כבר שנים רבות מנסה עיריית חיפה להפוך את הכרמלית לכלי תחבורה מרכזי בחיפה, לעתים בהצלחה ולעתים פחות. אלא שלאחרונה מעלים נוסעים קבועים טענות על הכרמלית, ובעיקר בכל הקשור לתפעול.
אחת מהטענות המרכזיות היא שדלתות הקרונות אינן נפתחות כאשר לוחצים על כפתור הפתיחה מתוך הקרון. ביומיים האחרונים הגיעו למערכת "כלבו – חיפה והקריות" שתי תלונות בעניין. יצוין כי לנוסע יש 20 שניות לרדת מהקרון מהרגע שבו הכרמלית נעצרת ועד שהנהגים ממשיכים בנסיעה.
"נסעתי אתמול בכרמלית וראיתי נוסעת שביקשה לרדת בהדר, לחצה על כפתור הפתיחה – וכלום. היא נאלצה לרדת בתחנה הבאה בעיר התחתית". נוסעת נוספת מספרת: "הייתי בדרכי לעיר התחתית והבחנתי בנוסעת שרצתה לרדת בתחנת העירייה בהדר. היא לחצה על הכפתור אבל הדלת לא נפתחה. היא הלכה לדלת אחרת, וגם לא נפתחה, וכך גם בדלת השלישית. היא פספסה את התחנה שלה".
לנוסעים יש גם טענות על מסכים שאינם פועלים בחלק מהתחנות. "הגעתי לתחנה במרכז הכרמל ורציתי לראות כמה זמן נשאר לי עד שהכרמלית תגיע, אבל המסך לא פעל", מספר אחד מהם, "לפני שאני יורד אני בודק כמה זמן יש לי, וככה אני מגיע בדיוק בזמן להגעת הכרמלית. נתקלתי כבר בכמה מקרים שבהם המסכים לא פעלו".
טענות נוספות מתייחסות לדרגנוע המושבת כבר תקופה ארוכה בתחנת מרכז הכרמל, וכמו כן עולה תמונה לא מחמיאה על מצב השירותים בתחנת כיכר פריז.

חסימת המעבר לדרגנוע התקול בתחנת מרכז הכרמל של הכרמלית
מחברת הכרמלית נמסר בתגובה: "כל נוסע בכרמלית שפנה לתלונות הציבור בכרמלית ו/או למוקד 106 בעירייה, בכל דרך שהיא – אם בכתב או בשיחה טלפונית – קיבל מענה ובעיקר טיפול מהיר ככל שאפשר לפנייתו. לא מוכרת לנו שום פנייה על דלת שלא נפתחה בקרון הכרמלית. בעקבות פנייתכם נערכה בדיקה עם הנהגים בשתי הרכבות, וממנה עולה כי כל הלחצנים של כל 64 הדלתות פועלים תקין והדלתות כולן נפתחות. תיתכן האפשרות שנוסע לחץ על כפתור הפתיחה לאחר שהנהגים לחצו על כפתור ran שמאשר התחלת נסיעה מחדש, וכך, מטעמי בטיחות וכמו ברכבות אחרות, לא ניתן לפתוח את הדלת לאחר שהנהגים לחצו אישור נסיעה מחדש".
באשר לשירותים בכיכר פריז נמסר כי הם ציבוריים ואינם נמצאים בתוך התחנה: "לצערנו נעשה בהם ונדליזם רב. הם עברו שיפוץ נדרש לבקשת חברת המועצה יעל שנער המשמשת יו"ר חברת הכרמלית, שבמהלכו נצבעו קירות ותוקנו אסלות וברזים שניזוקו לאורך השנים. במהלך השיפוץ הם היו סגורים למשך יום אחד, ומצבם כעת טוב יותר ועדיין דרוש המשך שיפור".
בנוגע למסכים נמסר כי "בכרמלית יש 32 מסכים ברציפים ועוד 24 מסכים בקרונות, ובסך הכל 56 מסכים. לעתים, לאחר מספר שנים מסך או מחשב מתקלקלים, ממש כמו בבית או ברכבת ישראל. אנו פועלים לתקן ליקויים בתקציב נמוך, ואם נדרש רוכשים מסכים חדשים".
על המדרגות הנעות בתחנת מרכז הכרמל נמסר מהכרמלית: "איננו מרוצים מהמצב הקיים שבו המדרגות מושבתות, ועוסקים בתיקונן. יש להבין שהכרמלית היא כלי תחבורה שהתשתית שלו נבנתה בשנת 1959, והתיקון של בלאי הוא מורכב, כאשר הבטיחות היא מעל הכל. הקמת המדרגות הנעות החדשות עברה במכרז לטיפולה של חברת יפה נוף, והדבר דורש הזמנת חלקים מיוחדים מחו"ל. היורדים בתחנה זאת יכולים להשתמש במדרגות הנעות באותה התחנה בדיוק העולות לכיוון גן האם, ויש במקום שילוט שמפנה אותם".
לסיכום נמסר כי "אנו בכרמלית שואפים להעניק לנוסעים חוויה טובה, מתייחסים לכל תלונה ברצינות ופועלים להרחבת שעות הפעילות של הכרמלית, שהופיעה עוד בחזונו של הרצל שביקר בחיפה בשנת 1898 ותיאר בספרו 'אלטנוילנד' את חיפה העתידית עם רכבל עילי או תחתי שיחבר את הכרמל עם העיר התחתית. הכרמלית היא כלי תחבורה מדויק עם תדירות מעולה ועם שהות נעימה בקרון ובתחנות, ואנו מזמינים את כולם לבקר גם בכרמ-לילית – הכרמלית שפועלת עד לשעה 3:00 בלילה בימי חמישי בחודשים יולי-אוגוסט".

השירותים בתחנת כיכר פריז

השירותים בתחנת כיכר פריז





יעל
זאת ועוד. המסכים של הפרסומות כולם עם פיקסלים שחורים, הקירות מטונפים מנזילות וגרפיטי, אריחים שבורים או חסרים בכל מקום, המזגן מטפטף בתוך הכרמלית. מראה שחורה לעיר.
תושבת
חיפה מידרדרת מאז הבחירות האחרונות וזה רק עוד סימפטום …
יוסי
זאת חיפה. 5 סגני ראש עיר מיותרים, ארנונה הכי גבוהה במדינה ובסוף כל העיר חרבנה.
יעל
נסעתי השבוע ברכבת הקלה בתל אביב ואחרי שחזרתי לחיפה נסעתי בכרמלית. ההבדל הוא כמו לחזור מהמאה ה-21, כלי תחבורה יעיל, מהיר, נקי וממוזג למאה ה-16 לחמור ועגלה. הכרמלית איטית, מסריחה, לא יעילה. חיפה – איזו בושה.
יורם
הכרמלית בדיוק כמו העיר חיפה . לא נקיה ולא מתוחזקת .
גם בהיכל העירייה לא מתפקדים , הציבור והעיר לא מענינים אף אחד .
חיה
תנקו את העיר, לעזאזל. כל חיפה מלאת אשפה. העיר הכי מטונפת בישראל.
חיפאי לצערי
כלי תחבורה מיושן ומסורבל. תחנות בלאי שנותרו כפי שבנו אותן בשנות ה60. אין שום טיפה של אוורור גם ביא הקיץ והלחות. גם בתוך הכרמלית – ברוב הפעמים לא מופעל מזגן והחלונות סגורים הרמטית ואין טיפה של אוויר!!!! מדרגות נעות לא עובדות כבר מעל שנה במרכז הכרמל. לא יותר פשוט להרכיב מדרגות חדשות אם אין חלקי חילוף למדרגות מלפני 50 שנה?!?! בקיצור – הזיה כמו כל העיר הזו.
הרצוג
התושבים אשמים. לא שומרים. מלכלכים. גרפיטי וונדליזם
מאיר
תסגרו כבר את הכרמלית העלובה הזו. זה סמל למצבה העגום של חיפה. תסגרו לפני שיקרה אסון.
דליה ש
העירייה מממנת גימלאים ב-400 מליון שקל פנסיות עתק איך יהיה לה כסף לתחזק לשפץ ולבנות משהו בעיר הזאת?!
עירייה עשירה שהופכת את העיר לענייה. ראש עיר פה זה אמנון עידו אם אין שדרוגים במליונים לעובדים אז הוא לוקח מצילתיים ומפוצץ ישיבות. הוא מנהל את העירייה שודד את התקציב לא סתם הם רקדו כשיהב נבחר הם הבינו שהם חזרו להיות בעלי הבית ובשביל שקט תעשייתי ישדדו את תושבי חיפה. אפס תמורה וקנסות למימון פנסיות של מליוני שקלים כל עובד
נמאסתם
אם עובדי העירייה היו יורדים בכרמלית במקום ברכב הפרטי כבר הכל היה עובד תוך שבוע.
אם זאת הייתה מעלית מהלובי במגדל ההנדסה אל קומת החניון מחר הבר היה טכנאי לתקן
הם נבלות מתעללים בתושבים
איזי
נתקלתי היום ביחס מבזה ומשפיל מהשוער בכניסה לתחנת הכרמלית במרכז הכרמל , מנגנון המדרגות הנעות היה מושבת , השוער בכניסה נראה כעוס וזועף וענה בכעס כי פניתי בשאלות הבהרה כדי לקבל הסבר על הטענת הרב-קו . לאחר שתהיתי בנימוס אם יש סיבה לכעסו פקד עליי לפנות את המקום בטענה שאני מדבר יןתר מדי. כדי להימנע ממריבה פניתי לדרכי ולאחר שקיבלתי הסבר מהשוער בצד דל היציאה לגן האם הצלחתי להטעין את הכרטיס , יש לציין שאיני נוסע הרבה בכרמלית.ולכן לא בקי בכל הנהלים דל הטענת הרב קו בכרמלית