נפגעת תקיפה מינית (אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
נפגעת תקיפה מינית (אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

מופע התרמה למרכז לנפגעות תקיפה מינית יתקיים באודיטוריום

זו השנה הרביעית שבה מקיים המרכז בחיפה ובצפון מופע התרמה, והפעם יופיע בו הסטנדאפיסט אודי כגן. מספר הפניות למרכז גדל בשנת 2017 בעקבות קמפיין metoo# ועמד על כ-4,900

פורסם בתאריך: 25.2.18 11:34

ביום שישי, 2 במרץ, יתקיים באודיטוריום חיפה אירוע ההתרמה השנתי של מרכז הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בחיפה ובצפון. את הערב תנחה בהתנדבות טלי מורנו וייערך בו מופע סטנד אפ של אודי כגן ("ארץ נהדרת"), כאשר כל ההכנסות מהאירוע ישמשו לליווי ולתמיכה בנפגעות ובנפגעי אלימות מינית ומשפחותיהם.

זוהי השנה הרביעית שבה מתקיים אירוע ההתרמה לאחר שבשנתיים האחרונות הוא התקיים בתיאטרון קרית מוצקין, והשנה תרמה עיריית חיפה את אולם האודיטוריום לטובת האירוע.

מנהלת מרכז עו"ד שני אלוני: "החיבור בין הופעת סטנד אפ לבין הנושא העצוב והכבד שבו אנו עוסקים עובד טוב מאוד. אנשים מקשיבים לסיפורים הלא פשוטים ומתחברים לנושא, ואחר כך יש משהו בהופעה שהוא מקל ומשחרר, וזה הופך את האירוע למיוחד. זאת הזדמנות עבור תושבים מן השורה לתרום, ובכך לעזור לתושבי העיר שנפגעו בצורה קשה מאוד".

עד כה נמכרו למופע 650 כרטיסים. את הכרטיסים ניתן לרכוש באתר אתו"ס תמורת 150 שקל ו-250 שקל.

 

 

בשנת 2017 התקבלו בקו התמיכה של מרכז הסיוע בחיפה כ-4,900 פניות. במרכז מדווחים כי עלייה משמעותית במספר הפניות נרשמה לקראת סוף השנה, בעיצומו של קמפיין metoo# ברשתות החברתיות. אלוני מסבירה כי הנתון לא בהכרח מצביע על גידול במספר הפגיעות המיניות: "רוב הפניות התקבלו מנשים ומגברים שנפגעו לפני שנים רבות, אבל החשיפה של הסיפורים בתקשורת הציפה את הטראומה האישית שלהן. הלגיטימציה שקיבל הנושא בתקשורת פתחה הרבה סיפורים אישיים מכל המגזרים באזור שלנו. היתה תחושה של הצפה אבל גם הקלה גדולה של הרבה נשים שהרגישו שסוף סוף הן מרגישות בנוח לדבר על סוד שהן נושאות איתן במשך שנים".

מרכז הסיוע פועל בחיפה זה 39 שנים ומופעל בו קו טלפוני לתמיכה נפשית 24 שעות ביממה ותמיכה באפליקציית ווטסאפ המיועדת למי שמתקשה לפנות לעזרה בעל פה. המרכז מלווה את הנפגעות ואת הנפגעים להגשת תלונה במשטרה, לפגישות בבתי משפט ולבדיקות רפואיות הקשורות לתקיפה המינית שהם חוו, וכל שירותי הסיוע ניתנים בחינם. במקביל לפעילות התמיכה מפעיל המרכז מערך חינוכי לבני נוער למניעת אלימות מינית ולאיתור נערות ונערים נפגעי אלימות.

 

מנהלת המרכז לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית עו"ד שני אלוני

מנהלת המרכז לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית עו"ד שני אלוני

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר