עובדי המרכז הרפואי כרמל באסיפת המחאה (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)
עובדי המרכז הרפואי כרמל באסיפת המחאה (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)

עובדי כרמל ערכו אסיפת מחאה נגד האלימות

בעקבות תקיפתו של אח בחדר המיון במרכז הרפואי כרמל ערכו רופאים, אחים ואחיות מבית החולים אסיפת מחאה. האח שהותקף: "הפגיעה הנפשית היא הפגיעה הכי קשה, והצלקת העמוקה תישאר איתי עוד זמן רב"

פורסם בתאריך: 3.9.18 14:53

בעקבות תקיפתו של אח ביום שישי בחדר המיון במרכז הרפואי כרמל ערכו רופאים, אחים ואחיות מהמרכז הרפואי אסיפת מחאה מול חדר המיון של בית החולים כשהם נושאים שלטים שעליהם נכתב "די לאלימות". אל ההפגנה הצטרפו חברי הנהלת המרכז הרפואי, יושבי ראש ועדים בבית החולים, עובדי מינהלה ועובדים מכל חטיבות בית החולים.

האח שהותקף וביקש להישאר בעילום שם סיפר כי אחרי כמעט 30 שנה כאח במיון בכרמל הוא כבר ראה וחווה את הכל: "קשה להפתיע אותי, אני כבר מזהה כל בעיה וכל חולה ומטופל. ראיתי את מצבו של החולה שהיה מוזנח והגיע אלינו אחרי ששוחרר מבית חולים אחר, הרגעתי אותו וחיברתי אותו לעירוי. לפתע הוא תלש את העירוי מידו וקילל אותי בקללות פוגעות מאוד. כשניגשתי להרגיע אותו הוא קפץ עלי, תקף אותי באגרופים בפנים ושרט אותי ליד העין. בקושי הצלחתי להיחלץ ממנו, הזעקתי את צוות הביטחון שהרחיק אותו ממני והזמנו משטרה. השריטות והמכות עדיין כואבות לי אבל אני בטוח שהן יעברו בקרוב. מה שיותר כואב לי זו הפגיעה הנפשית בי. זו הפגיעה הכי קשה, והצלקת העמוקה תישאר איתי עוד זמן רב. תידרש תקופה ארוכה, אבל אני מאמין שבסוף אתגבר כי אני חייב את זה לחולים ולמטופלים שלנו. למרות מה שקרה לי, אני וכל הצוות של חדר המיון תמיד נהיה כאן כדי להגיש עזרה".

"לצערי, זה ממש לא מקרה חד פעמי", סיפרה האחות יפעת אלון שעובדת במשך שבע שנים בחדר המיון בכרמל, "כמעט בכל יום אני וכל הצוות המיון סופגים קללות ואלימות מילולית קשה מהמטופלים, אבל אנחנו משתדלים להכיל ולבלוע את הכל. זה הורס אותנו מבפנים. אני חוזרת הבית שבורה ומותשת, כאשר כל מה שרציתי לעשות זה לטפל באנשים ברגעים הקשים שלהם. זה לא מגיע לנו ופוגע קשה מאוד בכולנו".

 

 

בכרמל פועלת כבר תקופה ארוכה סדנה להתמודדות עם אלימות בהובלתן של האגף הסוציאלי בניהולה של הדס בן שלמה. הסדנה מועברת לכל הצוותים הרפואיים בכרמל, מעניקה כלים לזיהוי מקרי אלימות ונלמדות בה דרכי גישה חדשות כדי לצמצם את החיכוך עם המטופלים ולהקטין את הסיכוי להתפרצות אלימה של מטופלים כלפי אנשי צוות. הסדנה מועברת גם לאנשי הביטחון של בית החולים במטרה לזהות מקרי אלימות ולעצור אותם לפני שהם הופכים לתקיפות חמורות.

סגן מנהל בית החולים ד"ר רוני דיוקמן אמר באסיפת המחאה: "ההנהלה עושה ותמשיך לעשות הכל במסגרת החוק והאפשרויות שבידינו כדי שמקרים כאלה לא יחזרו, אבל הדבר החשוב הוא להיות ערניים, לזהות מקרים כאלה מיד כשהם מתחילים ובשום אופן לא לוותר ולהגיד 'יהיה בסדר'. חובה על כל איש צוות שמרגיש שמתחילה סיטואציה של אלימות להרים מיד דגל אדום, להזעיק את צוותי הביטחון המיומנים שלנו ולגדוע את האלימות לפני שהיא מרימה ראש".

יו"ר ועד עובדי כרמל פנינה וולף, שהיא אחות במקצועה, אמרה: "צר לי מאוד על המקרה שבו אחד מהעובדים שלנו נפגע. יש לנו דרישות לתגבר את אנשי השמירה בחדרי המיון. אני מקווה שהחברה שלנו תלמד לקח ושהמטופלים יגלו סבלנות ולא אלימות. האלימות נמצאת בכל מקום".

מנהלת הסיעוד של כרמל אהובה טל, שניהלה את אירוע התקיפה, אמרה לאחר האסיפה: "בעקבות המחאה שקיימנו אנחנו בהנהלה מבינים שצוות חדר המיון פגיע מאוד ונמצא במצב רגיש. לכן אקיים ישיבה עם צוות המיון ועם הנהלת בית החולים כדי להחליט מהם הצעדים המיידים שאותם נוכל לנקוט בהקדם כדי להגביר את הביטחון של אנשי הצוות כמו הרחקת מטופלים שנוקטים אלימות, הגשת תלונה במשטרה על ידי בית החולים ומתן אפשרות לצוות להתבטא בשיחות אישיות. הדבר הכי חשוב לנו הוא לתמוך בצוותים כי הם נותנים את השירות הכי טוב כל הזמן. אנחנו אומרים די לאלימות וקוראים לאפס סובלנות לאלימות. הצוותים שלנו צריכים להגיע לעבודה בביטחה, לעבוד בביטחה ולחזור הביתה בריאים שלמים. כולנו פה כדי להעניק את הטיפול הרפואי האיכותי והמסור ביותר, ולא ניתן לאף פורע חוק לקלקל לנו את המשימה".

 


 

 


 

עובדי המרכז הרפואי כרמל באסיפת המחאה (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר