אוניית האמוניה עוגנת בחיפה (צילום: פרופ' אהוד קינן)
אוניית האמוניה עוגנת בחיפה (צילום: פרופ' אהוד קינן)

נאסרה כניסת אוניית האמוניה. בינתיים

בית המשפט העליון דחה את ההחלטה לגבי המשך הפעלתו של מיכל האמוניה לפחות עד 18 באפריל. בינתיים, נקבע, יימשך ההליך בבית המשפט המחוזי לגבי ריקון המיכל

פורסם בתאריך: 4.4.17 21:17

בדיון שנערך היום (שלישי) דחה הרכב של שלושה שופטים של בית המשפט העליון את ההחלטה לגבי עתידו של מיכל האמוניה לפחות עד 18 באפריל – המועד האחרון להעברת העמדות המעודכנות של כל הצדדים בסוגיה. ההחלטה ניתנה במסגרת דיון בבקשתה של חברת חיפה כימיקלים, מפעילת מיכל האמוניה, למתן רשות ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי מתחילת מרץ לרוקן את מיכל האמוניה עד לתחילת אפריל ולאסור על מילויו.

בהחלטתו מהיום אסר בית המשפט העליון על כניסתה של אוניית האמוניה למפרץ עד להחלטה אחרת, ובכך מנע אפשרות למילוי מחודש של המיכל, לפחות בשלב זה. יתרה מכך, בית המשפט הורה על המשך ניהול הדיון בפרקטיקת ריקון המיכל בבית המשפט המחוזי במועד שנקבע – יום חמישי הקרוב.

בהחלטתם קבעו השופטים כי האחריות לגורלם של עובדי המפעל ולאספקה סדירה של אמוניה למפעלי התעשייה האחרים רובצת בראש ובראשונה לפתחה של חברת חיפה כימיקלים, וזאת לנוכח העובדה שההחלטה על הפסקת הפעלתו של המיכל או על הקמת מפעל אמוניה בדרום התקבלה כבר לפני ארבע שנים.

בית המשפט הורה לפרקליטות המדינה להודיע לו עד יום חמישי על החלטתו של השר להגנת הסביבה זאב אלקין לגבי החלופות הנדונות על ידו כעת (למעט חלופה סודית, שלגביה תוגש חוות דעת עד 18 באפריל על ידי גורמי הביטחון הרלוונטיים). במידת הצורך, נאמר בהחלטה, תוגש בקשה מגובה בתצהיר לגבי הכוונה לתת אישור להכנסת אוניית אמוניה, תוך התייחסות לסיכונים הביטחוניים והבטיחותיים הכרוכים בכך.

"בהיאסף כל החומר הנ"ל", נאמר בהחלטת השופטים, "נשקול את דרך המשך הטיפול במכלול, לרבות מתן החלטה או פסק דין בתיק, לאחר שטיעוני באי כוח הצדדים הושלמו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר