אוהד שגב ואמנון עידו (צילומים: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
אוהד שגב ואמנון עידו (צילומים: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

המחלוקת הבאה בין העירייה לעובדים: ועדת המכרזים

מנכ"ל עיריית חיפה הנכנס אוהד שגב פועל לביטול חברותו של נציג ארגון העובדים בוועדת המכרזים למינוי עובדים כאשר זו תדון במינוי עובדים בחוזה בכירים. בסביבתו של יו"ר הארגון אמנון עידו מזהירים מפני נקיטת צעדים ארגוניים

פורסם בתאריך: 10.5.20 08:52

הסלמה נוספת צפויה בקרוב ביחסים בין הנהלת עיריית חיפה לארגון העובדים שלה. ל"כלבו חיפה – והקריות" נודע כי מנכ"ל העירייה הנכנס אוהד שגב פועל לביטול חברותו של נציג הארגון בוועדת המכרזים למינוי עובדים כאשר זו תדון במינוי עובדים בחוזה בכירים.

בעירייה קיימות שתי ועדות מכרזים למינוי עובדים. האחת היא ועדת מכרזים למינוי עובדים, שדנה במסגרת סמכותה במינוי עובדים, כולל עובדים בחוזה בכירים, והשנייה היא ועדת מכרזים לבחירת עובדים בכירים. בוועדת המכרזים למינוי עובדים חברים בין השאר נציג ארגון העובדים, נציג של אגף משאבי אנוש ונציג ציבור, והיא בוחרת מתמודדים שניגשו למכרז לתפקידים שונים, ובהם משרות המוגדרות בחוזה בכירים. בוועדת מכרזים לבחירת עובדים בכירים חברים ראש העיר או נציג מקרב סגניה, שני חברי מועצת העיר שלפחות אחד מהם הוא חבר אופוזיציה, מנכ"ל העירייה ונציג משרד הפנים שהוא בעל תפקיד מקביל לתפקיד הנדון במכרז מעירייה אחרת. ועדה זו דנה במינוי תפקידים בכירים המוגדרים סטטוטוריים, ובהם מנכ"ל העירייה, מזכיר העיר, מהנדס העיר, גזבר העירייה, היועץ המשפטי ומבקר העירייה.

כוונתו של שגב היא לבטל את חברותו של נציג ארגון העובדים בוועדה הראשונה, כאשר זו תעסוק במינוי של בכירים כמו מנהלי אגפים ומחלקות.

 

 

כוונה זו צפויה להחריף עוד יותר את מערכת היחסים הרעועים ממילא בין הנהלת העירייה לארגון העובדים. גורמים בהנהלת העירייה טוענים כי בניגוד למנכ"ל הקודם איתן שטיאסני, הרי ששגב, ששימש לפני בחירתו למנכ"ל העירייה כמנכ"ל עיריית עכו בשתי קדנציות, הוא בעל ניסיון מוניציפלי ובהתנהלות מול ועדי עובדים ואינו מתכוון להיות "שבוי של הוועד". לדבריהם, יש צדק בכוונתו של שגב לבטל את חברותו של נציג הוועד בדיון במשרות בחוזה בכירים מכיוון שאלו הן משרות בחוזה אישי שאינן מיוצגות ואינן מוגנות על ידי ארגון עובדים יציג.

לעומת זאת, גורמים בסביבתו של יו"ר הארגון אמנון עידו טוענים כי הארגון יעשה כל שביכולתו, כולל נקיטת צעדים ארגוניים, כדי למנוע משגב ליישם את כוונתו. בעירייה מצביעים על כך שעידו מחזיק בקלף חזק, שכן סכסוך העבודה שעליו הכריז הארגון לפני פרוץ משבר הקורונה הוא שריר וקיים – עובדה שמשחקת לטובתו.

מחר (שני) מתוכננת להתקיים פגישה בין שגב לעידו שבה הם צפויים לדון גם בכוונתו של המנכ"ל.

בעירייה ובארגון העובדים סירבו להגיב.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. אמנון התותח... דואג לכל עובד. ממנהל מחלקה בהנדסה ועד מנקה בחוף הים...

    ממה הם פוחדים כל כך ?! מה יש להנהלה להסתיר ? איפה השקיפות !?!

    ממש רוסיה הלבנה

  2. טובה

    מה הבעיה? קליש פוחדת שיפריעו לה למנות את החברים והחברות שלה לתפקידי יועצים ובכירים? מול מה שמתרחש בהנהלת העירייה הזו הייתי שמה רגולציה חמורה על מינויים בחוזים אישיים כי כרגע זה נראה כמו החונטה של קליש

  3. גיל

    העבריינית המורשעת תעשה הכל כדי למנות את קרוביה חסרי הכישורים ואת אנשי הקומנדו המופרעים כאתנן על תמיכתם בה בבחירות בלי שום קשר ליכולותיהם (במקרה הזה, חוסר היכולת). ע"ע מינהלת שחיתות 2030. כי צפון קוריאה זה כאן.

  4. מורדי אמר

    נשלחתי על ידם למכון אדם למבחן למשרה של איש אחזקה במעמד הכי נמוך שיש ולטעמם לא עברתי את המבחן הטפשי שאני "בסיכון קל" .אני רוצה להגיד למי ששלח אותי למבחן שאני יותר ישר מ100% עובדי העירייה לא מ95%שיפסיקו לבלבל את המוח ,הכול מכור למקורבים

  5. עובד עירייה מודאג

    נראה לי שנגמר עידן משה מזרחי בעירייה שכל חברי הוועד והמקורבים קודמו. כל הכבוד עינת שאת לא נותנת יד למכרזים תפורים. אני והרבה מחבריי שניגגשו למכרזים וידענו מראש מי יקח. יישר כח לראש העיר ולמנכ"ל שסוף סוף נלחמים בגועל הזה!!!!!!

  6. אנונימי

    מסכים עם כל מילה של עובד עירייה מודאג. גם אני חוויתי על בשרי את ההתנכלות של הוועד במכרז שניגשתי והייתי מתאים לחלןטין….אבל מי זכה????מקורב של היו"ר הוועד…….איכס להקיא על הוועד הזה שכל הזמן עסוק בעצמו ואיך לנסוע להשתלמויות בחינם. מקווה שראש העיר לא תיכנע ותלך איתם עד הסוף. מבחינתי הוועד העלוב הזה לא מייצג אותי ומעולם לא פניתי אליהם לעזרה כלשהי……הם עוזרים רק למקורבים….ככה מזרחי הנהיג וזה ממשיך…..להקיא מההתנהלות הכוחנית הזו של הוועד…..הם בטעות חושבים שניהול העירייה נמצא בידיים שלהם……חחחחחח בדיחת המאה……

  7. חיפאי מודאג

    גועל נפש של עירייה ,גועל נפש של ראש עיר ,וגועל נפש של מנכל.
    אדון מנכל ,תחזור לחור שבאת ממנו ואל תמציא לנו חוקים חדשים.
    אמנון וכל הוועד ישר כוח.
    מקווים שהוועד יעמוד על שלו ולא יתקפל

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר