מלכיאל מלייב ו-ווילסון קואו (עיבוד: מלכיאל מלייב)
מלכיאל מלייב ו-ווילסון קואו (עיבוד: מלכיאל מלייב)

מדריך התיירים הראשון על ישראל – בסינית (וידאו)

בוגר הטכניון מלכיאל מלייב והעיתונאי ווילסון קואו מהונג קונג, כתבו ביחד ספר תיירות על ישראל, ופנו לאתר HEADSTART לצורך פרסומו. מלייב: "הכוונה היא להפיץ 10,000 עותקים בהונג קונג ובטייוואן לקראת יום העצמאות ה-70 של ישראל"

פורסם בתאריך: 21.12.17 08:06

מלכיאל מלייב, מהנדס חשמל חיפאי בוגר הטכניון, וחברו ווילסון קואו, עיתונאי מהונג קונג, כתבו ביחד ספר תיירות על ישראל – בסינית. לדבריו של מלייב זהו הספר הראשון מסוגו שמיועד לתיירים סינים המגיעים לבקר בארץ, והשניים שקדו על כתיבתו במשך חצי שנה. הספר יכיל 400 עמודים ובהם הקדמה נרחבת על מדינת ישראל, מסלולי טיולים בארץ, הסברים על אתרים ותמונות שהשניים צילמו – והכל מותאם לקורא הסיני. מלייב: "הספר הזה שם את ישראל על המפה".

לצורך הפקתו הראשונית של הספר הם מבקשים לגייס 97,000 שקל באמצעות האתר למימון המונים HEADSTART, ועד כה נאספו בו 21,500 שקל. הספר נמצא בשלבי עריכה שיסתיימו בעוד כשבועיים.

מלייב: "הכוונה היא להפיץ בשלב הראשון 10,000 עותקים שייצאו בהונג קונג ובטייוואן לקראת יום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל".

 

 

 

בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון": הוא מספר מה הביא אותו להירתם להפקת המיזם: "לפני שלוש שנים הגיעה לארץ משלחת של 100 סינים מהונג קונג בראשות אשתו של הטייקון לי קא שינג, שהוא אחד מהתורמים הגדולים לטכניון והיה שותף להקמת השלוחה של המוסד בסין. חברי המשלחת היו ברובם סטודנטים וחלקם פרופסורים ואנשי עסקים, והם באו כדי לטייל בארץ ולהרחיב אופקים. הביקור השתלב בשלב הגמר של פרויקט היזמות שלהם שנערך בקמפוס של גוגל בתל אביב. גם אני השתתפתי בביקור בעקבות פנייה מהטכניון לסטודנטים להצטרף למשלחת".

מלייב מסביר שהביקור של המשלחת עסק במסלול חייו של הישראלי – מגיוסו לצה"ל, דרך שירותו הצבאי ועד ללימודים האקדמיים – וכלל סיורים בחברות סטארט אפ ישראליות שלי קא שינג השקיע בהן. "ביחד איתי היו עוד שלושה סטודנטים מהטכניון, ולמעשה היינו האורים והתומים שלהם כי לא היה להם את מי לשאול שאלות על האתרים שבהם ביקרנו ועל החיים בישראל. הביקור הזה פיתח את הקשרים בינינו שנמשכו באמצעות הפייסבוק ואמצעים אלקטרונים נוספים. אחד מאנשי המשלחת היה קואו, ובאחד הימים הוא התקשר אלי ואמר שצריך לכתוב מדריך תיירים על ישראל בסינית כי אין כזה. שמחתי מאוד על ההזדמנות והבעתי את הסכמתי לעזור. לו אין קשרים בארץ ולי זה נראה אתגר מרענן ושונה מהעבודה כמהנדס חשמל".

מלייב אסף חומרים ופנה לאנשי מקצוע בתחום התיירות בארץ שסייעו לשניים בפרטים על נקודות ציון בארץ. "עכשיו נותר רק להוציא אותו ולקוות שהסינים יקנו אותו ויגיעו בהמוניהם לארץ", הוא מסכם.

 

חשבון ה-HEADSTART של מלייב וקואו

חשבון ה-HEADSTART של מלייב וקואו

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר