מוטי בליצבלאו (צילום: אלדד צלמים)
מוטי בליצבלאו (צילום: אלדד צלמים)

"חלאס להתעסק בשטויות ובתרגילים מסריחים"

בסיעת הירוקים במועצת העיר זועמים על ראש העיר עינת קליש רותם וטוענים כי היא דוחה שאילתות שהם הגישו לה. הירוקים: "זו שיטה נלוזה, לא ראויה ופוגענית, עם סממנים של ניסיון להתעמר בחברי סיעה זו בלבד. מה היא חשבה, שלא נעלה על התרגיל המסריח שלה?"

פורסם בתאריך: 2.2.20 08:00

חברי סיעת הירוקים במועצת העיר זועמים על ראש העיר עינת קליש רותם בטענה כי היא דוחה שאילתות שהוגשו לה מטעמם, ויתרה מכך – שאילתה שהגיש חבר המועצה מוטי בליצבלאו בישיבת המועצה הקודמת ונדחתה, יועדה להתקזז עם מכסת השאילתות שהוא יוכל להגיש לישיבת המועצה הקרובה שתתקיים ביום שלישי.

לטענתו של בליצבלאו, הוא הגיש שתי שאילתות לישיבת המועצה הקרובה – מספר השאילתות המותר לכל חבר מועצה להגיש על פי פקודת העיריות – אך הוא קיבל ממזכירות העיר הודעה שלפיה הוא הגיש שלוש שאילתות ועליו לעדכן "אלו שאילתות אתה מעוניין להעלות". לדבריו, אחת מהשלוש היתה שאילתה שנדחתה מישיבת המועצה הקודמת.

בעקבות ההודעה שקיבל פנה בליצבלאו ליועצת המשפטית של עיריית חיפה עו"ד ימית קליין וכתב לה: "זה שלא העלו את השאילתה בזמן וניתן לדחותה לישיבה אחרת אינו מוריד מזכותו של חבר מועצה להגיש לכל ישיבה שתי שאילתות. אין זה אומר שיש לעשות חשבונאות עם מספר השאילתות שכל חבר יכול להגיש בגלל דחיית הדיון בשאילתה זו או אחרת. הפרשנות שניתנה על ידי מזכירות המועצה היא שדחיית שאילתה לישיבה אחרת בעצם מקטינה את מספר השאילתות שיכול חבר מועצה להגיש לישיבה הקרובה הבאה, וזה בניגוד לסעיף 39ג' לתקנון. אין סנקציה כזו, ולכן אני דורש להנחות את מזכירות המועצה – דחיית דיון בשאילתה לישיבה אחרת מן המניין אינה מורידה מזכותו של חבר מועצה להגיש לכל ישיבת מועצה מן המניין שתי שאילתות". לפיכך דרש בליצבלאו כי "כל שלושת השאילתות ידונו בישיבת מועצה מן המניין הקרובה".

המשנה ליועצת המשפטית לעירייה לכספים, הכנסות ומיסוי עו"ד תמי אלמוג השיבה לבליצבלאו כי "בעקבות פנייתך בנושא הוחלט לערוך בחינה משפטית חוזרת של הנושא, ומצאנו כי אכן המגבלה הקבועה בפקודת העיריות עניינה במספר השאילתות שיש להגיש לפני כל ישיבה מן המניין של המועצה, ומגבלה זו אינה רלוונטית לנסיבות של דחיית מתן מענה לשאילתות שהוגשו כדין לפני כל ישיבת מועצה מן המניין. לפיכך, מאחר שאכן הוגשו על ידך רק שתי שאילתות לקראת ישיבת המועצה מן המניין הקרובה, ותלויה ועומדת שאילתה נוספת שהוגשה בעבר וטרם נותן לה מענה, ייעשה ניסיון, ככל שהדבר יתאפשר, ליתן מענה לכל שלוש השאילתות שהוגשו על ידך בישיבת המועצה מן המניין הקרובה".

בעקבות תשובתה של עו"ד אלמוג עודכנה מזכירות העיר כי "המגבלה הקבועה בפקודה עניינה במספר השאילתות שיש להגיש למועצה ולא במספר השאילתות שניתן לקיים בהן דיון. שאילתות שהמענה להן נדחה לישיבה מן המניין אינן גורעות ממספר השאילתות שבאפשרות חבר המועצה להגיש כפי הוראות הפקודה".

עוד טוענים בסיעת הירוקים כי שתי שאילתות שהגישו חבריה לישיבת המועצה הקודמת שהתקיימה ב-7 בינואר נדחו, וכי גם הפעם, לקראת הישיבה הנוכחית, נדחו שתי שאילתות שלהם.

 

 

בליצבלאו אמר בתגובה ל"כלבו – חיפה והקריות": "ראש העיר אינה עושה לחברי המועצה מהירוקים טובה בכך שהיא עונה לשאילתות. היא לא רק מזלזלת בחברי המועצה מהירוקים אלא בכל תושבי העיר ששלחו את חברי הסיעה למועצת העיר, וחלקם אפילו הצביעו בעד קליש רותם לראשות העיר. השאילתות של הירוקים נוגעות לנושאים כלליים שאין בהם הפרדה בין קואליציה לאופוזיציה. אם היא היתה נעמדת על רגליה האחוריות ונלחמת בבז"ן ובמפעלים מזהמים אחרים כמו שהיא נלחמת בירוקים, איכות האוויר בעירנו היתה משתפרת פלאים. אני קורא לקליש רותם – חלאס להתעסק בשטויות ובתרגילים מסריחים".

מהירוקים נמסר: "נראה שראש העיר עשתה לה מנהג לדחות שתי שאילתות זו הפעם השנייה ברציפות, ורק של סיעה אחת מהאופוזיציה – הירוקים. זו שיטה נלוזה, לא ראויה ופוגענית, עם סממנים של ניסיון להתעמר בחברי סיעה זו בלבד. אנו דוחים בשאט נפש את שיטת החשבונאות הזולה של ראש העיר. מה היא חשבה, שלא נעלה על התרגיל המסריח שלה? אנו דורשים להעלות את כל השאילתות של הירוקים בישיבת המועצה מן המניין שתתקיים ביום שלישי".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אילנה

    אני לא רוצה ברלין ולא ברצלונה, אני רוצה חיפה נעימה ונוחה לתושבים. אני רוצה ראש עיר שאכפת לה/לו מהתושבים, לא מתעלם/ת מהם ולא מנציגיהם במועצת העיר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר