הציור שנשקף מחלונה של תמרה ביכובסקי (צילום: תיה דולינסקי)
הציור שנשקף מחלונה של תמרה ביכובסקי (צילום: תיה דולינסקי)

"הכנסתם לי את האור הביתה"

מחוץ לביתה של ניצולת השואה מחיפה ניצב קיר בטון שחסם את כניסת האור לביתה. עובדת סוציאלית של מכבי שירותי בריאות שמעה את מצוקתה וגייסה את תלמידי בית הספר רעות לאמנויות שעשו עבורה מחווה מרגשת

פורסם בתאריך: 30.12.19 11:43

מחוץ לביתה של ניצולת השואה מחיפה ניצב קיר בטון שחסם את כניסת האור לביתה. עובדת סוציאלית של מכבי שירותי בריאות שהגיעה לבקר אותה, שמעה את מצוקתה וגייסה את תלמידי בית הספר רעות לאמנויות שעשו עבורה מחווה מרגשת.

העובדת הסוציאלית יעל פשטצקי רום ערכה ביקור אצל תמרה ביכובסקי, ניצולת שואה, שסיפרה כי הקיר הנשקף מחלון חדרה משדר קרירות ושקרני השמש אינן חודרות לחדר השינה שלה. ביכובסקי שאלה את פשטצקי רום אם יש אפשרות לצייר על הקיר ציור שישמח אותה, וזו פנתה לבית הספר רעות בקרית אליעזר הסמוך למקום מגוריה שנרתם למשימה.

במשך כמה שבועות, התלמידים שנבחרו למשימה הכינו סקיצות של ציור שמתאים לבקשתה של ביכובסקי, והגיעו מלווים במורה תיה דולנסקי, כשהם מצוידים בצבעים ובמברשות, לביתה והחלו במלאכת הצביעה.

 

 

בסוף התהליך זכתה ביכובסקי לקבל ציור של שמים כחולים, שמש בוהקת וקשת ססגונית, והתרגשה במיוחד כשהתלמידים כתבו על הציור את המילה "באהבה" בשפה הרוסית. היא הודתה לפשטצקי רום ולתלמידי רעות ואמרה: "כמה חיכיתי שמישהו יגיע אלי. זו הפעם ראשונה שבה מישהו באמת מסתכל לי בעיניים ושואל לשלומי. הכנסתם לי את האור הביתה".

פשטצקי רום: "עזרה לזולת היא ערך עליון בתפקידי במכבי שירותי בריאות. לראות את החיוך של תמרה בסופו של יום היה שווה את הכל. אני מודה לחבר'ה המדהימים מרעות שהתנדבו והשקיעו מכל הלב".

 

תמרה ביכובסקי ויעל פשטצקי רום (צילום: נעמי גומש)

תמרה ביכובסקי ויעל פשטצקי רום (צילום: נעמי גומש)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר