עובדי העירייה, כמדי שנה בשנה, אולם עיכוב העברת הכספים על ידי ראש העיר מסב נזק רב לארגון ומונע את היכולת להזמין את השי לחג במועד, על מנת שיוכלו לחלקו לעובדים בסמוך לחג. בכך, עושה ראש העיר שימוש לרעה בסמכותה לחתום על הוראת התשלום, סמכות אשר הינה בבחינת סמכות פורמלית בלבד וללא שיקול דעת ממשי, נוכח העובדה כי מועצת העיר אישרה ביצוע תשלום זה כבר בחודש מארס 2022 במסגרת אישור התקציב הרגיל לשנת 2022, והכל במטרה לבוא חשבון עם ארגון העובדים בשל הכרזת סכסוך העבודה בימים אלו".

 

 

עוד נכתב: "התנהלותה של ראש העיר מונעת משיקולים זרים ופסולים של נקמנות גרידא בארגון העובדים והעומד בראשו, שיקולים החורגים ממתחם הסבירות ואין להם כל מקום ברמת היחסים בין העירייה לארגון העובדים, בייחוד עת הכספים אושרו כדין, וכעת עושה ראש העיר דין לעצמה עת היא מעכבת בחוסר סמכות מוחלט את הכספים מהעברתם לידי ארגון העובדים.

"אשר על כן, נדרשת ראש העיר להורות על העברת הכספים לאלתר, תוך מניעת נזקים נוספים לארגון העובדים, אשר נגרמו כתוצאה מעיכוב העברת הכספים עד ליום זה, עת נדרש כיום ארגון העובדים להזמין את שוברי השי לחג, כמדי שנה בשנה.

"אבהיר כי ככל שראש העיר תבחר שלא לפעול כן, ייאלץ מרשי לפעול בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו, לרבות פניה לערכאות משפטיות ואף חיובה האישי של ראש העיר בנזקי ארגון העובדים, כתוצאה מצעדיה הבלתי חוקיים של ראש העיר ואשר נעשים בחוסר סמכות מוחלט".

מעיריית חיפה לא התקבלה עד כה תגובה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לאמור את האמת

    אמרו תמיד שהבעיה הכי גדולה שלה היא חוסר יכולת בקיום יחסי אנוש תקינים+EQ שלא קיים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר