צוות מלר"ד ילדים של המרכז הרפואי כרמל בתחרות (צילום: אלי דדון)
צוות מלר"ד ילדים של המרכז הרפואי כרמל בתחרות (צילום: אלי דדון)

מלר"ד ילדים בכרמל זכה במקום הראשון באתגר הסים

צוות המחלקה לרפואה דחופה ילדים של המרכז הרפואי כרמל זכה במקום הראשון בין בתי החולים בישראל בתחרות אתגר הסים, שמטרתה היא לבדוק את תפקוד הצוותים הרפואיים ברפואת ילדים

פורסם בתאריך: 28.4.19 11:12

צוות המחלקה לרפואה דחופה (מלר"ד) ילדים של המרכז הרפואי כרמל זכה במקום הראשון בין בתי החולים בישראל בתחרות אתגר הסים. לדבריו של פרופ' גיורא פילר, מנהל מחלקת הילדים בכרמל, מטרת התחרות היא לבדוק את תפקוד הצוותים הרפואיים ברפואת ילדים.

בתחרות שנערכה בקריה הרפואית רמב"ם השתתפו 12 צוותים מבתי חולים מובילים, ובהם שיבא תל השומר, שניידר ומאיר. בצוות של כרמל שניצח בתחרות היו חברים ד"ר עידית פסטרנק, מומחית ברפואת ילדים, ד"ר זאב שנפ, מתמחה במחלקה, והאחיות נבילה ג'אבר וגלית מוסקטי. על הדרכת הצוות הופקדו מנהלת מלר"ד הילדים בכרמל ד"ר מיוריאל קונופניקי ומנהלת הסיעוד של המלר"ד פאתן זיידאן.

בשלב המקדים של התחרות התחרו כל הצוותים ראש בראש, והצוות של כרמל ניצח ועלה לשלב הבא, שבו התמודד הצוות בניהול מקרה טראומה של נער בן 15 שהיה מעורב בתאונת דרכים וסבל מפגיעות מרובות. השופטים בחנו את תפקודו של הצוות, ערכי מנהיגות, תקשורת בין אנשי הצוות, פתרון בעיות ונקיטת יוזמה, ונתנו לו ציון גבוה שהעלה אותו לגמר התחרות ביחד עם הצוות של רמב"ם.

 

 

בגמר התמודד הצוות של כרמל עם מקרה של ילד בן 5 שעבר פעולה שגרתית של תפירת יד תחת הרדמה מקומית, ולפתע הוא קרס והתמוטט. "התחלנו בפעולות החייאה מסודרות, ולאחר מכן ביצענו פעולות לשמירה על היציבות המודינמית ועל הנשימה תוך שימוש בשיטות הנשמה מתקדמות ובתרופות מדויקות", סיפר ד"ר שנפ, "במקביל נעשה ניסיון של הצוות לאבחן את הסיבה שגרמה לקריסתו של הילד, וכשהתברר שהוא סובל מהרעלה התחלנו בטיפול המקובל במקרים כאלה".

בצוות השופטים של התחרות היו רופאים בכירים ברפואת ילדים ומנהלי מלר"דים לילדים מכל הארץ, שהעניקו לצוות של כרמל את המקום הראשון על סמך ביצועיו ותפקודו. "יש לנו תחושת כבוד גדול כרופאים על כך שהצלחנו להתמודד עם משימות לא פשוטות, ותחושת גאווה על כך שהצלחנו לתפקד כצוות מקצועי ומיומן", סיכם ד"ר שנפ.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר