איציק חולבסקי מקבל את הפרס מאריה דרעי (צילום: יעל ברניר)
איציק חולבסקי מקבל את הפרס מאריה דרעי (צילום: יעל ברניר)

פרס החדשנות המוניציפלית הוענק למועצה האזורית מגידו

שר הפנים אריה דרעי העניק את הפרס לראש המועצה איציק חולבסקי בזכות פועלה ועשייתה של המועצה למען המרחב הביוספרי. פרס האחריות החברתית ניתן למועצה האזורית עמק יזרעאל, למועצה המקומית רמת ישי ולמועצה המקומית רכסים

פורסם בתאריך: 1.3.17 14:08

המועצה האזורית מגידו זכתה בפרס החדשנות המוניציפלית הארצית מטעם משרד הפנים לשנת 2016 בזכות פועלה ועשייתה למען המרחב הביוספרי. מלבד מגידו זכו בפרס החדשנות עוד חמש רשויות מקומיות. הפרס הוענק לראש המועצה איציק חולבסקי על ידי שר הפנים אריה דרעי בטקס שהתקיים בשבוע שעבר במוזיאון ארצות המקרא בירושלים. בטקס העניק השר דרעי גם את פרס האחריות החברתית למועצה האזורית עמק יזרעאל, למועצה המקומית רמת ישי ולמועצה המקומית רכסים.

בנימוקים להענקת הפרס למועצה האזורית מגידו נכתב כי היוזמה להקמת מרחב ביוספרי והפעולה למען ההכרה בו על ידי ארגון אונסק”ו של האו”ם הם מהלכים חדשניים ופורצי דרך. עוד צוין כי התפישה הביוספרית הוטמעה במבנה הארגוני של המועצה ובמערכת החינוך שלה, וכי המועצה יצרה מנגנון עבודה משותף לכל הגופים המקצועיים והממשלתיים הפועלים באזור. משרד הפנים ציין כי חוסנה של המועצה מתבטא בעוצמות השייכות, המעורבות, לקיחת אחריות ורמת ההתנדבות של תושביה.

זוהי השנה הראשונה שבה מעניק משרד הפנים את פרס החדשנות המוניציפלית, שמטרתו היא לעודד רשויות מקומיות לחשוב וליזום מחוץ לקופסה כדי לקדם את טיבם ואת איכותם של השירותים המוניציפליים לטובת תושביהן. 67 מועצות אזוריות ומקומיות הגישו מועמדות לקבלת הפרס, והן נבחנו על ידי ועדת שיפוט של המשרד לפי חמישה פרמטרים: שיפור תהליכי עבודה, טיוב שירותים, מידת החדשנות המוניציפלית, התייעלות וחסכון וישימות.
השר דרעי: “לרשויות המקומיות יש השפעה ישירה על איכות חייו של התושב. לצד האתגרים הקיימים חשוב לציין את הרשויות שפעלו באחריות חברתית ופיתחו חדשנות מוניציפלית למתן שירות איכותי לתושב. בשנים האחרונות אנו רואים יותר רשויות שעומדות באמות מידה גבוהות של שקיפות ונגישות למידע, ואנו מעודדים עוד רשויות לפעול כך”.

חולבסקי: “קבלת הפרס היא הישג גדול למועצה ולתושביה ותעודת כבוד והערכה לכל היישובים. כך נמדדת קהילה וזוהי עוצמתנו. הפרס הוא גם ביטוי חשוב ומכובד לכל המשאבים והאנרגיות שהושקעו בהקמת המרחב הביוספרי ובשימורו. לא נסכים להעמיד בסכנה את המפעל הייחודי הזה. אנחנו נחושים לשמור ולהגן על המועצה ולהילחם לסיכול תוכנית סיפוח של יישובים ושטחים של המועצה. חשוב לציין שאת החזון הביוספרי הוביל ראש המועצה הקודם חנן ארז, ושותפים לבנייתו וליישומו תושבים ועובדי מועצה רבים. קבלת הפרס היא הכרה שלטונית-ממשלתית בייחודיות של המרחב הביוספרי להיות מופת ודוגמה בכל הארץ”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר