שר התחבורה ישראל כץ ומנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר-אייל (צילום: מגד גוזני)
שר התחבורה ישראל כץ ומנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר-אייל (צילום: מגד גוזני)

נמל המפרץ "לא צריך להיות מופקד בידי רשות מקומית"

הרטוריקה של משרד התחבורה נגד שיוך נמל המפרץ לתחום השיפוט של חיפה מחריפה והוא מודיע שהתנגדותו למהלך היא נחרצת. המשמעות: אובדן אגרות והיטלים לעיר. התירוץ: "תשתית לאומית"

פורסם בתאריך: 17.12.17 13:37

משרד התחבורה מחריף את הרטוריקה שלו נגד בקשתה של עיריית חיפה לשייך את שטח נמל המפרץ, המוגדר כיום שטח ללא שיפוט, לתחום השיפוט המוניציפלי של חיפה. משמעות השארת השטח מחוץ לחיפה היא שעיריית חיפה לא תקבל את תשלומי המיסוי המוניציפלי שמקורו בנמל החדש, ובהם ארנונה ואגרות והיטלים שונים.

בעקבות מכתב ההתנגדות למהלך ששלחה מנכ"לית המשרד קרן טרנר-אייל אל הוועדה הגיאוגרפית של משרד הפנים הבוחנת בימים אלה את הסוגיה, פנה "כלבו-חיפה והצפון" למשרד התחבורה וביקש את תגובתו לכמה שאלות בנושא.

 

 

דובר המשרד אבנר עובדיה מסר בתגובה: "משרד התחבורה הביע התנגדות נחרצת לשייך את נמל חיפה לתחום השיפוט המוניציפלי של עיריית חיפה. תשתית לאומית בסדר גודל כזה, אשר משפיעה באופן ישיר וקריטי על כלכלת ישראל, לא צריכה להיות מופקדת בידי רשות מקומית. למדינה יש התחייבות לעמוד בלוח זמנים למפעיל הנמל בכל הקשור לדרכי הגישה לנמל ולרציפים. כל תקלה או עיכוב יביאו להפסדים משקיים אדירים. לאחר סיום בניית הנמל תתקבל החלטה לאיזו רשות הוא יסופח מהרגע שיופעל".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. קורא לסדר

    האם תחזוקת הכבישים בעיר הם על ידי משרד התחבורה או על ידי העירייה. ברור כי על ידי העירייה וכך בכל עיר ועיר בארץ. הרי לא יעלה על הדעת שנמל חיפה שייך לתחום של עיריית חיפה ולעומת זאת רציפי נמל המפרץ המוגנים על ידי אותם שוברי גלים לא שייכים לתחום עיריית חיפה? ומה עם הרעש מפעילות הנמל? ומה עם הזיהום מפעילות הנמל? ומה עם התחבורה אל ומשטח הנמל. ומה עם האחראיות על הנזקים שנמל המפרץ גורם לחופי קריית חיים השייכים לתחום עיריית חיפה. לא יהיה להם שום אחראי לשיקום האירוזיה המתמדת שם. אז רדו כבר מכל התרגילים הנוכליים האלה, נמאסתם!

  2. לא תמימים

    הטייקונים מסדרים את המדינה לפי מה שנוח להם…למה להכפיף את נמל המפרץ לרשות מקומית? אפשר לחשוב שיש אנשים שחיים באזור…
    מושחתים!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר