מרכז התרבות פירמידה (צילום: חגית הורנשטיין)
מרכז התרבות פירמידה (צילום: חגית הורנשטיין)

אחרי שבעה חודשים, העירייה פרסמה מכרז למנהל פירמידה

שבעה חודשים חלפו מאז פרש שמעון אלון לגמלאות, ואחרי שני מכרזים פנימיים שלא נשאו פרי פרסמה עיריית חיפה מכרז למנהל מרכז התרבות פירמידה. אחד מהאמנים שפרשו מהמרכז: "על קירות הגלריה תלויים פוסטרים כמו בבית ספר יסודי. המקום מת. העירייה לא מסוגלת למנות מנהל במשך כל כך הרבה זמן, וחבל"

פורסם בתאריך: 2.8.22 11:04

לאחר שבעה חודשים ללא מנהל, מאז פרש שמעון אלון לגמלאות, פרסמה עיריית חיפה מכרז למנהל מרכז התרבות פירמידה. המנהל שימונה יעבוד בתקן של סגן מנהל מחלקה במינהלת תקס"י (תרבות, קהילה, ספורט וים).

בניגוד למכרזים קודמים לתפקיד, הפעם פרסמה העירייה מכרז פומבי, ול"כלבו – חיפה והקריות" נודע כי בפעמיים שבהן פורסם מכרז פנימי, אשר מיועד לעובדי העירייה בלבד, הוא לא נשא פרי. למכרז הראשון ניגש מועמד אחד שלא עמד בתנאי הסף, ולמכרז השני ניגשה מועמדת יחידה שמשכה את מועמדותה.

25 שנים אחרי שקבוצת אמנים נכנסה למבנה בית ספר נטוש בוואדי סאליב והפכה אותו למשכן לאמנות עכשווית, בעידודם ובתמיכתם של עיריית חיפה ושל ראש העיר דאז אריה גוראל, חזרה פירמידה בסוף שנת 2017 לייעודה המקורי עם קומפלקס מחודש ומשופץ של 3,000 מ"ר שמתפרשים על פני חמש קומות, ובהן חללי תצוגה גדולים ו-24 חללי סטודיו של אמנים. במקום נערכו סדנאות של האמנים בחדרי הסטודיו שלהם, ולמבקרים התאפשר לראות מקרוב את תהליך היצירה.

 

 

לאירוע הפתיחה הגיעו אלפי אנשים מכל רחבי הארץ, אך האידיליה לא החזיקה מעמד זמן רב, וסכנה מוחשית ריחפה על המשך פעילותו של המרכז. תקציב התרבות העירוני לא אפשר לממן את פעילויותיו, שכן התקציב כלל רק את עלות העסקתה של האוצרת גליה בר אור, והפעילויות שהתקיימו במקום בכל זאת הגיעו מכספים שגויסו במיוחד לטובתן. לאחר שתוקף החוזה של בר אור הסתיים, לא מונה אוצר חדש לפירמידה, ובמרוצת הזמן פוזרה ההנהלה הציבורית שלו. אלון הצליח להשאיר את המקום בחיים רק בזכות תרומות שונות והקצבות ממשרד התרבות והספורט.

רק חלק מהאמנים שמילאו את חדרי הסטודיו עדיין מגיעים למרכז לאחר שרבים נטשו אותו. אחד האמנים שעזבו אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "כרגע, על קירות הגלריה תלויים פוסטרים כמו בבית ספר יסודי, בהחלט לא מסוג האמנות שמרכז כמו הפירמידה היה מתגאה בו. המקום מת, ההרגשה היא שהוא פשוט נגמר. כשהולכים לבית קברות מרגישים בבית קברות, וזוהי בדיוק ההרגשה בפירמידה. העירייה לא מסוגלת למנות מנהל במשך כל כך הרבה זמן, וחבל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רוחמה

    תרבות לא ממש מעניינת את עינת קליש. תראו את הקריסה של תיאטרון חיפה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר