כלואים במתקן חולות (צילום: חנה רז)
כלואים במתקן חולות (צילום: חנה רז)

משוחררי חולות מחפשים עבודה ומגורים בחיפה

כ-40 משוחררים מאריתראה ומדרום סודן שקיבלו אשרות שהייה ועבודה נעזרים בפעילים חברתיים במציאת מקום מגורים ותעסוקה. בקרוב צפויים להגיע עשרות משוחררים נוספים, ולדברי הפעילים עד כה לא פנה אף מעסיק מחיפה לגורמי הסיוע

פורסם בתאריך: 25.3.18 08:06

כ-40 מבקשי מקלט מאריתראה ומדרום סודן ששוחררו ממתקן חולות הגיעו השבוע לחיפה, ולפי ההערכה יצטרפו אליהם בקרוב עוד 30 משוחררים שקיבלו אשרות שהייה לפרקי זמן שונים. על המשוחררים ממתקן חולות נאסר לעבוד בערים המרכזיות בגוש דן, והותר להם להתגורר רק בערים שבהן אין ריכוז גבוה של מבקשי מקלט.

פעילים חברתיים מההתארגנות "עוצרים את הגירוש" התגייסו למען הקבוצה והצליחו למצוא לאנשיה פתרונות אירוח זמניים באמצעות הפייסבוק, וכעת הם מסים למצוא להם תעסוקה. "כל יום אנשים מתקשרים אלי ואומרים שהם הגיעו לחיפה", מספר קיי, רכז קבוצת המתנדבים לסיוע למבקשי המקלט בחיפה, "אנחנו מחפשים בעלי דירות שיכולים לעזור להם לפחות זמנית עד שהם יסתדרו. עם הדירות עוד אפשר להסתדר, הבעיה הגדולה בחיפה היא מקומות עבודה".

עד כה לא הוקם צוות מסודר שיסייע למשוחררי מתקן חולות, וקיי מבקש להקים עמותה שיהיו בה עובד סוציאלי, איש צוות רפואי ואיש חינוך: "אנחנו בודקים אם יש צורך בסיוע רפואי. יש כאלה שמצבם הוא טוב ויש כאלה שלאחר שנה וחצי במתקן חולות זקוקים לטיפול". לדבריו, נוסף על מצוקה פיזית, רבים מהמגיעים נמצאים גם במצוקה נפשית כתוצאה ממה שלטענתם הם עברו ומהחשש מפני גירוש.

 

 

ב"עוצרים את הגירוש" מנסים למצוא גם פתרונות תעסוקתיים למשוחררי חולות. הפעילים נמצאים בקשר עם התאחדות המלונות ועם בעלי מסעדות, והם פרסמו טופס למעסיקים בפייסבוק וגם הקימו קבוצה בפייסבוק בשם "העסקה למבקשי מקלט". "אנחנו קוראים למעסיקים מכל הארץ לפנות אלינו", אומרת הפעילה קרן ברנע, "כבר קיבלנו פניות מכל הארץ, אך עדיין לא פנה אלינו אף מעסיק מחיפה ואנחנו ממשיכים לחפש".

פעילת זכויות האדם חנה רז אומרת גם היא שיש צורך במתנדבים ובמשאבים נוספים: "המשוחררים היו כלואים בחולות כשנה והם צריכים להתחיל מאפס עם מגבלות קשות מאוד. עד כה יש היענות מקיבוצים לקלוט משפחות שלמות. אם יש מלונות בחיפה שיכולים לקלוט לעבודה אנשים וגם לספק מגורים אנחנו נשמח מאוד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. מתעניין

    מעניין מאד
    אבל 30-40 פליטים מחולות זה קצה המזלג מפתרון הבעיה
    שיימצאו להם תעסוקה אמיתית זה התחלה

  2. חיים

    מדוע אתה אנונימי במדינה שלך
    ראש עירייה חיפה לא יתן להם להכנס לעיר חיפה.הם הורסים כל חלקה טובה הם גונבים
    הם אונסים ומתילים אימה מי שרוצה אותם שיקח אותם לביתו ברמת אביב ג'

  3. מיקי

    פחדן ונמושה מסתתר גליצאי מהגולה של מזרח אירופה אין לך חוט שידה

  4. רון

    פעילים מנוולים גייס חמישי להרוס את המדינה
    צריך את הסודנים עם הפעילים מישראל להעיך אותם לעזה בושה וחרפה באמריקה היו מכניסים את הפעילים לכלא

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה לעזור להםםםם???? תעזרו לחיילים משוחררים חיפאים ממש חוצפה. עניי עירך קודמים

  6. אחת שאכפת לה

    זה מה שחסר לנו . הצעירים עוזבים את חיפה שאין לה מה להציע . את מקומם יתפסו פליטים סודנים . שיחזרו הצעירים ילדינו לעיר הולדתם חיפה !!!! ולא יביאו לנו פליטים .חוצפה !

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר