האמיר מוחמד שריף עודה ואנשי דת בכנס בשנה שעברה (צילום: שאדי שלש)
האמיר מוחמד שריף עודה ואנשי דת בכנס בשנה שעברה (צילום: שאדי שלש)

הכנס השנתי ה-21 של העדה האחמדית ייפתח ביום חמישי

העדה האחמדית, שעקרונותיה מבוססים על שלום, צדק ואהבת הזולת, תערוך את הכנס במסגד של העדה בשכונת כבביר בחיפה בהשתתפות אנשי ציבור ואנשי דת מהארץ ומהעולם

פורסם בתאריך: 3.7.17 12:06

הכנס השנתי ה-21 של העדה האחמדית יתקיים בסוף השבוע, בימים חמישי ושישי בשכונת כבביר בחיפה. היום הראשון של הכנס ייערך בעברית ומארגניו מזמינים את תושבי חיפה "מכל שכבות החברה" למסגד בשכונה, לצפות בסרט על פעילות העדה ברחבי העולם ובפעילויות נוספות. העדה האחמדית היא פלג של האסלאם שנוסד בהודו במאה ה-19. האחמדים מטיפים לשלום ולאחווה, מתנגדים לאלימות ומחויבים על פי דתם להיות נאמנים למדינה שבה הם חיים. הכנס נועד, לדברי מארגניו, לקרב לבבות של אנשים מכל הדתות ולהנציח את ערכי השלום ואהבת האדם.

ראש העדה האחמדית האמיר מוחמד שריף עודה: "האירוע השנתי הוא אירוע שמייסד התנועה האחמדית מירזה ע'ולאם אחמד אל-קאדיאני הנהיג בהודו והוזמנו אליו נציגי כל הדתות כדי לחפש את המשותף ולהביא לשלום עולמי. בכנס נסביר את העקרונות שלפיהם חיה העדה האחמדית ונדבר על פעילותה למען האנושות. בנוסף נעשה תיקון לכל הפרשנות הלא נכונה והמעוותות של האיסלאם האורתודוכסי, ואני מתכוון לג'יהאד ולאלימות הנלווית אליו. נסביר שאין סתירה בין דת ומדע ונתקן גם את הפרשנות שהפכה את הדת למקור של שנאה, איבה וגזענות. דווקא עכשיו, כשהעולם כולו הפך לכפר קטן, צריך שייצא מהכנס מסר אוניברסלי של חשיבה כוללת – לא רק לדאוג לאינטרס האישי, שזהו הבסיס לכל הבעיות. החשיבה של האדם צריכה להיות שהוא חייב לעשות כמיטב יכולתו להביא את השמחה לאחרים, לדאוג להם ולשאת את המשא הכבד שלהם. האדם נחשב אדם רק כשהוא מתייחס לאחיו האדם באהבה ובחמלה".

קהילות העדה האחמדית מונות עשרות מיליוני מאמינים והן פזורות ברוב מדינות העולם. הכפר כבביר, שהפך ברבות הימים לשכונה שבה מתגוררים חברי הקהילה האחמדית בישראל, נוסד בשנת 1850.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר