טלסקופ בחלל (צילום: AP)
טלסקופ בחלל (צילום: AP)

שבוע החלל העולמי יצוין ביום חמישי בעיר התחתית

המבקרים יוכלו לשמוע הרצאות על סיפור נחיתתו של האדם לירח, על הטלסקופים שפועלים בחלל ועל הדרך לחלל מחזון של יחידים ועד למפעלי ענק של מדינות. כמו כן יוקם מתחם של מציאות מדומה שבו יתאפשר לחוות שיגור חללית ומסע בין כוכבים

פורסם בתאריך: 9.10.18 08:19

במסגרת שבוע החלל העולמי שמתקיים מדי שנה בחודש אוקטובר יתקיימו כמה אירועים ביום חמישי בעיר התחתית. אחד מהאירועים נקרא "סיפורים מהירח" והוא יתקיים בשעה 21:00 בפאב הסינקופה, כאשר רני אלינב, מומחה לקולנוע ולחלל, ירצה על סיפור הגעתו של האדם לירח מזווית אישית כמעורר מוטיבציה. בהרצאה יוצג ארכיון נדיר של תמונות, סרטים וצלילים.

בשעה 20:30 באלי'ס בר ירצה שלמה בלבן, לשעבר חוקר במכון לחקר החלל בטכניון, על טלסקופים בחלל. במסגרת ההרצאה תינתן סקירה על הטלסקופים הפועלים כיום. באותה השעה בפאב הבארקי ירצה פרופ' יגאל קרונהאוז מהפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון על "חלוצי החלל – מחלומות של בודדים למדיניות ממשלתית" ויספר על האירועים שסללו את הדרך לחלל – מרעיונות של אנשי חזון, דרך פעילות של בודדים ועד למפעלי ענק בתמיכתן של ממשלות. נוסף על כך יתקיים דיון על המניעים לחקר החלל אז והיום ועל תרומתו של החקר לדרך החיים המודרנית ולעתידנו על הפלנטה.

במוקד עניין נוסף יוצג מסע ביקום ובכוכבי הלכת באמצעות סרטים שיוקרנו ב-360 מעלות בתוך מבנה פלנטריום שיוקם ברחוב העצמאות 84 בשיתוף עם המדעטק – המוזיאון הלאומי למדע וטבע וחלל בחיפה. הפלנטריום יפעל בשעות 23:00-19:00.

 

 

מתחם נוסף בשבוע החלל הוא מתחם מציאות מדומה שיוקם ברחוב כיאט 5 ויציע חוויית תלת מימד שתאפשר לראות ולהרגיש איך מתבצע שיגור חללית לחלל ומה מרגישים כשמסתובבים בין כוכבי הלכת. מתחם זה יפעל גם הוא בשעות 23:00-19:00.

במרכז הדמיות חלל שיוקם ברחוב יפו יעסקו המבקרים ביום שבו נגיע למאדים. במקום ניתן יהיה לשמוע ולראות איך מתכוננים בישראל ליום זה על ידי ביצוע משימות שמדמות את החיים על כוכב הלכת האדום. למבקרים תוצג הדמיה חיה של חליפת חלל שהוכנה במיוחד לפרויקט, וניתן יהיה למדוד קסדה של אסטרונאוט ולהתנסות בביצוע ניסויים מדעיים על מאדים. המתחם יפעל בשעות 22:00-19:00.

בעיריית חיפה מציינים שהכניסה לכל האירועים היא חופשית.

שבוע החלל העולמי אשר מצוין ב-10-4 באוקטובר הוא מיזם חינוכי בין לאומי בחסות האו"ם שמטרתו היא להעלות את המודעות לחקר החלל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר