רכבת (צילום: רכבת ישראל)
רכבת (צילום: רכבת ישראל)

העירייה הודיעה: אושרה התוכנית להכפלת המסילות עד לחוף הכרמל

מעיריית חיפה נמסר כי הוועדה לשמירת על הסביבה החופית אישרה את התוכנית להכפלת מסילת החוף עד לתחנת חוף כרמל החדשה, שתהיה ברובה תת קרקעית. במסגרת זו ייבנה חניון תת קרקעי ענק וישופרו החיבורים המיועדים להולכי הרגל מכיוון מרכז התחבורה לחוף הים ולאזור התעסוקה מת"ם

פורסם בתאריך: 1.12.22 10:52

הוועדה לשמירת על הסביבה החופית (הוולחו"ף) אישרה את התוכנית להכפלת מסילת החוף ולהקמת תחנת רכבת חדשה בחוף הכרמל – כך הודיעה היום (חמישי) עיריית חיפה.

מהעירייה נמסר כי בהחלטה שהתקבלה ב-23 בנובמבר אישרה הוולחו"ף את התוכנית להכפלת מסילת החוף עד לתחנת חוף כרמל החדשה. התחנה החדשה תהיה ברובה תת קרקעית, ובמסגרת הקמתה ייבנה חניון תת קרקעי ענק וישופרו החיבורים המיועדים להולכי הרגל מכיוון מרכז התחבורה לחוף הים ולאזור התעסוקה מת"ם. עוד נמסר מהעירייה כי זהו השלב הראשון של מנהור הרכבות בחיפה עד למרכז העיר (קריית הממשלה) שנמצא גם הוא בתכנון.

 

 

בהחלטתה של הוועדה נכתב: "ההרחבה המוצעת לתחנה חוף הכרמל היא בעלת נוכחות והשפעה מצומצמת על תחום הסביבה החופית, כוללת מעברים מהתחום העירוני אל החוף ואף אינה פוגעת במעבר החופשי הציבורי לאורכו של החוף ובשימושים הקיימים בו. יתר על כן, הוועדה סבורה כי חלופת תחנת חוף הכרמל משפרת את הנגישות בתחבורה הציבורית אל החוף, שכן התחנה קרובה לחוף הים ומוסיפה חיבורים בין העיר לחוף". האישור שהתקבל בוולחו"ף מאפשר את אישורה הסופי של התוכנית בוועדה לתשתיות לאומיות בלוח זמנים קצר.

ראש העיר עינת קליש רותם: "לאחר מאבק ממושך של גורמים מהצפון שביקשו לעקוף את חיפה, מוסדות התכנון הארציים קיבלו שוב את ההחלטה התומכת בעמדתה של עיריית חיפה הקובעת כי מסילות הרכבות צריכות לעבור בתוך תחום העיר על מנת לתת שירות תחבורתי לאוכלוסייתה ולחבר אותה לכל המטרופולין. הוועדה השתכנעה שהפרויקט יאפשר את שדרוג סביבת התחנה, והפתרון של מיקום תחנות בתחומה של חיפה הוא פתרון מיטבי, וזאת בניגוד לעמדת המתנגדים שביקשו כי הרכבת תעקוף את חיפה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר