איל מגד. "יש לי קשרים, אבל שום דבר לא זז" (צילום: תומר אפלבאום)
איל מגד. "יש לי קשרים, אבל שום דבר לא זז" (צילום: תומר אפלבאום)

למה איל מגד וצרויה שלו פוחדים לנעול את האוטו?

לזוג המלכותי של הספרות העברית נמאס מהנהיגה המטורפת ברחובות דניה. אז הם שוב פנו לסנובה כדי לנסות ולהעיר מישהו בעירייה לפני שיקרה אסון. מה דעתכם, זה יעזור?

פורסם בתאריך: 7.9.17 15:42

כשזוג הסופרים המוערכים איל מגד וצרויה שלו העתיקו את מגוריהם לחיפה סנובה היתה מבסוטית שהעיר עולה סוף סוף על מפת הספרות הארצית. אבל בשנה שעברה התלוננו השניים על כך שביתם ממוקם על הרחוב הראשי בדניה, וטענו שזוהי סכנת נפשות, לא פחות. אז הוא פנה לעירייה, הציע להציב באמפרים, אך דבר לא קרה. חלפה שנה, מגד נפגש עם ראש העיר יונה יהב, ועדיין לא נמצא פתרון לבעיה.

מגד, חלפה שנה ודבר לא השתנה?

"שום דבר לא קרה. אני לא מאמין. יש לי קשרים, אבל שום דבר לא זז. בעירייה אומרים שמשרד התחבורה לא מאשר להציב באמפרים, אבל יש שיטות אחרות והם גם עדכנו אותי שזה הולך לתקצוב ופה ושם. בינתיים אני רואה בכל מיני מקומות בעיר ובסביבתה שיש פתרונות אחרים, פשוטים יותר. בעתלית למשל עשו מין הגבהות בכביש, מין פסים מחוספסים שכל טרקטור יכול להטביע אותם תוך דקות. אין אחד שלא מבקר אצלי ולא נבעת מהנהיגה של הנהגים ברחוב".

באמת מפחיד.

"פניתי לעירייה, שלחתי להם תמונות של פתרונות, ואפילו ראש העיר היה אצלי וראה. צרויה לא נועלת את האוטו, אתה לא תאמין. יש לנו אוטו ישן שאין לו נעילה מרכזית וצריך לנעול עם המפתח, אבל היא פוחדת לעמוד ליד הדלת כי חולפות שם מכוניות כאילו זה מסלול מירוצים. אז היא טורקת את הדלת ובורחת. זה לא ייאמן. אני מתריע כל הזמן. בינתיים עברה שנה, וכלום. יכול להיות שזה יעזור אם זה יפורסם בתקשורת. וליונה יש פה שני קולות בטוחים כי אני חושב שהוא ראש עיר מצוין, רואים שאכפת לו. אני לא רוצה להעמיס עליו את הסיבוב בדניה למרות שהוא תושב השכונה ומכיר את זה, ולכן פניתי אליך כי אני באמת חושב שזו סכנה. אני לא נודניק".

 

צרויה שלו. מגד: "היא טורקת את הדלת ובורחת" (צילום: דודו בכר)

צרויה שלו. מגד: "היא טורקת את הדלת ובורחת" (צילום: דודו בכר)

 

ברור.

"היו אצלנו אורלי (וילנאי; ב"כ) וגיא (מרוז; ב"כ), חברים טובים, וגיא אמר לי 'תוציא לי את האוטו, אני מפחד. תראה איך נוסעים פה כמו משוגעים'. הוא אמר לי 'איך אתם לא עושים שום דבר? בוא נעשה על זה אייטם'. אמרתי 'עזוב, אני לא רוצה שתעשה בשבילי אייטם בטלוויזיה, זה לא לעניין. זה עניין מקומי".

ומהעירייה נמסר בתגובה: "ראש העיר הנחה את מהנדס התנועה ואת ראש המטה העירוני לבטיחות בדרכים לגבש תוכנית לריסון התנועה ולהגברת הבטיחות ברחוב. אמצעי הריסון שנבדקו בשלב הראשון נפסלו עקב שיפועים קשים בכביש, ובימים אלה נבחנות חלופות שונות לריסון התנועה. תוכנית הריסון תוגש עם גיבושה לאישור ולתקצוב משרד התחבורה במסגרת הפרויקטים המתבצעים בעיר להגברת הבטיחות בדרכים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר