תחנת עיר תחתית של הכרמלית
תחנת עיר תחתית של הכרמלית

לא רק הקרונות: גם שמות תחנות הכרמלית הוחלפו

שמותיהן הוותיקים של שלוש מתוך שש תחנות הכרמלית - גן האם, סולל בונה וכיכר פריז - הוחלפו למרכז הכרמל, הדר-עירייה ועיר תחתית. בעיריית חיפה מסבירים שהסיבה לכך היא לסייע בהתמצאות למי שאינם מכירים את הסביבה

פורסם בתאריך: 10.10.18 12:25

הפעלתה המחודשת של הכרמלית כוללת, כך מתברר, לא רק שתי רכבות תחתית חדשות, אלא גם שמות חדשים לשלוש מתוך שש תחנותיה, שהיו מזוהות שנים רבות עם אתרים ספציפיים בסביבתן.

שמה של תחנת גן האם שונה למרכז הכרמל, שמה של תחנת סולל בונה שונה להדר-עירייה ושמה של תחנת כיכר פריז שונה לעיר תחתית. במענה לשאלת "כלבו – חיפה והצפון" הסבירה עיריית חיפה כי המהלך נועד להתאים את שמות התחנות לאזור הגיאוגרפי שבו הן נמצאות.

 

תחנת הדר-עירייה של הכרמלית

 

 

מדוברות העירייה נמסר: "כחלק ממהלך ההתחדשות שעברה הכרמלית בשנה האחרונה שונו שמותיהן של שלוש מתחנות הכרמלית לשמות חדשים בהתאם לאזור הגיאוגרפי שבו הן ממוקמות. שינוי זה נועד לסייע לנוסעי הכרמלית, ובמיוחד לתיירי פנים וחוץ שאינם מכירים היטב את הסביבה, להתמצא בצורה טובה ונוחה יותר במיקום הכרמלית בעת נסיעתה. השינוי הוטמע באמצעות שילוט חדש במתחמי התחנות, במנהרת הכרמלית וברכבות הכרמלית עצמן".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משה ל

    נסעתי השבוע בכרמלית .העקרונית החדשה יפה ומודרנית ממש מוצלחת .
    אבל התחנות ממש לא. מן הראוי ולמען ההיגיינה הציבורית שמישהו ינקה את התחנות ידאג לכך שמכרו. לא יהיו דביקים ומשומנים מלכלוך. הכרמלית יכולה להיות יהלום אך בשום פנים לא הלכלוך הזה.
    קחו לדוגמה את התחתית של וינה . למה שגם כאן לא יהיה טוב יותר?

  2. אחת שלא נחשבת בעיני עיריית חיפה

    אבל למה לא הנגישו את הכרמלית ???? שנת 2018 , קיים חוק הנגישות אבל בחיפה כנראה לא שמעו עליו ועל נגישות לנכים, קשישים , עגלות ועוד, בושה!!

  3. אחת מהדר.

    מצטערת מאוד . מדוע למחוק את המורשת בהדר. האם שם תחנת הבסטיליה בפריז תימחק לרגל שיפוץ לטובת שם גנרי כלשהו? מישהו כאן לוקח לעצמו חירויות שאין לו. יש כוונה נסתרת מאחורי המחיקה הזו. יש לשער שבקרוב נבין.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר