יו"ר שדולת הגמלאים אלי לנדאו
יו"ר שדולת הגמלאים אלי לנדאו

זעם בשדולת הגמלאים: ההסכם הקואליציוני לא קוים

חברים בשדולת הגמלאים זועמים על כך שדרישותיהם שעוגנו בהסכם הקואליציוני - חניה בחינם לאזרחים ותיקים והקמת רשות גמלאים עירונית - לא קוימו על ידי ראש העיר עינת קליש רותם. לאחר שהצעתם לעזוב את הקואליציה נדחתה, כמה מהם התפטרו מהנהלת השדולה

פורסם בתאריך: 28.10.19 09:14

סערה פרצה בישיבתה האחרונה של הנהלת שדולת הגמלאים חיפה: בישיבה הועלתה דרישה להתפטר מהקואליציה במועצת העיר מכיוון שדרישותיה של הסיעה מראש העיר עינת קליש רותם להעניק חניה בחינם לגמלאים מעל גיל 70 ברחבי העיר ולהקים רשות גמלאים עירונית – דרישות שעלו כבר בחתימת ההסכם הקואליציוני עם סיעת חיים בחיפה של ראש העיר – לא יושמו במהלך השנה הראשונה לכהונתה.

כזכור, שדולת הגמלאים זכתה במנדט אחד בבחירות המוניציפליות, ובמסגרת המגעים להרכבת הקואליציה נחתם בין הסיעות הסכם קואליציוני שבו התקבלה בקשתה של השדולה להקים מרכז שיאגד את כל הסוגיות של האזרחים הוותיקים. כמו כן הוחלט כי נושא החניה בחינם לתושבים ותיקים מעל גיל 70 יועמד לבחינה לאחר שלושה חודשים.

במהלך השנה דנה הנהלת השדולה באי קיומן של שתי הדרישות המרכזיות הללו, ובמסגרת הדיונים הוחלט כי אם עד לחודש אוגוסט לא תחול התקדמות בנושא תעזוב הסיעה את הקואליציה. אלא שלטענתו של יו"ר הסיעה אלי לנדאו, בשל הבעת נכונותה של ראש העיר לקיים את הדרישות הוחלט להעניק לה פרק זמן נוסף לבחינת יישומן של הדרישות. הדברים לא סיפקו חלק מחברי הנהלת השדולה, וכמה מהם התפטרו ממנה.

עמוס שבואלי, שהתפטר מהנהלת השדולה, אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "ההנהלה החליטה חד משמעית שההבטחה לבוחרים מורכבת משני דברים – פטור מדמי חניה לבני 70 ומעלה והקמת רשות עירונית לבני הגיל השלישי. שתי ההבטחות האלו מופיעות בהסכם הקואליציוני שנחתם עם ראש העיר, ונכון להיום – כמעט שנה מאז שראש העיר נכנסה לתפקידה – הן לא התמלאו. בעיני ובעיני אנשים אחרים בהנהלה זה לא לעניין שהבטחנו משהו לבוחרים אך זה לא התקיים. המצפון שלי אומר שזה לא בסדר שהבטחתי ואני לא מקיים, ולא חשוב שגורם אחר הוא זה שלא מקיים ולא עומד בהסכם קואליציוני. אני לא רוצה לשמוע מגימלאים את השאלה מה אנחנו עושים בקואליציה אם לא קיבלנו את מה שסיכמנו עליו בהסכם הקואליציוני, ולכן קמתי ועזבתי".

שבואלי הוסיף ואמר: "למרות שעזבתי את הנהלת השדולה אני מקווה שראש העיר תעמוד בהבטחותיה. יש בחיפה 55,000 גמלאים שמגיע להם יחס אחר מזה שהם קיבלו מיונה יהב. העמדה שלי היתה לצאת מהקואליציה. אם ראש העיר לא עומדת בחלקה בהסכם אז גם אנחנו לא נעמוד בו. עובדה היא שעברה שנה ואין רשות גמלאים. אין שום תוכנית כזו וגם לא נדונה תוכנית כזו במועצת העיר. אם היו אומרים לנו שבשנת 2020 תקום הרשות הזו כי זה לוקח זמן ונדרש לאשר תקציב, הייתי מקבל את זה, אבל זה לא נאמר. ראש העיר אמרה שהיא תלמד את הנושא ותיסע לתל אביב כדי לבדוק איך זה עובד שם, אבל כמה זמן צריך לחכות? המצפון האישי שלי אומר שזהו, מספיק".

 

 

ישראל מילר, חבר נוסף שהתפטר מהנהלת השדולה: "לפני הבחירות חרתנו על דגלנו שתי דרישות שהן חוד החנית – חניה בחינם לבני 70 פלוס והקמת רשות עירונית לגמלאים – ושתיהן מופיעות בהסכם הקואליציוני. עברה שנה, ועד לרגע זה לא קיבלנו מראש העיר מענה חיובי, אפילו לא חלקי. במהלך השנה העלינו את הנושא בכמה ישיבות הנהלה, והוחלט שאם שתי הדרישות לא יתקבלו נעבור לאופוזיציה. ראש העיר ביקשה בכל פעם ללמוד את הנושא ואמרה שיש לה תוכנית אב, ואנחנו כמו ילדים טובים ויתרנו ואמרנו שנמתין ונאפשר לה ללמוד. בשבוע שעבר חברי ההנהלה כבר דיברו בטונים אחרים, וביקשנו לקיים את ההחלטה ולעבור לאופוזיציה. היה דין ודברים, ובאופן ספונטני קמנו כמה חברי הנהלה ויצאנו מהישיבה. באותו הרגע הודעתי שאני מפסיק את תפקידי בהנהלת השדולה".

לנדאו מסר בתגובה: "היתה אמנם החלטה ולפיה אם לא נקבל את הדרישות עד לחודש אוגוסט נצא מהקואליציה, אבל לאחר שקיבלתי מראש העיר מייל שאומר במפורש שהיא רואה את הדברים בחיוב ומבקשת פרק זמן נוסף ללמוד את הנושא, החלטנו להמתין. הרוב הוא נגד יציאה מהקואליציה. לא קיבלנו סירוב מראש העיר. בנושא החניה הגישה שלה היא חיובית, אבל היא עושה את זה בצורה הוליסטית, כלומר במסגרת פתרון כל בעיית החניה בעיר. זה יכול לקחת עוד זמן, אז יש כמה קיצוניים שאומרים שהם לא רוצים לחכות יותר. גם בנושא הקמת הרשות לגימלאים וגם בנושא החניה תהיה לנו פגישה עם ראש העיר ועם גזבר העירייה ג'אקי ואקים כדי לראות מהן העלויות לכך. ראש העיר לומדת את הדברים, זה לוקח קצת זמן, וצריך לתת לה את הזמן הזה".

תגובתה של עיריית חיפה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. פלמר

    גם בגיל הזהב הבינו שזה הזמן לאכול את הלקרדה !!
    לא נורא. אין חניות חינם.

  2. ויינר

    אדון לנדאו, לא עשית כלום בקדנציות הקודמות, תמשיך להשבת על הכסא ולא לעשות כלום …

  3. שבתאי

    עינת קליש רותם לא סופרת גם את זקני העיר. את מי היא כן בעצם סופרת?
    ממה היא עשויה הפריג'ידר הזו?

  4. שדולת משלמי מס ההכנסה

    רשימה שהאידיולוגיה שלה היא לעשות הנחות וצ׳ופרים למקורבים ולשים להם איש קשר במועצה שלא יסתבכו עם מוקד 106. כמו שהחרדים והערבים עושים.
    למה שגם כל ה22% שמשלמים מס הכנסה במדינה לא יעשו לעצמם מפלגה ויפנקו את עצמם בדברים?

  5. רק אוטובוסים, שדולת שודדי העיר היא בושה

    חנייה בחינם למי שגם מקבלים בלי סוף הנחות בארנונה???
    למה מגיע להם חנייה בחינם?
    בכל העולם גמלאים נוסעים בתחבורה ציבורית, רק בחיפה הם לא יכולים??
    הגיע זמן להפגין נגד שוד הגמלאים. לא מספיק מקבלים הנחות בכל ארוע ובאוטובוסים???
    ולבטל חניות כמה שיותר. רק אוטובוסים.
    בושה שזה מה שמעסיק את שדולת שודדי העיר, אבל לא מפתיע.

  6. לבטל הנחות לגמלאים לתת להורים צעירים

    אז תנו לי להבין:
    גמלאי של בתי הזיקוק עם 12 אלף שקל משכורת על לא לעבוד מקבל שלל הנחות בכל דבר – כי הוא גמלאי – ודורש חניה חינם.
    בעוד שני בני זוג שמגדלים שלושה ילדים ויחד לא מגיעים למשכורת הזאת כי יש מפרנס יחיד לא מקבלים שום הנחות.
    באיזו מדינה זה נראה לכם הגיוני??

  7. יניב

    אל תשלכיני לעת זקנה.
    יש הרבה קשישים/גימלאים בחיפה שחיים רק על ביטוח לאומי. ללא עזרה לא משפחה. נמקים בבית לבד.
    אל תרשמו עליהם גידופים.
    ראש העיר צריכה לדאוג להם בהרבה דברים אחרים. עוד לפני החניה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר