מושב בית הצדק העולמי של הבהאים (צילום: דויד האסליף)
מושב בית הצדק העולמי של הבהאים (צילום: דויד האסליף)

הבהאים נוהרים לקלפיות: בחירות למוסד הדתי העליון

בסוף החודש יבחרו נציגים מקהילות הבהאים ברחבי העולם את חברי בית הצדק העולמי - קבוצה של תשעה נציגים שמהווה את הסמכות הדתית העליונה של הדת הבהאית ויושבת בחלק העליון של הגנים בחיפה

פורסם בתאריך: 11.4.18 08:11

נציגי קהילות הבהאים מרחבי העולם יבחרו בסוף החודש את תשעה נציגיהם לבית הצדק העולמי במסגרת הוועידה הבהאית הבין לאומית ה-12. מדובר במוסד החשוב ביותר של הבהאים המהווה את הסמכות הדתית העליונה אשר שוכן בחלקם העליון של הגנים הבהאיים בחיפה.

הליך הבחירות הוא דמוקרטי ומתקיים אחת לחמש שנים, ומשתתפים בו 1,539 נציגים בעלי זכות בחירה מ-171 מדינות אשר מייצגים יותר מחמישה מיליון מאמינים. לגל הוועידה, שתחל ביום ראשון, 29 באפריל, ותסתיים ב-2 במאי, תקיים הקהילה הבהאית הבין לאומית קבלת פנים במלון דן כרמל בהשתתפותם של גורמים בולטים בעיר.

 

 

הליך הבחירות הבהאי שונה מהמוכר לציבור בארץ – אין מועמדים וגם לא קמפיין או מצע. המזכ"ל לשעבר של הקהילה הבהאית ד"ר אלברט לינקולן מסביר את רזי השיטה: "אין לנו אנשי דת. כל הניהול והסמכות נמצאים בידי מועצות נבחרים, גם ברמה המקומית וגם ברמה הלאומית. ב-171 מדינות ברחבי העולם יש אלפי מועצות בהאיות מקומיות שבוחרות את נציגיהן לגוף מרכזי בכל מדינה אשר נקרא מועצה רוחנית לאומית ויש תשעה חברים. הבחירות למועצות המקומיות והלאומיות מתקיימות אחת לשנה, ופעם בחמש שנים בוחרים תשעה החברים מכל מועצה לאומית את מועמדיהם למועצה הבין לאומית".

לדבריו של לינקולן, ההצבעה היא חשאית, ותשעת האנשים שקיבלו את מספר הקולות הרב ביותר ייכנסו לתפקידם מרגע הכרזת התוצאות ויכהנו כחברי בית הצדק העולמי לחמש השנים הבאות. "ההצבעה נחשבת כחובה דתית שאותה יש למלא באווירה רגועה ולאחר תפילה". הוסיף לינקולן.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר