קבוצת רוכבי האופניים (צילום: אודי גורן)
קבוצת רוכבי האופניים (צילום: אודי גורן)

רוכבי אופניים מהאזור מארגנים מסע שלום לירדן ובחזרה

רוכבים יהודים וערבים מתכוונים לדווש לאורך 1,000 ק"מ בקריאה לפיוס בין העמים. מורים לצילום מבית הספר הריאלי יתעדו את המסע בסרט דוקומנטרי. יוזמי המסע קוראים לחיפאים להצטרף

פורסם בתאריך: 27.2.17 21:39

חמישה רוכבי אופניים יהודים ערבים ידוושו לאורך 1,000 ק"מ בישראל וירדן בקריאה לדיאלוג בין שני העמים. המסע ייצא ב־24 במרץ לירדן ומשם בחזרה לישראל. בשבוע שעבר הגיעו חברי הקבוצה לחיפה במטרה לצרף עוד רוכבי אופניים למסע שיוסרט ויעובד לסרט דוקומנטרי על ידי גל ומאיה רווה, מורים לצילום בסניף בית בירם של בית הספר הריאלי.
יוזם המסע צוריאל קינג, שכבר חצה את אירופה באופניים אמר השבוע: "אנחנו שואפים להפוך את המסע הזה לפלטפורמה שתחליף את ההתמקדות הקבועה במה שמפריד בינינו, יהודים וערבים. המסע הזה גם שולח מסר של שוויון מגדרי בין נשים לגברים. 70 שנה של קונפליקט ישראלי-פלסטיני יצרו תהום עמוקה בין שני העמים. חוסר ההיכרות עם האחר מהווה בסיס לפריחת דעות קדומות, סטריאוטיפים ודה-הומניזציה של האחר".

לדבריו המסע הזה נושא מסר של פיוס, שלום וסובלנות, ולכן גם נבחרה חיפה כעיר הראשונה שבה יגויסו רוכבים – גברים ונשים. המצטרפים לא חייבים להשלים את כל המסע ויכולים להצטרף למקטעים ולחזור הביתה. קינג: "בחיפה גרים יהודים וערבים, מוסלמים ונוצרים, ונשמח מאוד אם הם יצטרפו אלינו למסע".

מה הביא אותך לקיים מסע אופניים יהודי ערבי?

"לפני שנה בדיוק, במהלך מסע אופניים לגיוס כספים לנזקקים בישראל, הגעתי לאזור הגבול שלנו עם מצרים ושם נתקעתי מסיבה טכנית. זה היה בצהרי היום, ובאופק ראיתי חייל מצרי חמוש רץ לעברי. ישר עברו לי סרטים לא טובים בראש, ועוד לפני שחשבתי מה עושים, החייל זרק לעברי בקבוק מים ושאל אותי אם הכל בסדר. הסיטואציה הזו חידדה אצלי את ההבנה כמה הסטריאוטיפים על יהודים וערבים נטועים בנו ובהם עמוק, ואז אמרתי לעצמי למה לא לרכוב גם במצרים ובירדן?".

כשקינג חזר מאותו מסע הוא סיפר לשותפו אודי גורן על הרעיון. למסע הצטרפו גם סוהיר סמעאן, שהיא אחות מוסמכת העובדת בקריה הרפואית רמב"ם, עלא חטיב, טכנאי ביחידת דיאליזה בבית החולים, והפיזיותרפיסטית רנה חמדה.

"מה שמאחד אותנו זה אהבת הרכיבה. התמקדנו בדברים המשותפים ולא המרחיקים", אומר קינג ומספר על המסלול: "ניפגש באילת ומשם נחצה לעקבה, שם יחכו לנו רכבי ליווי ירדניים. כרגע אנחנו מנסים לצרף למסע גם רוכבי אופניים ירדניים. מעקבה נעלה צפונה על כביש 65, שהוא המקבילה הירדנית לכביש 90 שלנו, לכיוון מעבר הגבול בבית שאן, ומשם ניכנס בחזרה לארץ. מבית שאן יעבור המסלול לשפרעם ולחיפה. במשך יומיים תרכוב הקבוצה בחיפה והסביבה ואז תמשיך הלאה. מחיפה נרכב עד ירושלים לפגישה עם הנשיא ראובן ריבלין. התכנון הוא לרכוב 80 ק"מ ביום ולישון בחוץ בקמפינג. מי שמעוניין להצטרף יכול ליצור איתנו קשר דרך הרשתות החברתיות".

לקינג חשוב להדגיש שלמסע אין אג'נדה פוליטית במובן הרגיל: "אנחנו מגיעים מהמקום הכי לא פוליטי. אין מאחורינו איזו אגודה או מפלגה שתומכת בנו. הכל נעשה בהתנדבות ולכן אנחנו גם מחפשים ספונסרים שיסייעו לנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר