אוניית האמוניה עוגנת בחיפה (צילום: פרופ' אהוד קינן)
אוניית האמוניה עוגנת בחיפה (צילום: פרופ' אהוד קינן)

האם אוניית אמוניה בדרך לחיפה?

עיריית חיפה פנתה למשרד להגנת הסביבה לאחר שהגיע אליה מידע ולפיו חברת חיפה כימיקלים מבקשת למלא מחדש את מיכל האמוניה באמצעות אונייה

פורסם בתאריך: 30.3.17 12:27

בעיריית חיפה טוענים שחברת חיפה כימיקלים מבקשת למלא מחדש את מיכל האמוניה, שכמעט התרוקן לחלוטין מאז פסק בית המשפט המחוזי שיש לרוקן אותו עד 1 באפריל. במכתב ששיגר אתמול (רביעי) ראש העיר יונה יהב למנהל מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה שלמה כץ נכתב: "הריני לפנות אליכם בדחיפות לאחר שהובא לידיעתי כי חברת חיפה כימיקלים פנתה למשרדכם בבקשה לאשר הבאת אוניית אמוניה לצורך מילוי המיכל במסוף הכימיקלים. אין ולא יכול להיות כל צידוק חוקי להיענות לבקשת חיפה כימיקלים ויש לדחותה על הסף".

במכתב מפרט יהב את ההליכים ואת עמדות בית המשפט והממשלה ביחס לריקון המיכל עד להחלטת בית המשפט העליון אתמול לעכב את ביצוע ההליך עד לדיון בבקשה של חיפה כימיקלים לערער על הפסיקה. הוא מצטט את דברי שופטת בית המשפט המחוזי תמר שרון נתנאל שאמרה: "המיכל, כמו גם אוניית האמוניה, מהווים סיכון של ממש לכל מי שנמצא בתחום העיר חיפה בכל זמן שהוא".

כמו כן הוא מזכיר לכץ שהמשרד להגנת הסביבה עצמו קבע כי החל מ-1 במרץ "חל איסור על הוספת אמוניה למיכל, אלא באישור המשרד להגנת הסביבה, לאחר שהובהר מהי מטרת ייבוא האמוניה והוכח כי האמוניה שבמיכל אינה מספיקה לצורכי כלל המשק". לפיכך, כתב יהב לכץ, הוא בטוח שהמשרד להגנת הסביבה לא ייתן יד "בשום צורה שהיא להמשך פעילותו של מיכל האמוניה וכניסת האונייה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר