מפגש במסגרת המיזם "Mama Tech" (צילום: שרון דסקל)
מפגש במסגרת המיזם "Mama Tech" (צילום: שרון דסקל)

מיזם חברתי חדש בחיפה – "Mama Tech"

מיזם חברתי חדש שמטרתו היא לפתח ולקדם אמהות בחופשת לידה יצא לדרכו במתנ"ס רמות בגין. במסגרת המיזם מתקיימות פעמיים בחודש הרצאות בנושאים שונים, ובהם קבלת החלטות, מיתוג ברשתות חברתיות, פרסום בפייסבוק, נדל"ן ופנסיה, ונערכים קורסים מקצועיים

פורסם בתאריך: 13.11.18 10:09

במתנ"ס רמות בגין בחיפה יצא לדרכו מיזם חברתי חדש שמטרתו היא לפתח ולקדם אמהות בחופשת לידה. את המיזם, ששמו הוא "Mama Tech" ייסדו טובה תלמי מכפר סבא ושירז פורטל מחיפה. המיזם החל את פעילותו בכפר סבא בדצמבר 2017, ולפני שלושה שבועות החל לפעול גם בחיפה בניהולן של ירדן קינן ושרון רש.

"כשיצאתי לחופשת לידה חיפשתי כלים וקורסים כדי להתפתח במקצוע שלי", מספרת פורטל, "לא מצאתי כאלה, חוץ מקורסים מקוונים שלא התאפשרו כי הייתי צריכה לדאוג לתינוקת".

פורטל ותלמי הרימו את הכפפה ויצרו בעצמן פלטפורמה שבאמצעותה הן יוכלו ליצור קשרים חברתיים ומקצועיים ולהתפתח מהבחינה המקצועית ומהבחינה האישית. במסגרת המיזם מתקיימות פעמיים בחודש הרצאות בנושאים שונים, ובהם רושם ראשוני, קבלת החלטות, מיתוג ברשתות חברתיות, פרסום בפייסבוק, נדל"ן ופנסיה, ונערכים קורסים מקצועיים ונטוורקינג מוכוון קריירה.

 

 

"כחיפאית, מהרגע שבו התחלנו לחשוב על זה, היה לי ברור שאני מביאה את המיזם לחיפה", אומרת פורטל ומציינת כי המיזם מתנהל בהתנדבות מלאה, וגם המרצות נענות להרצות במפגשים בהתנדבות. עם סיום חופשת הלידה יחזרו האמהות שהשתתפו ב-"Mama Tech" לעבודתן, ואחת מהבעיות היא הצורך של חיפוש אמהות מחדש. השבוע פנתה פורטל לאמהות בחיפה באמצעות קבוצה בפייסבוק וזכתה בהיענות מלא פחות מ-200 אמהות.

"מצד אחד חווה האם תקופה קשה כי היא צריכה להסתגל לתקופת ההורות, אך מצד שני יש כאן הזדמנות ליצור קשרים חדשים ולרכוש כלים חדשים", מסבירה פורטל. "אחרי שלושה חודשים בחופשת לידה נמאס לי לחשוב רק על החלפת חיתולים, וגיליתי שגם שאר האמהות חושבות כך. הבנתי שזה בסדר גמור שאת בתור אשה רוצה גם משהו לעצמך. אני אמא אבל אני גם רוצה להוות דוגמה לבת שלי כאשה חזקה שמצליחה לשלב באמהות גם כלים להעצמה האישית שלה. הרבה נשים שחוזרות לעבודה מתנצלות על האמהות שלהן וצריכות להקטין את המשרה. אנחנו בגישה שאפשר לשלב אמהות ביחד עם דברים לעצמך, וזה מה שאנחנו מעודדות ב-'Mama Tech'".

המפגש הראשון במתנ"ס רמות בגין התקיים לפני שלושה שבועות בנושא "חיפוש עבודה בעולם החדש" והשתתפו בו 14 אמהות. היום (שלישי) יתקיים המפגש השני, והמפגש השלישי ייערך ב-27 בנובמבר. ההשתתפות במפגשים היא בתשלום סמלי של 25 שקל, והמקום מציע משטחי פעילות לילדים, פופים וכיבוד.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר