מחאת הנכים (צילום: אוליבייה פיטוסי)
מחאת הנכים (צילום: אוליבייה פיטוסי)

"מתעללים בנו. נעשה הכל כדי ששר האוצר ייצא אלינו"

הפגנה בתמיכה במאבק הנכים תתקיים מחר מול ביתו של שר האוצר משה כחלון בחיפה בדרישה להגדיל את הקצבאות. הפגנה נוספת, במחאה על יחס העירייה לנכים, תתקיים ברחבת העירייה בשבוע הבא

פורסם בתאריך: 10.7.17 17:45

מחר (שלישי) בשעה 17:30 תתקיים הפגנת תמיכה במאבק הנכים מול ביתו של שר האוצר משה כחלון ברחוב הירקון בחיפה. המחאה מאורגנת על ידי הסניף החיפאי של תנועת דרכנו, אשר מכריזה על עצמה כתנועה ללא שיוך מפלגתי ומונה עשרות פעילים ומתנדבים שלוקחים מדי שבוע חלק במעורבות פוליטית ואזרחית במטרה ליצור מציאות טובה יותר.

"חלק מהערכים שאנחנו מקדמים הם צדק חברתי וסולידריות חברתית. אנחנו עוזרים לנכים לקבל את מה שמגיע להם ותומכים במאבק שלהם", אומר אדם אפון, מנהל הפעילות של דרכנו בחיפה, "מאבק הנכים הוא המאבק הכי צודק כי גם לנכים מגיע לחיות בכבוד. אנחנו מצפים מחר לכ-300 איש, ולהערכתי כחלון יודע על המחאה".

קצבת הנכות מביטוח לאומי עומדת היום על 2,342 שקל בחודש. לפני כשבועיים, הודיעו משרד ראש הממשלה ויו"ר הקואליציה דוד ביטן כי בינואר 2018 תעלה הקצבה ל"נכים קשים" (בעלי שיעור של 90 אחוזי נכות רפואית ומעלה) ל-4,000 שקל. בנוסף, למי שאינו שייך לקבוצת הנכים הקשים אך אינו יכול לצאת לעבודה תעלה הקצבה לכ-3,200 שקל. הודעה זו עוררה התנגדות בקרב ארגוני הנכים בכל רחבי הארץ והביאה לגל מחאה חדש. ארגוני הנכים דורשים להעלות את הקצבה מיד לגובה שכר המינימום.

"מתעללים בנכים. אני לא מצליח להתקיים מקצבה של 2,342 שקלים", אומר ג', נכה תושב חיפה ופעיל בארגון נכה, לא חצי בן אדם, "אני אדם שעבד במשך כל חייו, שילמתי ביטוח לאומי כמו כולם, ולצערי אני נכה עכשיו. אין לי עזרה מהמשפחה ואין לי אפילו פנסיה. אני כל הזמן במינוס. מה שעושים לנו חורה מאוד לנכים. זה כסף שעבדנו למענו, אנחנו לא דורשים אותו כמתנה. ציפיתי מהמדינה שגזלה ממני כל כך הרבה דמי ביטוח שבשעת צרה כזאת תיתן לנו מענה. זהו עוול נוראי".

בשבוע שעבר, כאשר נחנך גן המשחקים מנוחה ברוממה ששוקם אחרי השריפה, ניגש ג' לשר האוצר שנכח במקום. "הוא הבטיח לי אישית שהוא יילך לקראתנו, ובסוף – כלום", מספר ג', "הייתי בהרבה הפגנות, אבל שום דבר לא עוזר. הרבה חברי כנסת יצאו אלינו, כמו אילן גילאון ודוד ביטן. כחלון אפילו לא יצא אלינו. נעשה מחר הכל כדי שהוא ייצא".

הפגנה נוספת מול בניין העירייה תתקיים ביום שני הבא בהובלתו של ארגון אחוה המסייע לבעלי מוגבלויות. הפגנה זו תיערך במחאה על בעיות של נגישות ורמת השירותים שמעניקה העירייה לנכים. אבי עובדיה ממארגני ההפגנה: "יש פה מדיניות מכוונת של יונה יהב שמטרתה היא להעלים את כל הנכים ואת כל האנשים המוחלשים, לא להתייחס אליהם ולהתעמר בהם. הגענו למצב שבו אנשים פוחדים לפנות ללשכת הרווחה. אנחנו מדברים על תקציב רווחה של 300 מיליון שקל, שזה כמו התקציב השנתי של שתי קריות. אנחנו דורשים שיהב ישנה את המדיניות הזו או שילך הביתה".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "המחאה היא יוזמה של שני אנשים הקשורים לעמותה שהפעיל ארגון הג'וינט. לאחר שהתגלו אי סדרים בפרויקט ביקש הג'וינט מהעירייה להיכנס לנעליהם ולהפעיל את הפרויקט. בקשה זו קיבלה חיזוק ממשרד העבודה והרווחה. מוטב שאנשים האמורים יתקנו את דרכם במקום לכפותה בצורה נלוזה, תוך שימוש ציני בבעלי מוגבלויות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רודף צדק 968

    אני מתנגד לניסיון המלאכותי של הממשלה להפריד בין הנכים. קודם כל זה צריך להיקבע גם על פי דרגת אי הכושר, כמו היום – כל מי שזכאי לקצבה מלאה היום שיקבל את מלוא התוספת ואנשים שמקבלים כיום פחות, יקבלו בצורה מתמטית הגיונית שתוצג לארגוני הנכים תוספת נאה שתספיק להם כדי להתקיים.
    בנוסף צריך אכן לא להוריד את הקצבה לנכים גם אם הם עובדים, זה לא כזה הרבה כסף לעומת התרומה הכלכלית למשק אם הוא גם יעבוד. לא צריך להתנות את זה בכלל בעבודה, אתה נכה מבחינה רפואית, אם אתה נס רפואי ובכל זאת מסוגל לעבוד למרות הנכות הקשה שלך מגיע לך את כל תוספת הכסף.
    אבל יפה שלאט לאט הממשלה מתרככת. שמתי לב.
    לדעתי עיקר הבעיה זה החוסר תקשורת בין הממשלה לנכים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר