השריפה מעל תחנת הדלק פז ברוממה (צילום: היחידה האווירית של משטרת ישראל)

עציוני: “אני עדיין זמין לכל מי שנפגע בשריפה”

עוזרו של שר האוצר משה כחלון שימש אחרי השריפה כראש מטה הסיוע לתושבים שנפגעו. שנה חלפה והוא מתגאה בתוצאות: “אמנם יש אנשים שעדיין אין להם בית, אבל כולם התגייסו בצורה מלאה ואני חושב שהצלחנו”

פורסם בתאריך: 25.11.17 16:21

בשנה שעברה מונה דוד עציוני, עוזרו של שר האוצר משה כחלון, לראש מטה הסיוע לתושבים שנפגעו בשריפה בחיפה. שנה חלפה, ועציוני גאה בעבודה שעשה אבל מאשר שהיא עדיין לא נשלמה.

לדבריו של עציוני, הוא עדיין מטפל בספיחי המשימה שהוציאה אותו מאלמוניות יחסית והפגישה אותו עם קהל גדול של תושבים בעת מצוקתם: “אני חושב שהצלחנו במשימה. לדעתי, ביחס למקרים אחרים בסדר גודל כזה שהיו במדינה, האירוע הזה טופל באופן מלא”.

כאשר מונית לטפל בנפגעי השריפה מטעם האוצר זה היה מהלך לא שגרתי.

“השר התגייס באופן מלא לטפל בנפגעים. הוא אמר כמה פעמים שהתקציב לא יהווה בעיה ושתושבי חיפה יקבלו כל מה שהם יצטרכו. העובדה שאני תושב חיפה וגם יועצו האישי יצרה התאמה מושלמת. הוא רצה לוודא שכל אחד ואחד יטופל ברמה הטובה ביותר שאפשר, ואני חושב שהצלחנו בזה. אני חושב שכולם קיבלו כבר כספים במהירות חסרת תקדים. אמנם בתים נשרפו ויש אנשים שעדיין אין להם בית, אבל אני חושב שמס רכוש פעל בצורה טובה מאוד. גם גורמי עיריית חיפה פעלו בצורה טובה והתגייסו בצורה מלאה”.

 

דוד עציוני

דוד עציוני

 

 

הטיפול היה עד כדי כך אישי, שאחרי השריפה פורסם מספר הטלפון האישי שלך לצורך פניות הציבור.

“כן, זהו אותו מספר שאתה מדבר איתי בו היום. לא היתה לי בעיה עם זה. זאת באמת שליחות. באסון הזה, שבו נשרפו בתים של אנשים וחרב עליהם עולמם, זה היה המעט שיכולנו לעשות כדי לעזור, ואני חושב שהצלחנו. מה ששר האוצר עשה כאן זה חסר תקדים".

אתה חושב שהיום, אחרי ששכך העניין התקשורתי, מי שהצרות שלו לא נגמרו אחרי שבוע מקבל את אותה תשומת לב שקיבל אז?

“קודם כל, אני עדיין זמין ומקבל מדי פעם טלפונים בעניין. יש מקרים שטופלו בתקופה האחרונה, וההתגייסות היא עדיין מלאה. אפילו היום (שלישי; ש"א) נפגשתי עם היועץ המשפטי של קרן מס רכוש דוד רוטנברג. הקשר הוא עדיין קשר ישיר. יש פה ושם מקרים שעדיין מתעכבים או שלוקחים יותר זמן מסיבה כלשהי. יש כל מיני בעיות אבל אנחנו זמינים וגם היום אפשר להשיג אותי בטלפון”.

הופקו לקחים כלשהם בעקבות השריפה?

“משרד האוצר פרסם נהלים לטיפול ולדרכי התקשרות במקרים כאלה, ואני חושב שעוד משרדים הוציאו נהלים. אני מאמין שגם העירייה ביצעה שינויים והיערכויות חדשות. כשמגיע אסון כזה אף אחד לא באמת ערוך. קשה להיות ערוך לדבר כזה. רק אחרי שזה קורה אתה בודק כמה היית ערוך, אבל אני שוב — אין ספק שהטיפול היה מדהים, בעיקר בגלל ההתגייסות של שר האוצר. כל הגורמים, כולל כיבוי האש, העירייה ומס רכוש, פעלו באופן ראוי לציון”.

אתה חושב שהעובדה שגם אתה וגם כחלון חיפאים השפיעה על איכות הטיפול?

“לא משנה איפה זה היה קורה, שר האוצר היה מטפל בהתרחשויות באותו אופן של טיפול והשקעה. הוא עיוור צבעים לחלוטין במקרים כאלה”.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משה ודוד

    לשתול קצת עצים זאת לא הכשרה לראשות העיר מר עציוני שקיבל ג'וב בקומבינה אצל החבר של אבא

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר