הבמאי סיני פתר במשמרת המחאה מול ביתו של משה כחלון
הבמאי סיני פתר במשמרת המחאה מול ביתו של משה כחלון

משמרת מחאה מול ביתו של כחלון נגד תמיכתו בפסקת ההתגברות

כמה עשרות תושבים מתייצבים לסירוגין מאז יום חמישי מול ביתו של שר האוצר משה כחלון בתביעה שיבטל את תמיכתו בחוק שעתיד לצמצם את סמכותו של בג"ץ ולאפשר למדינה לגרש מסתננים למדינה שלישית

פורסם בתאריך: 15.4.18 17:38

עשרות תושבים הופיעו מאז יום חמישי למשמרת מחאה מול ביתו שר האוצר משה כחלון בחיפה בתביעה שיסיר את תמיכתו בפסקת ההתגברות שנועדה לצמצם את סמכויותיו של בג"ץ ולמנוע ממנו לבטל חוקים שחוקקה הכנסת. הפסקה מתייחסת בעיקר לגורלם של מסתננים בלתי חוקיים לישראל, שהממשלה מעוניינת לגרש אותם למדינה שלישית. בהקשר זה יצוין כי היום (ראשון) הורה בית המשפט העליון לשחרר לאלתר את אחרוני המסתננים מכלא סהרונים.

את המחאה יזמו תושבי חיפה שחלקם חברים בארגון עוצרים את הגירוש שניהל בתקופה האחרונה קמפיין ארצי נגד הגירוש. הבמאי החיפאי סיני פתר, ממשתתפי משמרת המחאה: "מיום חמישי אנשים עומדים כאן בתורנויות. אנחנו מוחים על עמדתו של כחלון בנושא מבקשי המקלט ופסקת ההתגברות שהוא מנסה להעביר. כחלון הציב את גירוש מבקשי המקלט כדגל, ובשביל זה הוא מוכן לממש את פסקת ההתבגרות באופן ספציפי. אנחנו מקווים שהוא ישנה את דעתו".

 

 

מה עמדתכם בנושא הגירוש?

"אנחנו תומכים במתווה המקורי שעליו הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו ב-2 באפריל ואחר כך חזר בו. במסגרת אותו המתווה אמורה היתה המדינה לבטל את הגירוש, לקלוט 16,000 איש שהם מחצית ממבקשי המקלט במעמד של תושבים ארעיים, והשאר היו אמורים לעבור למדינות כמו קנדה, גרמניה ואיטליה. המתווה הזה בהחלט מקובל עלינו. הוא לא אידיאלי אבל מקובל".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שרית

    לא יעזור לכם הם יגורשו עד האחרון.ומי שרוצה מוזמן לעזוב איתם לאוגנדה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שופטים לא נבחרו ע"י הציבור ואין הם רשאים לבטל חוקים. למעשה, אין חוק שמתיר לבג"ץ לבטל חוקים שקבעה הרשות המחוקקת (הכנסת) שנבחרה באופן ישיר ע"י כלל הציבור.

  3. כל הכבוד!

    כל הכבוד לכם על משמרת המחאה! כולנו אתכם. איך אפשר להצטרף ולחזק?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר