צאו לטייל וליהנות בצפון. תמונה ממאגר Ingimage
צאו לטייל וליהנות בצפון. תמונה ממאגר Ingimage

אטרקציות מומלצות בצפון: כל המקומות שאסור לכם לפספס

חופשת החגים בשיאה וכדי שתעבירו אותה בצורה המהנה ביותר, ריכזנו עבורכם את רשימת האטרקציות האטרקטיביות ביותר באזור הצפון. תהנו!

פורסם בתאריך: 10.10.19 15:49

ברווזים בכפר 

מי מאיתנו לא מחפש עבור המשפחה, קבוצת חברים או אפילו מקום העבודה, מקום נחמד לטיול משותף? אם נדמה לכם שכבר ראיתם בארץ את הכל, כנראה שטרם ביקרתם בברווזים בכפר בעמק יזרעאל. "ברווזים בכפר"  נמצא במשק החקלאי היחיד בארץ שמגדל ברווזים. לפני כשש עשרה שנה החליטו בעלי המקום לפתוח את המשק החקלאי שלהם לעולם הרחב. "ראיתי שיש לנו משהו מיוחד שלא יכולים לראות במקום אחר בארץ", מספרת לנו איריס, אמא לשישה, וסבתא לאחד עשר נכדים שיחד עם משפחתה מנהלת את המקום.

"בהתחלה חשבתי שאדריך פעם אחת וימאס לי, אבל היה לי מאד כיף – כל הדרכה וכל קבוצה זה משהו אחר שמרחיב את הלב", מספרת איריס. מדובר במרכז מבקרים שבו ניתן להצטרף לאחת ההדרכות שמותאמות לילדים ופונות גם למבוגרים שבחבורה. ההדרכה כוללת תוכן מעשיר והסבר מעמיק ומעניין על נפלאות הטבע ועולם עופות המים, החל מרגע יצירת הביצה, שלבי הדגירה השונים, שימוש במדגרה המודרנית, רגע בקיעת הביצה ועוד.

כמו כן במקום יש פעילויות אקטיביות לילדים כמו איסוף ביצים בלול, פינת יצירה עם עבודות במגוון נושאים כמו הביצה, האפרוח והנוצה, ופינת ליטוף שבה אפרוחים מתוקים בני יום שבקעו זה עתה מהביצה. "כל יום מגיעים לפינת הליטוף אפרוחים חדשים, כדי שהמבקרים יוכלו להכיר מקרוב אפרוחים בני יומם", מסבירה איריס.

"ברווזים בכפר". צילום: ורדי זיו

"ברווזים בכפר". צילום: ורדי זיו

אחד הרגעים המרגשים בהדרכה הוא שיקוף הביצה באמצעות פנס. "בשיקוף ניתן לראות את הביצה מבפנים על כל שלביה השונים ולהתפעל מפלא הבריאה", אומרת איריס. "ניתן לראות את תוכן הביצה כאשר עוד לא נוצר כלום, לאחר מכן רואים את העין, אחר כך כבר רואים איך האפרוח זז בתוך הביצה, ואם יש לכם מזל ותזמון מושלם אפשר אפילו לראות בקיעה (אבל אני לא מבטיחה), וכיצד האפרוח מנסה לשבור את הביצה? באמצעות שן הבקיעה שעל המקור", היא מוסיפה. מידי יום מתרחשות בקיעות במדגרה ואם תזכו להיות שם ברגע הזה – זכיתם.

מרכז המבקרים "ברווזים בכפר" כולל צוות הדרכה שמתאים עצמו לכל אורח שמגיע. ניתן להגיע לביקור עצמאי כמשפחה בודדת ולהצטרף לקבוצת משפחות או כקבוצה מאורגנת. צוות ההדרכה כבר יידע להתאים את ההדרכה לגיל ולאופי הקבוצה. "אנשים חושבים שבגלל שמדובר באפרוחים, אנחנו פונים רק לילדים ומשפחות, אולם מגיעות אלינו גם קבוצות גמלאים רבות שמאד נהנות, ההדרכה כוללת תוכן מעמיק, מקצועי ומרתק", מסבירה איריס.

"ברווזים בכפר" – מרכז מבקרים כפר ברוך, עמק יזרעאל

המקום סגור בשבתות וחגים. שאר ימי הפעילות:
בחול המועד סוכות, פסח וחודש אוגוסט פתוח מהשעה 10:00 וכניסה אחרונה תתאפשר עד השעה 16:00, אין צורך בתיאום מראש.

שאר הימים יש לתאם מראש.

טלפונים: 052-6577591 / 053-7134048
מחיר: 43 ש"ח לאדם מגיל שנתיים.

קישור לאתר

מרכז המבקרים של ברווזים בכפר. צילום: אלון לויטה

מרכז המבקרים של ברווזים בכפר. צילום: אלון לויטה


הקרקס החקלאי 

במושב היוגב בעמק יזרעאל, הוקם לפני שש שנים מקום קסום וייחודי, שאין כמותו בארץ וגם בעולם. אם טרם יצא לכם לבקר ב"קרקס החקלאי", אתם כנראה מחמיצים את אחת החוויות היחודיות שקיימות בין שלל האטרקציות המוצעות לבילויים עם המשפחה והילדים. הקרקס החקלאי, כשמו כן הוא, משלב בין החוויה החקלאית לחוויית הקרקס, ואם לרגע זה נשמע כאילו זה לא מתחבר – תחשבו שוב.

נטלי והלל, הבעלים ומקימי המקום הכירו אחרי הצבא. נטלי הגיעה מתחום הריקוד ועבדה למחייתה לאחר השירות הצבאי בהופעות ג'גלינג. הלל היה איש עסקים ונטלי הלכה ללמוד מדעים. יום אחד החליטו לנסוע לספרד כדי ללמוד קרקס ובין היתר, יצאו למסע שבו למדו שאפשר לחיות אחרת, מחוץ לסיר הלחץ הישראלי. בסיום שנת לימודי קרקס בספרד, עברו לגור באיים הקאריביים אצל משפחתו של הלל כדי לעבוד בחווה חקלאית ובמקביל לעשות הופעות קרקס בבתי המלון. ברגע האחרון, לפני תחילת ההופעות, נפצעה נטלי באחת החזרות ותוכנית ההופעות נגנזה. במקומה הם עבדו בחווה החקלאית, וכך למעשה נולדה התוכנית החדשה להקמת הקרקס החקלאי בישראל.

"גיליתי תוך כדי העבודה בחקלאות שהגוף עובד קשה בדיוק כמו בהופעות הקרקס. בעבודה הקשה בחקלאות התוצר הוא פלאי הטבע, בעוד בעבודה הפיזית בהופעות הקרקס התוצאה היא פלאי הגוף, חיפשנו איך לשלב את הרעיון הזה של החיבור לגוף ולטבע, גם התגעגענו מאד לארץ, כך שהיה ברור לנו שנקים את המקום בישראל". מספרת נטלי.

"בעצם שאלנו את עצמנו מה אנחנו אוהבים, מה המשפחות אוהבות, ורצינו לייצר חוויה משותפת לכל המשפחה. הרעיון הוא לגרום גם להורים ללמוד ולחוות משהו חדש", מסבירה נטלי. ואכן, כל הפעילויות במתחם הקרקס החקלאי, בנויות כך שכל בני המשפחה יכולים להשתתף. כל הפעילויות ממוקמות בשטח פתוח, כדי לחוות את הטבע, לנוף הגידולים החקלאיים, והנוף המרהיב של עמק יזרעאל.

ג'אגלינג בגינה. צילום: Christian Colombus

ג'אגלינג בגינה. צילום: Christian Colombus

הפעילויות הקבועות בקרקס החקלאי כוללות: מסלול כתב חידה בשדות הגידולים האורגניים, פעילויות יצירה מקוריות כמו זריעה וקישוט עציץ, מסלול ייחודי ללימוד רכיבה על חד אופן (לכל הגילאים), פינת ליטוף והאכלה של עיזים וחמורים, סדנת ג'אגלינג, מתחם משחקי חיבור וגיבוש לכל המשפחה, וכן, מופע קרקס בשעה קבועה בכל יום.

בנוסף, שלל פעילויות וסדנאות של קרקס וחקלאות וב-12:30 מופע קרקס ״נו פרובלם״ המהממים!

הקרקס החקלאי הוא מקום ייחודי מסוגו בארץ המשלב פעילות חקלאית וקירקסית ומייצר חוויה איכותית ומגבשת לכל המשפחה.
קחו פסק זמן מהחיים ובואו ליהנות מהמרחב של שדות עמק יזרעאל, צפו בנוף של הרי מנשה, שחקו, צחקו ותרגישו את הטבע, המשחק והצחוק של החיים.
פירוט הפעילות:

  • מופעי קרקס המשלבים מיומנויות שונות של קרקס עם הרבה צחוק ואינטראקציה עם הקהל.
  • פעילות משפחתית של כתב חידה בגינות הירק
  • זריעות בעציץ שהכנתם מחומרים ממוחזרים
  • סדנת קרקס: סדנה צבעונית ומגוונת עם 7 חפצים שונים של ג'אגלינג המפתחת קואורדינציה, ריכוז, התמדה, וכמובן גם כיף.
  • מסלול חדי אופן ואופניים ללא פדלים- תחנה המפתחת את מיומנויות האיזון ויציבה.
  • אחרי המופע תוכלו ליהנות מקטיף עצמי של ירקות אורגניים (בתשלום נוסף ותלוי עונה)
  • משק חי להאכלת חמורים ועיזים ננסיות
  • פינת מחפרוני צעצוע של ג'ון דיר בחול
  • משחקי חיבור– משחקים המחברים את כל המשפחה יחד למטרה אחת
  • בקיץ: מגלשת מים אבובים 25 מטר! מתאים לכל הגילאים
  • ומתחם מים משמים: מים שנופלים מדליים, ממקלחות שהמשאבות מפעילות וממטרות שנפתחות כל 20 דקות
  • בחורף: סדנת בועות סבון ענק

לרשותכם מציע המקום: חניה, שירותים, שולחן קפה שחור ותה צמחים, קולרים עם מים קרים שולחנות וכיסאות.

קיימת אפשרות לקנות פיצה זוגית תוצרת דונה איטליה, פופקורן, ברד, קרטיבים ושתייה קלה.

לפרטים נוספים

"הקרקס החקלאי"

כתובת: מושב היוגב בעמק יזרעאל

פרטים והרשמה באתר – אתר הקרקס החקלאי

בקיץ יש יותר מ-1500 מטר צל ומערפילים

פתוח שבתות וחגים 10:30-15:00, מופע בשעה 12:30
ובכל יום במשך שבועיים באוגוסט (מלבד ימי גשם או אירועים פרטיים).
ניתן להתעדכן באתר בלוח המופעים ומומלץ מאד להירשם באתר לפני ההגעה.
הפעילות תלויה במזג האוויר

כרטיסים מוזלים ברכישה מוקדמת באתר

טלפון: 073-3744211

קישור לעמוד הפייסבוק

צילום: רותם פלדמן

צילום: רותם פלדמן


מיני גולף פארוד 

בכניסה ליישוב פארוד בלב הגליל, ממוקמת אחת האטרקציות המומלצות בצפון – מיני גולף פארוד.
בפארק גדול ונעים תוכלו ליהנות מ-18 תחנות מיני גולף כאשר לצדן פעילויות נוספות המתאימות לקבוצות, ילדים ומשפחות.

הכל התחיל לפני 15 שנה, על ידי בת קיבוץ פארוד – לילך, ובן זוגה האוסטרלי. את משחק המיני גולף הנפוץ בעיקר באירופה וארצות הברית, החליטו בני הזוג להביא גם לארץ. המשחק שמתקיים במסלולי מיני גולף מיוחדים בשטחי הדשא, מצא את מיקומו המתאים ביותר בפארק פארוד בלב הנוף הגלילי הקסום. ואכן, מדובר במתחם נעים ומיוחד. המשחק נעשה עם מחבטים וכדורים, כאשר המטרה היא לחבוט את הכדור לגומה כשבכל תחנה יש מכשול או אתגר אחר. ניתן לשחק כתחרות בין קבוצות עד חמישה אנשים.

הפעילות נחשבת כפעילות אתגרית אך ברמת קושי מתונה, כך שהיא מתאימה לכל הגילאים וגם לגילאים מבוגרים. מלבד האטרקציה המרכזית של משחק המיני גולף, ניתן ליהנות במתחם מפעילויות נוספות כמו ירי בכדורי צבע (פיינטבול), מתחם שולחנות משחק לילדים, באולינג שטח, פינת יצירה, מתחם משחקי חשיבה מעץ לילדים וגלידריה מצוינת.

פעילות פיינטבול מאתגרת. צילום עצמי

פעילות פיינטבול מאתגרת. צילום עצמי

הגלידריה הינה אחת מהגלידריות המפורסמות באזור הצפון. מלבד הגלידות המוכרות הנמכרות במקום, ניתן להתפנק בגלידות בטעמים מיוחדים המוכנים בעבודת יד במקום, כמו גלידת רימונים, גלידת תפוחים, גלידת שוקולד תפוזים, פירות יער ועוד. בצמוד ישנו מתחם בית קפה המציע כיבוד קל, מילקשייקים, שייק פירות, פיצות ועוד.

פארק מיני גולף פארוד מתאים למשפחות, זוגות, וקבוצות חברים מכל הגילאים. עבור קבוצות ובתיאום מראש ניתן לארגן פינת שתייה. בחגים מתקיימות תחרויות נושאות פרסים במטווח הפייטנבול, וכן פעילויות יצירה מותאמות לחג. בחג הסוכות מוקמת סוכה כשרה לרווחת הקהל הרחב.

אם אתם באזור הגליל, פנו לעצמכם כשעתיים של בילוי מגוון באתר. לאחר שתאתגרו את עצמכם בתחרות המיני גולף, תוכלו לנוח ולאכול במתחם המאובזר בשולחנות ישיבה, או במתחם הגלידריה ובית הקפה.

פארק פרוד פתוח בסופי שבוע, בחגים וחופשות. בימי הקיץ – גם במשך השבוע ובערבים. מומלץ להתקשר.
לברור ותיאום טלפוני: 050-8697802

שעות פתיחה:
חגים חופשות וסופי שבוע

סופי שבוע : 10:00 – 18:00
ימי חג וחול המועד: 10:00 – 19:00

אתר מיני גולף פארוד

חוויה בלתי נשכחת לכל המשפחה. צילום עצמי

חוויה בלתי נשכחת לכל המשפחה. צילום עצמי


מוזיאון מורשת הצ'רקסים

זוהיר תחאוחא, בן העם הצ'רקסי, הוא האדם העומד מאחורי הקמת המוזיאון הצ'רקסי. זוהיר בן ה-46, הקים את המוזיאון בכפר קמא שבגליל התחתון, אחד משני הישובים היחידים בארץ של העם הצ'רקסי, והוא מספר את סיפורו המדהים של העם הצ'רקסי שעבר רצח עם וגירוש במאה השמונה עשרה ממולדתו קווקז. במוזיאון ניתן למצוא מאות מוצגים נדירים, חלקם בני למעלה ממאתיים שנה.

אחת השאלות המתבקשות שעלו אל זוהיר היתה, איך מכל בני העם הצ'רקסי בארץ, דווקא הוא יזם את הקמת המוזיאון. "תמיד הייתי ילד סקרן, והתעניינתי מאוד בשורשים. מלבד זאת, בתור ילד הבנתי שאני דובר שפה לא מוכרת, ידעתי שאנחנו לא יהודים ולא ערבים, וחייתי בידיעה שאנחנו שונים. זה הוביל אותי לחקור ולשאול, ולא תמיד קיבלתי תשובות", מסביר זוהיר. "העם הצ'רקסי הוא עם מאוד שקט ומאופק, ולא מקובל להרבות לדבר על עצמך. היום זה עובד הפוך, אם אתה לא משמיע את הקול, לא שומעים אותך", מוסיף זוהיר.

וכך, מתוך סקרנות להיסטוריה האישית שלו, בהזדמנות הראשונה שמצא זמן ויחד עם עזרה מחברים ומשפחה, החל זוהיר לאסוף את החומרים. בסופו של דבר הוקם המוזיאון שעד שנה זו התארח במבנה השייך למועצה המקומית ומעל שלוש מאות אלף ישראלים כבר ביקרו בו. השנה מוזיאון המורשת הצ'רקסית נאלץ לעבור מבנה, ובימים אלו הוא מקבל את המבקרים הרבים בבית העתיק של סבתו של זוהיר בלב כפר קמא. הסיור הינו סיור מרתק החושף פרטים מדהימים אודות העם הצ'רקסי.

בין הפריטים המוצגים במרכז ניתן לציין מספר פריטים נדירים ומעניינים המושכים את המבקרים באופן מיוחד: תצוגת כלי הנשק של החייל הצ'רקסי, הכוללת את בגדיו ועוד אביזרי ציוד נדירים ששימשו אותו בהכנה ובמהלך הקרב. תצוגת כלי נגינה מיוחדים כמו אקורדיון, כלי נשיפה ועוד. כמו כן, תצוגת הבגדים והנדוניה של הכלה הצ'רקסית, כוללת את הבדים עם הרקמה האופיינית בצבעים של כסף וזהב. בנוסף, שני מוצגים המושכים הרבה תשומת לב הם העריסה וההליכון האופיינים לעם הצ'רקסי. העריסה בנויה כך שהיא מדמה את הרחם של האם, על מנת להעניק לתינוק את אותן התחושות שהוא חש ברחם, ולמשל, עם נענוע העריסה מופק קול מרגלי העריסה שנשמע כמו פעימות הלב.

תצוגה מהמוזיאון והעריסה המפורסמת. צילום עצמי

תצוגה מהמוזיאון והעריסה המפורסמת. צילום עצמי

"הפריע לי שבמשך המון שנים היו הרבה דברים לא נכונים שנאמרו על הצ'רקסים", מספר זוהיר. אולם עתה יש הזדמנות מצויינת להגיע וללמוד אודות העם המרתק שחי בארצנו. המוזיאון מרכז בתוכו מידע עצום, וגם אתר האינטרנט שלו מושך מבקרים מכל העולם.

ביקור בסיסי במוזיאון כולל הרצאה, צפיה בסרט מרתק וסיור בין המוצגים. עבור קבוצות בתיאום מראש ניתן לשלב גם סיור בין הסמטאות של הכפר ואפשרות להגשת כיבוד מסורתי או כשר.

משך הסיור כשעה וחצי בלווי מדריך צ'רקסי. העלות היא 25 ש"ח לאדם.

פרטי יצירת קשר: 
טלפון: 0505857640 
כתובת: כפר קמא 
קישור לאתר המוזיאון הצ'רקסי
קישור לדף הפייסבוק

תצוגת כלי הלחימה. צילום עצמי

תצוגת כלי הלחימה. צילום עצמי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר