מיכל האמוניה (צילום: צבי רוגר)
מיכל האמוניה (צילום: צבי רוגר)

העליון הוציא צו עיכוב לריקון מיכל האמוניה

השופט העליון אורי שוהם הורה לעכב את ביצוע פסק הדין של בית המשפט המחוזי. לאחר קבלת הצו פנתה חברת חיפה כימיקלים למשרד להגנת הסביבה בבקשה למלא מחדש את המיכל

פורסם בתאריך: 29.3.17 19:33

שופט בית המשפט העליון אורי שוהם הוציא אתמול (רביעי) צו המעכב את ביצוע פסק דינו של בית המשפט המחוזי מתחילת החודש בדבר ריקונו של מיכל האמוניה במפרץ. החלטת בית המשפט העליון ניתנה עד להחלטה אחרת, וזאת בעקבות בקשה לרשות ערעור שהגישה חברת חיפה כימיקלים, מפעילת המיכל, על החלטת בית המשפט המחוזי שבה נקבע כי המיכל ירוקן עד 1 באפריל.

השופט שוהם קבע כי בקשת רשות הערעור ובקשת עיכוב ביצוע פסק הדין יובאו לדיון בפני הרכב של שלושה שופטים בהקדם האפשרי. כמו כן קבע השופט כי ארבעת המשיבים – עיריית חיפה, היועץ המשפטי לממשלה, התאחדות התעשיינים בישראל ועמותת צלול לאיכות הסביבה – יעבירו את תגובתם לשתי הבקשות עד שבעה ימים לפני מועד הדיון שייקבע.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "משחקי ההון ושלטון מבית חיפה כימיקלים נמשכים. עיריית חיפה תפנה מחר (היום) לבית המשפט בבקשה לצמצם את צו העיכוב ולמנוע את כניסת האוניה ואת מילוי המיכל. כמו כן נפעל להקדמת דיון במהירות האפשרית. כל יום שעובר מהווה איום על יותר ממיליון תושבי מדינת ישראל".

ראש העיר יונה יהב: "אני קורא לראש הממשלה ולשר להגנת הסביבה להמשיך ולתמוך בהסרת הסכנה מעל ראשיהם של כמיליון מתושבי המטרופולין ולהעדיף את האינטרס הציבורי על פני אינטרס בעל ההון".

לאחר החלטת בית המשפט העליון פנתה חיפה כימיקלים למשרד להגנת הסביבה בבקשה למלא מחדש את מיכל האמוניה. תשובת המשרד צפויה להתקבל עד היום (חמישי) בערב.

כפי באמרה העירייה, היום היא הגישה, ביחד עם עמותת צלול לאיכות הסביבה, לבית המשפט העליון בקשה לצמצם את הצו המעכב את ריקונו של מיכל האמוניה כך שהעיכוב לא יחול על האיסורים למילוי המיכל ולהבאת אוניית אמוניה נוספת שתמלאו. בבקשה צוין כי "המשיבות מתנגדות נחרצות ובכל תוקף למתן הצו המורה באופן גורף וללא כל נימוק או סייג על עיכוב ביצוע פסק הדין, שמשמעו המשך פעילות מערך האמוניה, המעמידה מאות אלפי אנשים בסכנת מוות מיידית, ממשית ומוחשית. מילויו מחדש של המיכל הוא מעשה שלא ייעשה, אשר יש בו כשלעצמו כדי להעמיד את הציבור הרחב בסיכון בלתי קביל. אשר על כן, בית המשפט הנכבד מתבקש לבטל את הצו ולהורות כי פסק דינו של בית המשפט המחוזי יעמוד על כנו. לחילופין בלבד ומטעמי הזהירות מתבקש בית המשפט להורות על צמצום הצו, כך שהעיכוב לא יחול על האיסורים למילוי המיכל ולהבאת אונייה נוספת".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר