גיורא פישר (צילום: ירון צור לביא)
גיורא פישר (צילום: ירון צור לביא)

כיכר בקרית חיים תיקרא על שם גיורא פישר

מחר (שני) יתקיים טקס שבו תיקרא הכיכר ברחוב אח"י אילת פינת רחוב השיירה על שם פישר, ששימש יו"ר ועד קריית חיים במשך 39 שנים, והיה ראש העיר חיפה בפועל אחרי עמרם מצנע

פורסם בתאריך: 9.7.17 18:06

מחר (שני) בשעה 17:00 ייערך בקרית חיים טקס קריאת כיכר על שם גיורא פישר, שהיה מבכירי מפלגת העבודה באזור ואף כיהן בשנת 2003 למשך תקופה קצרה כראש העיר חיפה בפועל. הכיכר נמצאת בצומת הרחובות אח"י אילת-השיירה.

פישר נפטר לפני כשנתיים ותשעה חודשים בגיל 77. הוא נולד בשנת 1937 בקרית חיים – רובע המגורים שלמענו פעל כל חייו – נבחר למועצת העיר לראשונה בשנת 1978 וכיהן בה שש קדנציות ברצף, מתוכן שתי קדנציות כסגן ראש עיר בתואר (ללא שכר). הוא כיהן במשך 30 שנה כחבר מועצת העיר מטעם מפלגת העבודה, ובמקביל לכך שימש 39 שנים כיו"ר ועד קרית חיים.

בשנת 2003, לאחר שראש העיר דאז עמרם מצנע נבחר ליו"ר מפלגת העבודה ולמועמדה לראשות הממשלה, כיהן פישר כראש העיר בפועל במשך כחצי שנה, עד להיבחרו של יונה יהב לראשות העיר בתחילת יוני 2003.

הגדרת התפקיד הרשמית של פישר אמנם היתה ממלא מקום ראש העיר, אך הוא לא היה ממלא מקום רגיל שמחליף ראש עיר מכהן לימים אחדים, למשל לצורך נסיעה לחו"ל, אלא ראש עיר בפועל, שמבחינה היררכית ניצב בראש המערכת המוניציפלית.

הנצחתו של פישר בכיכר הקרויה על שמו היא בהתאם להחלטות ועדת השמות של עיריית חיפה ומועצת העיר חיפה. בהחלטת ועדת השמות, שאומצה על ידי מועצת העיר, צוין כי "פישר כיהן בתפקידי ציבור רבים ופעל רבות לקידומה של קרית חיים ולרווחת תושביה ותושבי חיפה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר