פסטיבל "החג של החגים" (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
פסטיבל "החג של החגים" (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

חד"ש לעירייה: צאו בקריאה לא להגיע בשבת למושבה הגרמנית

במכתב לראש העיר, למנכ"ל בית הגפן ולמפקד תחנת חיפה במשטרה, שכותרתו היא "חשש כבד לפגיעה בחופש הפולחן ובזכויות של רבבות תושבים", מבקשים רג'א זעאתרה ושהירה שלבי לקרוא למבקרים לא להגיע בשבת, ערב חג המולד, למושבה הגרמנית ולוואדי ניסנאס, ולשים דגש על עיקרון "התושב קודם"

פורסם בתאריך: 20.12.22 07:53

סיעת חד"ש במועצת העיר מבקשת מעיריית חיפה ומבית הגפן לצאת בקריאה לא להגיע בשבת הקרובה למושבה הגרמנית ולוואדי ניסנאס בשל ערב חג המולד שיצוין באותו היום, וזאת כדי לאפשר לתושבים הנוצרים להגיע לתפילות בכנסיות.

במכתב ששלחו יו"ר סיעת חד"ש במועצה רג'א זעאתרה וחברת הסיעה שהירה שלבי לראש העיר עינת קליש רותם, למנכ"ל בית הגפן אסף רון ולמפקד תחנת חיפה במשטרה סנ"צ חיים אזרד, שכותרתו היא "חשש כבד לפגיעה בחופש הפולחן ובזכויות של רבבות תושבים", כתבו השניים: "כידוע לכם, בשבת חל ערב חג המולד. לנוכח עומסי התנועה הכבדים ובעיות התחבורה, אנו מתריעים מפני פגיעה קשה, בלתי מידתית ובלתי סבירה ברבבות תושבים ובאלפי משפחות, אשר בערב זה סועדים עם המשפחה המורחבת, מקבלים את פני סנטה קלאוס שמביא מתנות לילדים, וחלקם מגיעים למיסות המסורתיות בכנסיות באזור המושבה הגרמנית וואדי ניסנאס. בשבועיים האחרונים, למרות השינויים בתוכנית העבודה השנה, עדיין נפל חלק ניכר מהנטל על תושבי הוואדי והמושבה, בין שננצרו בבתיהם ולא יכלו לצאת או שהצטרפו לשיירות הפקקים באזור. מטרדי הרעש עד לשעות הקטנות של הלילה הפכו חלק מחיי התושבים בכל ימות השנה, וכעת ביתר שאת ובאופן בלתי נסבל, במיוחד עבור ילדים, פעוטות ואזרחים ותיקים. מצב זה לא ייתכן בערב החג. מדובר בפגיעה מסוכנת ובלתי מתקבלת על הדעת בחופש בפולחן, בחופש התנועה, בכבוד האדם וחירותו ובזכותו הבסיסית של כל אדם לחגוג לפי אמונתו בביתו ובין בני משפחתו. זכויות אלה צריכות לקבל זכות קדימה בשבת הקרובה ובזו שאחריה (ערב השנה האזרחית החדשה; ב"כ).

זעאתרה ושלבי ציינו מקרי עבר שמהם יש להפיק לקחים: "בשנה שעברה קיבלנו תלונות מתושבים רבים וממספר כמרים כי בשל המצב, תושבים רבים לא הצליחו להגיע לתפילה בכנסיות בערב החג – דבר שעומד כיום בפני חקירה של מבקר העירייה. אנו מתריעים שוב כי מדובר בפגיעה חמורה שמחובתכם – עיריית חיפה, משטרת חיפה ובית הגפן שמפיק את אירועי 'החג של החגים' – לקחת אחריות ולנקוט צעדים כדי לצמצמה ככל האפשר".

 

 

חד"ש מבקשת מהעירייה ומבית הגפן לקרוא למבקרים לא להגיע בשבת לאזור שבין שדרות רוטשילד במערב, רחוב תל אביב עד רחוב עין דור בצפון, רחוב חורי וקיסריה במזרח ושדרות הציונות בדרום, ולצאת מיד בקמפיין בעברית ובערבית שבו ישתתפו ידוענים חיפאים, יהודים וערבים, שיסבירו ברשת את נחיצות הצעד, ואשר יכלול הכוונה לאירוע כריסטמס מרקט בטיילת לואי במרכז הכרמל. כמו כן מבקשת הסיעה לתגבר את משמרות התברואה, את פעולות האכיפה נגד מטרדי רעש ממכוניות ומעסקים, ואת מצבת הסדרנים, ולייעל את עבודתם בדגש על עיקרון "התושב קודם".

בפנייתה למשטרה מבקשת חד"ש לתת עדיפות ראשונה לחופש התנועה של התושבים, תוך הפעלת שיקול דעת (למשל, זוג ערבי שגר בנאות פרס או בכרמל הצרפתי ומגיע לחגוג עם המשפחה ברחוב בוואדי ניסנאס או במושבה הגרמנית) ולאפשר רק לתושבים ולבני משפחותיהם להגיע לאזור. כמו כן מתבקשת המשטרה לתגבר את נוכחות השוטרים בהסדרת התנועה ובמניעת מטרדי רעש ומטרדים אחרים.

זעאתרה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "לפסטיבל 'החג של החגים' שיצא לדרך לפני כשלושה עשורים יש מעלות ומגרעות. סיעת חד"ש רואה חשיבות ציבורית וכלכלית בפסטיבל, במיוחד בעידן שבו גזענות גסה ושלילת אחר הופכות למיינסטרים בחברה הישראלית, אך קשובה גם לתושבי השכונות שמשנה לשנה סבלם הופך כבד מנשוא, במיוחד לנוכח מצב התשתיות, מצוקת מוסדות החינוך והיעדר השקעה עירונית בפיתוח. חד"ש תמשיך לדרוש שינויים לטובת התושבים והעסקים ולקיים מערכת של איזונים ובלמים בין חופש העיסוק, הפרנסה, הבילוי והבידור לבין זכויות בסיסיות של תושבים – במקרה זה יכולת להגיע לבית התפילה בערב החג. אנו תקווה כי העירייה והמשטרה ייקחו אחריות וייעתרו לדרישות הצודקות של התושבים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. נמאסו כבר

    אין גבול לחוצפה שלהם.
    מליונים לחגיגות קריסמס במסווה חג החגים וגם זה לא בסדר..
    תעיפו אותם לקיביבי-נימט.

  2. וואדיה

    איימן עודה עסוק עדיין להכפיש את ישראל בעולם?
    הוא דואג לפלסטינאים יותר מלבוחריו

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר