עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)
עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)

בית המשפט דחה את עתירת התלמידים הדרוזים

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את עתירתם של התלמידים הדרוזים שדרשו להמשיך וללמוד במוסדות החינוך בעיר. עיריית חיפה: "ניצחון גדול". ראש העיר עינת קליש רותם: "לא נכנעתי ללחצים וקבעתי שיש לתת עדיפות ברישום לתושבי חיפה". עו"ד רשף חן שמייצג את העותרים: "הצהרןתיה של ראש העיר אינן אמת"

פורסם בתאריך: 24.3.20 16:18

שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה ריבי למלשטרייך לטר דחתה היום (שלישי) את עתירתם של התלמידים הדרוזים שדרשו להמשיך וללמוד במוסדות החינוך בחיפה.

בהודעה שפרסמה עיריית חיפה נכתב שהיא זכתה ב"ניצחון גדול" לאחר שבית המשפט המחוזי קיבל את עמדתה: "לפי פסק הדין, ראש העיר עינת קליש רותם פעלה על פי החוק כאשר קבעה שקודם כל ישובצו בבתי הספר בעיר תלמידים המתגוררים בחיפה. לפי החלטת בית המשפט, תלמידי החוץ מהיישובים הדרוזים ישולבו בחטיבות הביניים בחיפה רק על בסיס מקום פנוי ולא רק בבתי הספר שעל רכס הכרמל, כפי שדרשו העותרים. העירייה תשלב את התלמידים מהמגזר הדרוזי על בסיס מקום פנוי בלבד ומתוך רצון טוב. לפי פסק הדין, אין כל חובה בחוק לשבץ תלמידי חוץ בחטיבות הביניים בחיפה ואין חובה להבטיח את מקומם בבתי הספר בעיר. עוד נקבע כי החובה לשבץ תלמידים במוסדות החינוך חלה קודם כל על הרשויות המקומיות שבהן הם מתגוררים – עוספייה ודלית אל-כרמל".

 

 

קליש רותם: "בחודשים האחרונים הופעלו עלי ועל מנהלים בעירייה לחצים עצומים, תוך שימוש באיומים ובהפצת שקרים ומידע מסולף ומגמתי. לא נכנעתי ללחצים וקבעתי שיש לתת עדיפות ברישום לתושבי חיפה, וכך אכן נעשה. בית המשפט הבין שפעלתי על פי חוק ומתוך שיקולים ענייניים. צר לי שכמה גורמים בעלי אינטרס בחרו להשמיץ אותי מעל לכל במה אפשרית וללא גבולות. אם הם היו קוראים את לשון החוק הם היו מבינים שפעלתי על פיו. כך קבע היום בצורה ברורה גם בית המשפט".

עו"ד רשף חן, בא כוחם של העותרים: "למרות הכבוד הרב שאני רוכש לבית המשפט ולשופטת למלשטרייך לטר, לעניות דעתי פסק הדין שגוי עובדתית ומשפטית, אך איני סבור כי זה המקום להתווכח עם פסק הדין. העותרים ישקלו כמובן את צעדיהם המשפטיים. יש לציין כי בית המשפט קיבל כעובדה את הצהרת העירייה, שלפיה היא אינה מתכוונת לתת עדיפות לכל ילד חיפאי אלא רק לילדים מרקע סוציואקונומי נמוך. הצהרה זו אינה מתיישבת עם הצהרותיה של ראש העיר בעבר ועתה, ולמיטב הבנתי הן אינן אמת. לפי פסק הדין, לאחר שיבוץ ילדים מרקע סוציואקונומי נמוך ישובצו הילדים הדרוזים בבתי הספר שאליהם מיועדים חבריהם על בסיס מקום פנוי. השופטת ראתה לנכון להדגיש בהרחבה את ערך השונות ואת השלכתו על החשיבות של שיבוץ הילדים הדרוזים, וציינה כי היא מניחה שהדבר יילקח בחשבון על ידי העירייה. בימים הקרובים נדע כיצד העירייה פעלה למעשה, ובהמשך לכך יישקלו צעדיהם של העותרים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. יהודית

    כל הכבוד החלטה נכונה דרוזים ילמדו בבתי ספר דרוזים ….לא רוצים התבוללות..צריך לשמור על יהדותנו.

  2. אפי

    העבריינית המורשעת חוגגת ניצחון על ילדים. לאיזו דרגת שפלות ורשעות החלאה הזאת עוד יכולה לרדת???

  3. חיפאי ותיק

    ליהודית -גזענית עלובה !!! גם לדרוזים מגיעה ללמוד בחיפה . הם שכנים טובים ! את מזכירה משפט מצמרר מגרמניה : יהודים החוצה !!!

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שרים וראשי עיר קודמים לא השפיעו על החלטתה של ראש העיר. כל הכבוד לאשת הברזל של חיפה שלא מופשעת ממה שיגידו בציבור. לא לכל פוליטיקאי יש עמוד שידרה כזה כדי לבצע צעדים כל כך לא פופולריים ולספוג של כך הרבה אש מגורמים אינטרסנטיים שרוחבים על החלטותיה השקולות.

  5. קרלוס

    ניצחון גדול??? העבריינית המורשעת, ששורפת את קופתה הדלילה של העירייה על בתי משפט, היא הקטסטרופה שנחתה על העיר. אפילו מצביעיה כבר מקיאים ממנה.

  6. ניצחון גדול???

    עוד ניצחון כזה ואבדנו. ושוב, ראש העיר לא השכילה להבין את מה שהבינו קודמיה, עמרם מצנע ויונה יהב. יש חוק אבל יש גם מוסר (אתיקה). עינת קליש אולי פעלה על פי החוק, אבל בטח שלא על פי צו המצפון והשכל הישר (שכנראה אין לה). לא הכל נמדד בכסף. את אותם השקלים שהיא מצד אחד חוסכת לעיריה היא מבזבזת מצד שני על משרות מיותרות שהיא מעניקה בנדיבות למקורביה. והתרומה לעיר? זניחה. יש דברים כמו רב תרבותיות, שכנות טובה ויחסי שיתוף והכלה שערכם לא נמדד בכסף, אבל נראה שדברים אלה, נשגבים מבינתה הצרה של ראשת העיר חיפה. ניצחון גדול? ניצחון עצוב ומכה נוספת לרוח החיפאית הפלורליסטית, החופשית ואוהבת האדם שפעם היתה כאן. ראש העיר עינת קליש ראויה לכל גינוי והשמצה. היא, כדרכה, מרוויחה את כל אלה ביושר.

  7. ערן

    אני לאמיודע אם אני בעד או נגד
    אין לי דעה בעניין
    אבל תכלס, יש לכם ראש עיר עם עמוד שדרה
    זה מפתיע, כי פוליטיקאים מטבעם הם פופוליסטים

  8. רוני רוזנטל

    נצחון גדול? לזה היא קוראת ניצחון גדול? אשת שמאל שאמורה לנקוט בגישה הומנית עושה מניפולציות זולות על הגב של תלמידים דרוזים. נראה יותר גול עצמי מאשר ניצחון.

  9. חבל במקום לשלב דוחפים החוצה

    יהודית המטומטמת, הדרוזים הם עדה יקרה המקיימת את חובותיה למדינה עושים הכל על מנת להשתלב בחברה הישראלית.
    קליש הרדודה עוד "ניצחון" כזה ואבדנו אבל אולי זה פיסגת ההישגים בקדנציה עלובה של אדריכלית ממוצעת שאין לה מושג ירוק בניהול עיר.
    לאחינו הדרוזים, אני מתבייש לומר שאני גר בחיפה.

  10. די ליפי הנפש ולצביעות

    האם הדרוזים שהם אזרחים טובים ושווי זכויות היו מתלהבים שמאות תלמידים יהודים ילמדו בבתי ספר שלהם או לחילופין יתחילו לקנות מאות דירות ולגור אצלם?
    אז די עם הצביעות וההלקאה העצמית

  11. חוצפה ממדרגה ראשונה

    אני מציע למשפחות הדרוזיות שרוצות חינוך בחיפה לעבור להתגורר בחיפה. מה הבעיה?
    לא יתכן שיגבו ממכם ארנונה נמוכה ואתם תבואו לקבל פה שירותים שעליהם יגבו מאיתנו ארנונה גבוהה.
    אנחנו לא מכשיר למימון תלמידים מאף עיר אחרת בחיפה.
    לעצור את התופעה בכל הישובים ששולחים מהם תלמידים שלומדים כאן על חשבוננו.

  12. צילי

    בושה. הורסים פרוייקט יפה שעבד נהדר במשך שנים בבית ספר ליאובאק ואחרים.
    הביא לקירוב לבבות משני הצדדים. קליש רותם תיזכר כמי שהורסת וגודעת כל דבר טוב שהתנהל בעיר הזאת לדראון עולם.

  13. יועץ משפטי

    רשף היה היועץ המשפטי כמעט הכי שנוא בעירייה וטוב שהוא הלך. כל הכבוד לימית שנתנה לו בראש. עוד כתב עליה חוות דעת שהיא לא מתאימה לתפקיד והיא החזירה לו והראתה לו שהיא טובה ממנו. רשף אנחנו אוהבים את זה שסיימת את העבודה בעירייה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר