רחוב נעמי בשכונת כרמליה
רחוב נעמי בשכונת כרמליה

העירייה גנזה תוכנית להפיכת רחובות בכרמליה לחד סטריים

בעקבות התנגדות של ועד שכונת כרמליה גנזה עיריית חיפה תוכנית שהיא הכינה להפיכת רחובות דו סטריים בשכונה לרחובות חד סטריים

פורסם בתאריך: 8.8.18 14:01

עיריית חיפה גנזה תוכנית שהיא הכינה להפיכת רחובות דו סטריים בשכונת כרמליה לרחובות חד סטריים, וזאת בעקבות התנגדות של ועד השכונה למהלך. על הפרויקט שגיבשה העירייה ניתן היה ללמוד מדוח ראש העיר לחודשים אפריל-יוני 2018 שהופץ לחברי מועצת העיר לקראת ישיבת המועצה שהתקיימה אתמול (שלישי).

במסגרת סקירת פעילות האגף לתכנון דרכים, תנועה ונוף צוין בדוח כי העירייה בוחנת אפשרות להפיכת רחובות דו סטריים בכרמליה לרחובות חד סטריים לצורך הוספת מקומות חניה ושיפור הבטיחות במעברי חצייה. הסקירה מלמדת כי רציונל הפרויקט הוא יצירת מקומות חניה על חשבון נתיבי נסיעה שיבוטלו.

במענה לשאלת "כלבו – חיפה והצפון" נמסר במפתיע מדוברות העירייה כי הפרויקט הוקפא: "האגף לתכנון דרכים, תנועה ונוף ביצע תכנון ראשוני להפיכת רחובות דו סטריים בשכונת כרמליה לחד סטריים לשם הוספת מקומות חניה ציבורית ולמען שיפור הבטיחות במעברי החצייה. התוכנית הוצגה במסגרת הליך שיתוף ציבור בפני נציגי ועד השכונה שהביעו התנגדות, ולכן התוכנית הוקפאה".

 

 

יצוין כי חלק מרחובות השכונה הם כבר כיום חד סטריים וחלקם הם רחובות ללא מוצא, כך שהפרויקט שהציעה העירייה הוא רלוונטי בעיקר לרחובות לאה, חנה ונעמי.

חבר ועד שכונת כרמליה ליאור אפט, שכיהן כיו"ר ועד השכונה במשך כשמונה שנים עד לתחילת שנת 2016, מסביר כי ההתנגדות נבעה מכך שהפיכת רחוב לחד סטרי הופכת אותו לציר תנועה מרכזי בכיוון אחד שמתאפיין בגודש תנועה ובמפגעי רעש. אפט הציע לנציגי העירייה מתווה חלופי מטעם הוועד – הצרה של המדרכות הרחבות בשכונה משלושה מטרים ל-1.8 מטר והכשרה של מקומות חניה אלכסוניים בשטח המתפנה. לדבריו, יישום מתווה זה יוביל במקביל להגדלת היצע החניה בשכונה גם לשיפור בטיחותי, וזאת מכיוון שכלי רכב שחונים על מדרכות בשל מצוקת החניה בשכונה יחדלו מכך.

 

רחוב חנה בכרמליה

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. להפסיק את ההרס

    בכרמליה ציבור הולכי רגל, רצים, אמהות עם עגלות. אדון אפט מי שמך להציע לקצץ ברוחב מדרכות וברוב השכונה בקושי יש מטר מדרכה, אין שביל אופניים. ופחים חוסמים את המדרכות.
    למה להרוס את השכונה הזו ולפוצץ אותה בעןד מאות כלי רכב הגיע זמן לקדם נתצ ביציאה מהשכונה כדי שהאוטובוסים לא יתקעו

  2. רמי חן

    להציל את השכונות שלנו, להציל את העיר:
    איזה מזל שהתוכנית הזו נעצרה, ואיזה מזל שהיה יו"ר ועד שכונה נבון לעצור את המעשים הלא אחראים של הנהגת העירייה שלנו, שמחפשת כל הזמן פתרונות על חשבון הציבור, על ידי גניבת המרחב הציבורי.
    מה שברור שראש העיר וצוותו לא ממש באו לשרת את התושבים ואת העיר ושהם ממשיכים בהרס העיר, בצעדים קטנים שלא מורגשים במיוחד ולא נראים משמעותיים, אבל שמצטברים לכדי נזק הולך וגדל עד שזה יהיה בלתי הפיך.

  3. כרמליה נהרסת

    הפקקים בכניסה ממוריה לכרמליה כבר מגיעים עד לצומת שמשון ולזרובבל. רבע שעה פקק בכניסה לכרמליה.
    מה עוד רוצה העירייה לעולל לשכונה הזאת??
    חיבים להפסיק את תמא 38. עוד מאות רכבים של דירות נוספות שאין להם לא איפה לחנות ולא איך לצאת מהשכונה.
    יציאות נוספות רק יגדילו את הפקקים כי מרכז הכרמל ינסו לרדת דרכן ויעמיסו עוד יותר על השכונה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר