אירוע מדע פתוח במדעטק (צילום: מושון תמיר)
אירוע מדע פתוח במדעטק (צילום: מושון תמיר)

סדנאות מדע ביום ללא תשלום בחנוכה במדעטק

ביום חמישי, 6 בדצמבר, יפתח המדעטק את שעריו לציבור ללא תשלום. במקום יתקיימו סדנת ציור גרפיטי באמצעות פנסי לד, סדנת הרכבת גחליליות חשמליות, סדנת סביבוני רוח, הרצאה בנושא זהירות ועוד

פורסם בתאריך: 28.11.18 10:38

המדעטק יפתח את שעריו ביום חמישי הבא, 6 בדצמבר, לציבור הרחב ללא תשלום במסגרת פעילות של משרד המדע והטכנולוגיה שנועדה לקרב את הציבור למדע. הפעילות שתתקיים בשעות 18:00-14:00 תכלול מופע של רובוטים מתקדמים דמויי אדם שאחד מהם גם ידליק את נר החנוכה ומופע של קרבות בין רובוטים.

במסגרת הפעילות יתקיים מפגש עם הדמות של פרופ' קרפול, מומחה לזהירות, שייקח את המבקרים למסע גילוי והכרה של סכנות שונות שקיימות בבית כמו שריפה במטבח, וילמד איך מונעים אותן. כמו כן יתקיימו במוזיאון חמש סדנאות לכל המשפחה: סדנת אור בתנועה שבמסגרתה יציירו המבקרים גרפיטי באמצעות פנסי לד על גבי קירות שנבנו מחומר מיוחד; סדנת גחלילד שבמסגרתה ירכיבו המבקרים גחליליות חשמליות וישחררו אותן; סדנת סביבוני רוח שתעסוק ביצירת סביבונים שמסתובבים בנשיפה בלבד; סדנת אנמורפוזה שבה יציירו המשתתפים ציור מעוות שנראה כציור רגיל באמצעות מראה גלילית מיוחדת; וסדנת אינטראקטיבית של קיר יצירה דיגיטלי שבה יציירו המבקרים ציורים אשר יוצגו על מסך ענק כהנפשה.

 

 

במדעטק מציינים שבאותו היום יהיו כל התערוכות פתוחות לקהל הרחב ללא תשלום.

רכז ההדרכה במדעטק יריב נוימן: "הרעיון שעומד מאחורי האירוע הוא לגרום לאנשים שלא ביקרו עד כה במדעטק להגיע אלינו. אנחנו רוצים לקרב אנשים אל המדע כדי שהם לא יחשבו שמדובר בנושא שנועד רק לגאונים. מי שיבוא יראה שמדע זה לא דבר שבשמים ושההיגיון המדעי מקנה דרך חשיבה שעוזרת מאוד בחיים. באשר לתלמידים שיגיעו אלינו, אנחנו רוצים לגרום להם לאהוב את שיעורי המדע בבתי הספר ושכאשר הם יגיעו לתיכון הם יבחרו במגמה מדעית. יש היום מחסור במהנדסים ובאנשי מדע בארץ, והאקדמיה משוועת לסטודנטים בתחום. אנחנו מקווים שהפעילות תעזור לתלמידים הבוגרים לבחור את הכיוון המדעי גם בהמשך, כשהם יגיעו לאקדמיה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר