כלב ים נזירי (צילום: ד"ר עוז גופמן)
כלב ים נזירי (צילום: ד"ר עוז גופמן)

כלב ים נזירי נצפה סמוך לחופי חיפה

בתצפית הראשונה נצפה כלב הים הנזירי כשהוא שוחה בין הקריה הרפואית רמב"ם לשמורת הטבע שקמונה במרחק של קילומטר אחד מהחוף, במקרה השני הוא נצפה במרחק של חמישה ק"מ מהחוף, מערבית לראש כרמל

פורסם בתאריך: 7.8.18 19:38

כלב ים נזירי נצפה אתמול (שני) בשני מקומות שונים סמוך לחופי חיפה. בתצפית הראשונה דיווח תושב חיפה אוהד מיכאלי על כלב הים ששוחה בין הקריה הרפואית רמב"ם לשמורת הטבע שקמונה במרחק של קילומטר אחד מהחוף. במקרה השני הוא נצפה במרחק של חמישה ק"מ מהחוף, מערבית לראש כרמל, על ידי ד"ר מיה אלסר, חוקרת במרכז חקר מידע ליונקים (מחמל"י).

אלסר, שהיתה בדרכה לתחנת דיגום של המכון לחקר ימים ואגמים בספינה "בת גלים", מספרת: "ישבתי על הספינה ופתאום ראיתי משהו שנראה כמו כלב ים. הוא היה עם הראש מוטה הצדה, שזו תנוחה אופיינית מאוד לכלב הים הנזירי. התקרבנו אליו, ולפתע הוא צלל. הופתעתי מאוד כי מדובר בבעל חיים חופי שבדרך כלל לא מתרחק מהחוף. בהתחלה חשבתי שאני מדמיינת, אבל אז קיבלנו דיווח נוסף והתצפית הפכה לוודאית. ביררתי עם מומחה בעניין וקיבלתי אישור לכך שכלבי ים נזיריים כבר נצפו במרחק כזה מהחוף".

 

 

לדבריה של אלסר, בעבר היו באזור כלבי ים נזיריים שהתרכזו בחוף דור-הבונים ובראש הנקרה: "הם נעלמו משתי סיבות עיקריות – הראשונה היא תחרות על המזון, והשנייה היא שנקבות ממין זה מחפשות מערות שקטות שישמשו להן להמלטה. המערות צריכות להיות עם פתח תת ימי שיאפשר להשאיר שם את הגורים בבטחה כשהן יוצאות לצוד. המערות גם צריכות להיות מוגנות מפני סערות. מערות כאלה יש בחוף דור ובראש הנקרה, אבל כיום הן כבר לא שקטות".

 

כלב ים נזירי (צילום: ד"ר עוז גופמן)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר