עדר צאן (צילום: אייל טואג)
עדר צאן (צילום: אייל טואג)

העירייה תאשר רעיית צאן במורדות הכרמל המערביים

במטרה לתגבר את פעולותיה למניעת סיכוני שריפות בעיר, בכוונתה של עיריית חיפה לתת היתרים לרעיית בעלי חיים בשטחים ציבוריים ופרטיים פתוחים במורדות המערביים של הכרמל

פורסם בתאריך: 2.9.18 11:48

עיריית חיפה החליטה לתגבר את פעולותיה למניעת סיכוני שריפות בעיר במהלך חדש. מנהל השירות הווטרנירי של העירייה ד"ר יאיר וייס פרסם הודעה שלפיה לצורך הקטנת סיכוני שריפות והתפשטותן בחיפה, בכוונת העירייה לאפשר מתן היתרים לרעיית בעלי חיים בשטחים ציבוריים ופרטיים פתוחים במורדות המערביים של הכרמל בכפוף לנהלים.

לפי התכנון, ההיתרים יינתנו לרעיית עזים וכבשים בשטח של מאות דונמים מתחת לשכונות כרמליה, שמבור ודרום אחוזה (מתחת לשלוחת ההר שבה נמצא המרכז הרפואי כרמל). העירייה הקצתה כ-40 ימים, עד 8 באוקטובר, להגשת התנגדויות לכוונתה להתיר רעייה בשטחים אלה וציינה כי "ככל שלא תתקבל התנגדות בעניין עד למועד הנקוב, יראו את בעלי הקרקע כמסכים למתן היתר לרעיית בעלי חיים בשטח הפרטי הפתוח שבבעלותו".

 

 

וייס: "בהר הכרמל גדלה צמחייה, ואם אין מי שיווסת את גידולה נוצרת עשבייה גבוהה שמתייבשת בקיץ ומהווה סיכון לשריפות. הסרת העשבייה בין העצים מקטינה את הסיכוי להתפשטות שריפות. הקטנת הסיכון מושגת באמצעות אכילת החלק הנמוך של השיחים על ידי בעלי החיים. ממהלך זה כל הצדדים יוצאים נשכרים – העזים והכבשים שמקבלים אוכל, ותושבי העיר שהסיכון להתפשטות שריפות באזור מגוריהם קטן".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. החיפאי הוותיק

    רק לא יהב. לכו לעירייה וראו מי שולט ועובד שם! איפור ההבטחה לסלול את הכביש שיחבר את כבביר עם כביש החוף!

  2. דני דין

    השריפה בדניה הוכיחה שיש צורך בדרכי גישה וברזי מים למניעת שרפות ולא להתבסס על עיזים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר