פעילות חריגה של הלפיד במתחם בז"ן (צילום: דוברות איחוד הצלה)
פעילות חריגה של הלפיד במתחם בז"ן (צילום: דוברות איחוד הצלה)

הלפיד של בז"ן בוער בצורה חריגה

בהלה במפרץ חיפה למראה הלפיד של בז"ן שפועל בשעות האחרונות בצורה חריגה. מבז"ן נמסר: "בעקבות תקלה במתקן האתילן יש פעילות לפיד ערה שצפויה להימשך מספר שעות". שירותי הכיבוי וההצלה: "אין אירוע. שריפה חריגה בלפיד כאמצעי בטיחות שגרתי, חזרה לשגרה"

פורסם בתאריך: 5.3.20 21:59

הלפיד של בז"ן פועל בשעות האחרונות בצורה חריגה וגורם לבהלה באזור חיפה ובסביבתה. כוחות כיבוי גדולים הגיעו לשטח כינוס בכניסה לבתי זיקוק לאחר קריאות חירום של תושבים, אך כעבור זמן קצר הודיעה דוברות שירותי הכיבוי וההצלה: "אין אירוע. שריפה חריגה בלפיד כאמצעי בטיחות שגרתי, חזרה לשגרה".

 

הלפיד של בז"ן

הלפיד של בז"ן

 

מבז"ן נמסר בתגובה: "בעקבות תקלה במתקן האתילן, שבמסגרתה הופסקה עבודתם של טורבינה ומדחס במתקן, יש פעילות לפיד ערה שצפויה להימשך מספר שעות. במסגרת תפעול התקלה הופנו עודפי הגזים באופן בטיחותי ללפיד".

יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה שרית גולן שטיינברג העלתה סרטון שבו אמרה: "אנחנו עדים לתקלה נוספת במתקני כרמל אולפינים, תקלה במתקן האתילן בדיוק כמו שהיתה בשבוע שעבר. תושבי מפרץ חיפה, הקריות ונשר נחשפו ללפיד ענק ולהזרמה של גזים ללפיד. הלפיד שורף גזים אבל לא את כולם, ובכך נפלטים חומרים רעילים לאוויר".

 

 

 

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "בעקבות תקלה שהתרחשה במפעל כרמל אולפינים מקבוצת בז"ן הופנו גזים ללפיד, שנועד לטפל באירועים מסוג זה. צוות המשרד להגנת הסביבה בראשות מנהל מחוז חיפה שלמה כץ נמצא במקום ומבצע בדיקות. מערך ניטור אוויר ארצי הפרוס במפרץ חיפה, גם סמוך למתחם בז"ן, מודד בזמן אמת את ריכוזי המזהמים באוויר, ועד לשעה זו לא נמדדה חריגה מהתקנים. ניתן לצפות בנתוני תחנות הניטור בזמן אמת באפליקציה 'אוויר בסביבה' של המשרד להגנת הסביבה. לפי דיווחי מפעל כרמל אולפינים מדובר בפליטות גז האתילן שנשרף בלפיד. בשעות הקרובות עדיין צפויה להיראות להבת הלפיד ברחבי המפרץ, והזרמת הגזים תפחת בהדרגה. יש לזכור כי שריפת הגזים בלפיד היא האמצעי היעיל להפחתת זיהום אוויר בעת תקלה. המשרד בודק את הנתונים לעומק ואת עמידת המפעל בהיתר הפליטה, ויעדכן ככל שיידרש".

 

בערה חריגה בלפיד של בז"ן (צילום: המשרד להגנת הסביבה)

בערה חריגה בלפיד של בז"ן (צילום: המשרד להגנת הסביבה)

 

ראש העיר עינת קליש רותם: "זו לא תמונה מסרט אפוקליפטי, זו המציאות שבה אנחנו חיים. עיריית חיפה מנהלת היום ארבעה הליכים משפטיים נגד בז"ן וחברותיה, שעליהם אדווח במועצת העיר הקרובה. בשבועות האחרונים קיבלתי כמה טלפונים כועסים מגורמים בממשלה בטענה שהיחס שלי קשוח מדי. לא הוא לא. עוד לא התחלתי להיות קשוחה. אפס סובלנות. גם לאפס הסובלנות כבר נגמרה הסבלנות".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. משקיע מוקרס

    עושים מכל דבר פיל, גם אם יעשו על האש עם מנגל קטן הירוקים יקפצו.
    מספיק זו חברה חיונית במעלה ראשונה עם תוקף בחוק, בזן השקיע מעל ומעבר ופי כמה וכמה מעל כל חברה אחרת במשק ההשקעות הללו השקיעו מוטטו את הבעלים ותקנו בעיות שנעשו ע"י המדינה. אם אתם לא רוצים גז לבישול, דלק לרכב, דלק למטוסים לאניות, חומר גלם לתרופות, אספלט לכבישים, חומר גלם למוצרי נקיון חומר גלם לתעשיית הצבע פלסטיקה ועד ועוד, תתכבדו ותרכשו חזרה ותסגרו ותדעו להתמודד כמו היום בקורונה עם משק סגור, משמע תחכו שיפתחו סגר כדי לייצר תרופות וליבא דלקים…
    הירוקים הרסניים, ואני כמשקיע שנישחט אומר לכם אין מצב שכלכלית אפשר לעבור לנגב, ההשקעות שנעשו עד היום גם כך מופרזות מעל ומעבר.

  2. עדי

    וואו. עכשיו בממשלה בטח משקשקים. כיאה לעבריינית מורשעת היא ממשיכה לדבר בשפת רחוב ולהסתכסך עם משרדי הממשלה. שקל היא לא תראה מהם. חיפה עיר גמורה. שהאחרון יכבה את האור.

  3. חנית ג'אגר

    נו באמת עד מתי נסבול את כל הג'יפה והריח הזה למה לא מגיע לנו לנשום אויר צח?

  4. מוטב למכור ולעבור מערב חיפה

    האסטרטגיה הלאומית של ישראל העא רעכוז המזהמים הפטרוכימיים במפרץ חיפה.
    מפרץ חיפה לכן פח הזבל הלאומי והמסוכן של ישראל
    לפיד, שריפות, פליטות, גלישת ביוב ועוד.
    מי שגר בנשר, נוה שאנן, קמפוס הנמל, נוה פז וקרית חיים שיידע שהוא מסכן עצמו קשה יותר מכל קורונה כי זה סכנה תמידית ענקית. וזיהום נשימתי קבוע.

  5. עובדי עירייה

    אם יש משהו טוב שעשתה קליש, זה שהיא החליפה את מנהל מחלקת רישוי עסקים, עכשיו אנחנו סבורים כי הנושא יבדק בצורה טובה ומקצועית יותר על ידי מנהל המחלקה החדש/ישן.

  6. Izi

    נו באמת הרי החבלה המכוונת בולטת לעין .השאלה מהם האינורסנטים בהריסת בזן וצהי הקונבפיראציה שמסתתרת מאחורי זה .דבר אחד ברור העסק הזה הנו אפל ביותר ובסופו של דבר כולנו נשלם מחיר כבד.

  7. עתידות בזוקה: חיפה תככב באסון המוני גם בעשור הקרוב

    מבז"ן נמסר בתגובה:
    "הלפיד מופעל בעוצמה כדי לשרוף את נגיף הקורונה באויר. בנוסף שפכנו חומרים כבדים לקישון כדי למנוע אפשרות של הדבקת הקישון בקורונה. הגשנו בקשה למפעל פצחן מימני שמטרתו כמובן לפצח מימנית את נגיף הקורונה".

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר