מפגש של "זיכרון בסלון" ביום השואה
מפגש של "זיכרון בסלון" ביום השואה

דרושים: משתתפים לפרויקט העדות "זיכרון בסלון"

הפרויקט, שמפגיש בין שורדי שואה לאנשים המבקשים לשמוע את עדויותיהם, זקוק למשתתפים שיפתחו את ביתם לקראת המפגשים ביום השואה. הגיוס המוקדם נעשה בגלל הצורך בהכנה רגשית של המשתתפים למפגש

פורסם בתאריך: 9.3.18 07:59

מארגני פרויקט "זיכרון בסלון" מחפשים משתתפים מחיפה והסביבה שיסכימו לפתוח את ביתם בערב יום השואה לאירוח איש עדות שיספר על חוויותיו בשואה. המעוניינים יקבלו הדרכה וסיוע לארגון המפגש.

"זיכרון בסלון" היא יוזמה חברתית שהחלה בשנת 2011, אשר מפגישה שורדים עם קהל המעוניין לשמוע את סיפוריהם בסלון של בתים פרטיים. הערב כולל סיפור של איש עדות, חלק אמנותי-שיתופי ודיון.

אביטל שחר, ממובילות הפרויקט בחיפה: "חשיבות המפגשים של 'זיכרון בסלון' היא יצירת הקשר בין הדור הראשון לשואה לבין הדורות השניים והשלישיים, והנגשת יום השואה אל האוכלוסייה. אנחנו מצווים לכך כל עוד הניצולים חיים כאן בינינו על מנת לשתף את הסיפור שלהם. נפלה בחלקנו הזכות לשמוע את סיפורי החיים של הגיבורים הללו ממקור ראשון, ואנחנו מחויבים להקשיב, לתעד ולקחת איתנו את הסיפורים האלו הלאה לדורות הבאים. בעוד כמה שנים עלינו תוטל החובה לזכור ולא לשכוח, ולא יהיו אחרים שיוכלו לעשות זאת".

 

 

מדוע החלטתם לפנות לציבור כבר עכשיו, עוד לפני חג הפסח? זה לא מוקדם מדי?

"כדי שיהיה לנו מספיק זמן להכין את המארחים לפני הפגישה. אנחנו עוזרים להם לפתוח את ביתם בצורה הנכונה ביותר אל איש העדות ואל משפחותיהם וחבריהם. בנוסף, הקשר עם איש העדות והכנתו הנפשית והרגשית לערב הם חשובים מאין כמוהם. לכן נשמח להעניק לאיש העדות את תחושת הביטחון והקרבה למשפחה המארחת אותו כבר לפני חג הפסח".

המעוניינים לארח איש עדות או להתארח מוזמנים להירשם באתר "זיכרון בסלון".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר