בדיקת מערכות הבטיחות של הכרמלית (צילום: ראובן כהן)
בדיקת מערכות הבטיחות של הכרמלית (צילום: ראובן כהן)

הכרמלית עברה בהצלחה בדיקה של מערכת הכיבוי (וידאו)

בדיקת מערכת הכיבוי של הכרמלית בוצעה על ידי אנשי מעבדת בטיחות מגרמניה, והיא כללה ניסויים שדימו היווצרות עשן בטמפרטורה גבוהה בקרונות. הגלאים זיהו את הימצאות העשן תוך פחות מ-60 שניות, כמתחייב מהתקן האירופי

פורסם בתאריך: 13.8.18 14:05

קרונות הכרמלית החדשים עברו בהצלחה סדרה של בדיקות שנועדו לבחון את תקינות מערכות גילוי וכיבוי האש המותקנות בהם. את הבדיקות ביצעו אנשי מעבדת בטיחות מגרמניה והן כללו כמה ניסויים שדימו היווצרות עשן בטמפרטורה גבוהה בתוך חלל קרונות הנוסעים ובדיקה של משך הזמן שחלף עד לגילוי העשן ולתחילת הפעלתה של מערכת הכיבוי.

הניסויים בוצעו על ידי שימוש במחולל עשן מלאכותי שחומם בעזרת כוהל. הבדיקות עברו בהצלחה לאחר שהגלאים זיהו את הימצאות העשן תוך פחות מ-60 שניות – משך הזמן הקבוע בתקן האירופי.

 

 

 

הכרמלית החדשה מצוידת במערכת כיבוי אש אוטומטית בכל אחד מהקרונות, שמבוססת על התזת מים מנחירי התזה מיוחדים בתקרת הקרון אשר יוצרים ערפל מים. זוהי מערכת מתקדמת כאשר כחלק ממנה מתוקנים בכל אחד מהקרונות החדשים חמישה גלאי עשן. על מנת למנוע התראות שווא מופעלת המערכת רק לאחר גילוי העשן על ידי שני גלאים לפחות. כאשר מתגלה עשן מופעלת מערכת הכיבוי שממלאת את חלל הקרון בחלקיקי מים בלחץ גבוה שמקטינים את עוצמת האש ואת נפח הגזים הנפלטים בזמן שריפה. נוסף על כך, נהג הרכבת יכול להפעיל את המערכת באופן ידני לפי שיקול דעתו.

ראש העיר יונה יהב: "עיריית חיפה ואנשי המקצוע עובדים מסביב לשעון כדי להחזיר את הכרמלית לפעילות מהר ככל שניתן, כך שתמשיך לשרת את ציבור תושבי חיפה והמטרופולין כולו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. צפוני

    לאחר שנה וחצי של השבתה "ראש העיר יונה יהב אומר שעיריית חיפה ואנשי המקצוע עובדים מסביב לשעון"; זוכרים גם את ההשבתה בגלל הכבל…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר