גן משחקים בנוה שאנן אחרי עבודות הצללה (צילום: דוברות עיריית חיפה)
גן משחקים בנוה שאנן אחרי עבודות הצללה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

נקבעו תקנות חדשות להצללת גני משחקים

על פי התקנות שגיבש משרד האוצר, כמות הצל על מתקני המשחקים תהיה לפחות 70 אחוז. הרשויות יידרשו להצל את הגנים מתחילת אפריל ועד לתחילת אוקטובר באמצעות עצים או מבנים

פורסם בתאריך: 25.12.18 13:38

תקנות חדשות שגיבש משרד האוצר מחייבות הבטחה של הצללת גני משחקים חדשים ביישובים השונים בארץ, ובהם חיפה, וקובעות כי כמות הצל על שטח מתקני המשחקים תהיה לפחות 70 אחוז. התקנות ייכנסו לתוקף שלושה חודשים לאחר אישורן, ולאחר מכן הקמתו של כל גן משחקים חדש תותאם להוראותיהן.

מטיוטת התקנות עולה כי החיוב בהצללה מתייחס לא רק למתקנים אלא גם לשטח הצמוד אליהם ומשמש אף הוא לפעילותם של הילדים והפעוטות. ההצללה תהיה לכל הפחות במהלך תקופת הקיץ – מתחילת חודש אפריל ועד לתחילת חודש אוקטובר. מכיוון שהצל הוא דינמי ומשתנה כפונקציה של שעות היום ועונות השנה נקבע בטיוטה כי תכנון ההצללה שתיצור את כמות הצל הנדרשת ייבדק ביום הארוך בשנה, 21 ביוני, בשלוש שעות – 10:00, 13:00 ו-16:00.

 

 

ההצללה תיווצר באמצעות עלוות עצים, באמצעים מבונים או באמצעות צל המוטל ממבנים סמוכים. לגבי הצללה באמצעות עלוות עצים נקבע בטיוטת התקנות כי במהלך תקופת צימוח של עד חמש שנים מיום הקמת גן המשחקים לא תחול חובת ההצללה. בדברי ההסבר לתקנות צוין כי "יש לעודד הצללה באמצעות עצים, ומכיוון שהצללה מסוג זה מצריכה מספר שנים לצורך צימוח העץ מתאפשרת תקופה של חמש שנים שבמהלכה לא יידרש לעמוד בהוראות הנוגעות לכמות הצל".

לפי טיוטת התקנות יינתן פטור מחובת ההצללה במקרים שבהם מתקן המשחקים הוא בעל אופי אמנותי וביצוע ההצללה יפגום באופיו האמנותי או אם גן המשחקים מצוי במתחם לשימור וביצוע ההצללה יפגום בערכי השימור.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר