הרב אורי אוזן והרב דובי חיון. בגלל אריה דרעי? (צילום: יוסי ויינר, הדבר הבא בצילום)
הרב אורי אוזן והרב דובי חיון. בגלל אריה דרעי? (צילום: יוסי ויינר, הדבר הבא בצילום)

בש"ס טוענים: "הרב חיון מאיים עלינו"

בסיעת ש"ס זועמים על סגן ראש העיר הרב דובי חיון, שלטענתם התקשר לחבר המועצה מש"ס הרב אורי אוזן ואיים עליו שאם סיעתו לא תצטרף לקואליציה הוא יגיש בקשה למינוי רבה רפורמית למועצה הדתית. עוד טוענים בש"ס כי חיון עצר את הפעילות התרבותית-תורנית בעיר. חיון: "לא איימתי. חבל ששיחות אישיות הופכות להיות נחלת הכלל"

פורסם בתאריך: 27.1.19 15:16

האם הניסיונות לצרף את סיעת ש"ס לקואליציה העירונית חצו את הקווים האדומים? בש"ס זועמים על סגן ראש העיר הרב דובי חיון, שלטענתם התקשר לחבר המועצה מש"ס הרב אורי אוזן ואיים עליו שאם סיעתו לא תצטרף לקואליציה הוא ידאג להגיש בקשה למינוי רבה רפורמית למועצה הדתית. עוד מספרים בש"ס כי חיון אמר כי הוא יאיים על ראש העיר עינת קליש רותם בהתפטרות אם בקשתו לא תתקבל.

חיון הוא רב מהזרם הקונסרבטיבי, ועד לתחילת שנת 2019 – אז נכנס באופן רשמי לתפקידו כסגן ראש העיר – הוא היה רבה של קהילת מוריה. כזכור, למרות שקליש רותם הגישה למשרד הפנים בקשה לאשר סגן חמישי בשכר, משרד הפנים בראשותו של אריה דרעי מש"ס לא ממהר לאשר את המינוי. חיון סיפר למקורביו כי אם עד סוף ינואר מינויו לא יאושר הוא ישקול פנייה לערכאות משפטיות בנושא. בש"ס טוענים כי ייתכן שהסיבה לכעסו של חיון עליהם נובע מכך, ואומרים שבתגובה להתנהלותו מולם הם יחרימו את הישיבה המתוכננת על תקציב התרבות התורנית בחודש הבא אם חיון יגיע אליה.

 

 

אוזן, רבים עם הרב חיון?

"אני לא מנהל משא ומתן קואליציוני עם שום גורם בעירייה פרט לראש העיר. שום גורם לא יכול לאיים עלינו, אנחנו נבחרנו כדי לעשות למען הציבור בחיפה. אם ראש העיר מעוניינת לתת מענה לכל המגזרים בעיר אסור לה לשכוח שיש ציבור גדול שעומד מאחורינו ומצפה לעשייה ולשינוי בחיפה בכלל, ובפרט בשכונות מערב חיפה שלא זכו לשום מענה בשנים האחרונות בבעיות כמו ביוב, תחבורה, חינוך ותרבות. נבחרתי כדי לעשות ולעזור, לא לדבר. אנחנו לא פרטנרים של 'רב' קונסרבטיבי שמנסה לעקור את תורת ישראל מיסודה, אדם שמנסה לסכסך בינינו לבין שאר חברי מועצת העיר ולהפר את השלום במועצה. אני קורא לכל מי שיש לו שורש בתורת ישראל וביהדות להביע תמיכה במי שמנסה לשמור על גחלת העם היהודי. לא ניתן למי שמנסים לעקור את היהדות מתושבי חיפה להציב יד ורגל בשום מהלך".

חיון, איימת?

"לא איימתי, בדיוק ההיפך. אמרתי לאוזן שאני רוצה שכולנו נשתף פעולה ונמצא פתרונות משותפים. ואפילו אמרתי לו בסוף השיחה שאשמח אם הוא ייפגש איתי ויראה שלא כצעקתה. אמרתי לו שאני לא רוצה להיות פרובוקטור ולעשות דברים לא מקובלים אלא לעשות דברים משותפים. וחבל ששיחות אישיות בארבע עיניים הופכות להיות נחלת הכלל".

ואם לא די בכך, בש"ס זועמים על מהלך נוסף של חיון – עצירת הפעילות התרבותית-תורנית שנמצאת תחת סמכותו כמחזיק תיק התרבות בעיריית חיפה. בשיחות סגורות טען חיון כי אין בעצירה כל ניסיון של נקמה בש"ס אלא רצון ללמוד את הנושא. אוזן טוען כי חיון עצר את הפעילות התרבותית-תורנית "בגלל מניעים אישיים ואינטרסים כלכליים". בנושא זה חיון סירב להגיב

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ועדה קרואה בעיריית חיפה - חובה

    חיון ושס שני הצדדים של אותה מטבע עלוב וחסר ערך של עסקנות זולה ופרובוקציות על חשבון הדת של כולנו.. היא לא שייכת בטח לא לחיון ובטח לא לשס.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר