בית הכנסת של קהילת מוריה (צילום: קהילת מוריה)
בית הכנסת של קהילת מוריה (צילום: קהילת מוריה)

בתי הכנסת בחיפה מזמינים את המתפללים לראש השנה

בבתי הכנסת הרפורמי והקונסרבטיבי מדגישים את ערך השוויוניות והקבלה. בבתי הכנסת האורתודוכסיים מבטיחים להגיע לביתם של מי שנבצר מהם לבוא לבית הכנסת ולתקוע בשופר

פורסם בתאריך: 19.9.17 18:48

בבתי הכנסת בחיפה מצפים לקהל רב שיגיע מחר (רביעי) בערב להשתתף בתפילות ראש השנה.

בבית הכנסת הרפורמי של קהילת אהל אברהם במרכז החינוך ליאו באק בכרמל הצרפתי פותחים את השנה תחת הסיסמה “שתהיה שנה שווה – חוגגים יהדות ישראלית ללא מחיצות”. קבלת החג תתחיל בשעה 17:00 בבית הכנסת, וביום חמישי בשעה 9:30 תתחיל תפילת שחרית בשילוב תקיעת שופר. ביום שישי בשעה 17:00 תתקיים פעילות יצירה לילדים, ואחר כך תיערך תפילת קבלת שבת בבית הכנסת. בשעה 18:45 תקיים הקהילה את מנהג תשליך בטיילת בת גלים, ליד תחנת הרכבל, ולאחר מכן יתקיים קידוש קהילתי.

הרבה נעמה דפני-קלן: “חשוב להדגיש שאנחנו פתוחים לכולם, ובחינם. אצלנו אין צורך בקניית מקום, וזה לא בזכות התקצוב הנדיב של מדינת ישראל. לא צריך להתחפש, בואו כמו שאתם — גברים, נשים, ילדים, ילדות, סטרייטים, לסביות, הומואים – הבית שלנו פתוח בפני כולם”. על המנהג המיוחד של הקהילה מספרת דפני-קלן: “נהוג אצלנו שכל מי שיש לו שופר, ולא משנה מהו גילו, מוזמן לתקוע ביחד איתנו. בראש השנה יש הרבה תקיעות ויש הרבה זמן להתאמן”.

 

אנשי קהילת אהל אברהם בטקס תשליך בחוף הים (צילום: קהילת אהל אברהם)

אנשי קהילת אהל אברהם בטקס תשליך בחוף הים (צילום: קהילת אהל אברהם)

 

בקהילת מוריה (הקהילה הקונסרבטיבית) ברחוב חורב 7 קיימו כבר בשבוע שעבר את מנהג תשליך ליד המרכז הימי בחוף השקט, בהשתתפות משפחות מהשכונות בת גלים וקרית אליעזר ומשכונות הכרמל. רב הקהילה דובי חיון סיים את הפעילות בתקיעת בשופר. השבוע חילקו אנשי הקהילה חבילות מזון לנזקקים.

את תפילת החג יתחילו בבית הכנסת מוריה בשעה 18:00. חיון: “אצלנו בקהילה הבית פתוח ואין מכירת כרטיסים ומקומות שמורים. עם ישראל כולו מוזמן לשבת ביחד, כל אחד עם משפחתו ללא הפרדה”. לדבריו, מה שמייחד את קהילתו הוא שילובם של נוסחי התפילה האשכנזי והספרדי: “אנחנו משלבים את שני הסגנונות בכל התפילות, גם בראש השנה וגם ביום כיפור. יש לנו מחזור חדש שנקרא ‘פותח שער’ של התנועה המסורתית, שהוא כולו שילוב הלכתי שוויוני אשכנזי-ספרדי”.

חיון מבקש להבהיר שאמנם אין אצלם הפרדה בין נשים וגברים אך הם כן מקפידים על ההלכה, ולכן הוא מבקש לא לבוא עם טלפון נייד לבית הכנסת.

בבתי הכנסת האורתודוכסיים ממתינים למתפללים רבים. חבר מועצת העיר אריה בליטנטל: “עיקר התפילה היא בבוקר והיא מלווה בתקיעת השופר. כולם מוזמנים לבוא ולשמוע. בכל בתי הכנסת ביום הראשון והשני בין תפילת שחרית לתפילת מוסף יהיו תקיעות שופר”.

לדבריו, גם בבתי הכנסת האורתודוכסיים אין צורך לדאוג למקום: “כל מי שיבוא יתקבל בסבר פנים יפות וידאגו לו למקום ישיבה. מי שאין לו מחזור תפילה יקבל בבית הכנסת. צריך רק לבחור את המקום שרוצים להתפלל בו”.

בליטנטל אומר שגם מי שאינם יכולים להגיע לבית הכנסת יכולים להשתתף בתפילה, ומתנדבים יעברו בבתים ויתקעו בשופר. המעוניינים בכך יכולים להודיע לגבאי בית הכנסת בשכונתם.

יוסי ליפש, שליח חב”ד בשכונות קרית אליעזר וקרית אליהו, מתייחס אף הוא לאלה שנבצר מהם להגיע לבית הכנסת: “אנשי חב”ד מסתובבים בכל בתי החולים ובתי האבות בעיר כדי לקיים מצוות שמיעת תקיעת שופר, ואם מישהו רוצה שיבואו אליו הוא מוזמן להגיע לבית חב”ד הקרוב למקום מגוריו ולבקש”.

כמדי שנה עולה גם שאלת הסיוע לנזקקים. הקהילה החרדית מתגייסת למי נמצאים במצוקה כלכלית. בליטנטל: “לצערנו יש משפחות שידן אינה משגת. לכך הוקמו קופות גמ”ח שיכולות לעזור. הפעילים שלהם מניחים ליד מפתן הבית של הנזקקים את כל סעודות החג, כולל סעודת שבת”.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר