יעל שנער (צילום: טל חפץ)
יעל שנער (צילום: טל חפץ)

הצעה לסדר: לחשוף את יומנם של סגני ראש העיר

הצעה לסדר של יעל שנער מסיעת הירוקים לחשוף את יומניהם של סגני ראש העיר תידון בישיבת מועצת העיר חיפה. "העלות של הסגנים למשלמי הארנונה החיפאים היא יותר מחמישה מיליון שקל בשנה", נכתב בהצעה, "המעסיק של הסגנים הוא הציבור, ומגיע לציבור לדעת איך נראה סדר יומם"

פורסם בתאריך: 22.5.20 09:08

בישיבת מועצת העיר שתיערך ביום שלישי תידון הצעה לסדר של יעל שנער מסיעת הירוקים לחשוף את יומניהם של סגני ראש העיר במטרה להגביר את השקיפות בהנהלת עיריית חיפה.

"עיריית חיפה משופעת בחמישה סגנים בשכר מלא, כאשר לכל סגן יש לשכה, רכב צמוד, עוזר או שניים, ועוד הוצאות נלוות", כתבה שנער בפתיחת ההצעה לסדר וציינה, בהסתמכה על נתונים מתקציב הנהלה לשנת 2019, כי "העלות של הסגנים למשלמי הארנונה החיפאים היא יותר מחמישה מיליון שקל בשנה. המעסיק של הסגנים הוא הציבור, ומגיע לציבור לדעת איך נראה סדר יומם של הסגנים, עם מי הם נפגשים, עם מי לא, ואלו תוכניות הם מקדמים. אם סדר יומם של הסגנים עמוס בעשייה חיובית למען העיר, חשיפת יומנם תשרת אותם ותאפשר להם פלטפורמה נוספת להציג את עשייתם, ובכך תעלה את האמון ברשות השלטונית".

למרות שההצעה לסדר עוסקת חשיפת יומנם של סגני ראש העיר, שנער מבקשת כי גם יומנה של ראש העיר עינת קליש רותם יפורסם. "בשנת 2015 הורה בית המשפט המחוזי לראש העיר לשעבר יונה יהב לחשוף את יומנו לציבור", היא כתבה בהצעתה, "בחיפוש ברשת נמצא יומנה של ראש העיר דרך האתר של עמותת שקוף, אך לדעתי ראוי כי היומנים של ראש העיר וסגניה יופיעו באתר העירייה ולא יהיו תלויים בעמותות מתנדבים למיניהם".

 

 

הצעת ההחלטה שעליה מתבקשים חברי המועצה להצביע היא כי "יומני ראש העיר וסגניה יפורסמו באתר העירייה, רטרואקטיבית אחת לרבעון, כאשר תינתן אפשרות להשחיר פגישות אישיות". שנער מבינה כי סיכויה של ההצעה לעבור הם קלושים לנוכח מספרם של הסגנים שעשויים לכפות משמעת סיעתית על אנשיהם, ולכן היא פנתה לחברי המועצה בבקשה "להימנע מכל שיקול של אופוזיציה וקואליציה בהצבעה ערכית זאת. תקוותי שההצעה תתקבל ותלווה את עיריית חיפה עוד שנים ארוכות".

שנער אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "תושבי העיר בחרו בשינוי, אך מאז הבחירות לא קרה כלום. יש לנו חמישה סגנים עם עוזרים ולשכות ורכבים בעלות של חמישה מיליון שקל בשנה, ולציבור מגיע לדעת מה הם עושים בבוקר בשביל שנראה את השינוי שכולם רצו. זו לא הצעה לעומתית, זו הצעה מתונה. בעיריות אחרות מפרסמים הסגנים את הלו"ז שלהם, וזה דבר שראוי לעשותו. אם הסגנים עובדים כל כך קשה, אז האינטרס שלהם שהציבור ידע על העשייה שלהם. כעת העשייה שלהם מוסתרת. אני מצפה שהסגנים יצביעו בעד ההצעה. ראש העיר כבר חושפת את היומן שלה, אמנם לא באתר העירייה אלא דרך אתר של עמותה, אבל זה מראה שהדבר אפשרי".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. אילנה

    כל אחד מהם עולה לציבור מיליון אחד לשנה. ואולי עוד. בהחלט חייבים לדווח. אולי אינם שוים את הכסף. יש לדרוש זאת גם מנושאי תפקידים אחרים שמשתמשים בסכומים גבוהים מאוד. האם זה היה נדרש בימי יהב? אם לא. למה?

  2. סגנים ועוזריהם

    כול מקבל שכר מהקופה הציבורית חייב להחתים כרטיס נוכחות פעמים ביום.

  3. אליאב סלע

    הצעה מעולה !!
    הצעה מתבקשת. לאור מצבה הגרוע של העיר
    אנו רוצים לדעת למה משמש הכסף שלנו.
    עיר הרוסה, עצובה ואפורה. בחרנו בחובבנית שגרמה הרס שיהיה בכי לדורות.

  4. מה שקליש דרשה מיהב היא צריכה לדרוש גם מהסגנים!

    כל הכבוד ליעל שנער! צריכים אנשים כמוה בארצי! מאוד מעניין לראות מה לזר קפלון ועציוני עושים. דובי חיון מתעסק עם תרבות ונושאי חינוך, אלפר מתעסק בחרדים ותכנון ובנייה שזה תיק גדול, נחשון צוק מקדם את האג'נדה של חיים בחיפה. אבל מה לזר כבר עושה עם העולים החדשים והמסיבות באולפן? ומה עציוני עושה חוץ מלהיפגש ולהצטלם עם חבריו היזמים?

  5. צביקה

    סגן ראש העיר דובי חיון. אותי מסקרן מה דובי חיון עושה בעירייה כמחזיק תיק התרבות תמורת משכורת עתק של סגן ראש עיר. תרבות הרי אין בחיפה, בטח לא בימי קורונה. אני סקרן מה הוא עושה בלשכתו בעירייה כל היום, אם הוא מגיע לשם.

  6. מה עושים קפלון ועציוני?

    מעניין מה לזר קפלון עושה חוץ מלהצטלם על בבושקות מקבצי דיור ולפטפט עם עולים חדשים באולפנים לעברית.
    ומה עושה עציוני שכל הזמן אנשי נדל"ן וברנז'ה מתייגים אותו?
    שקיפות עכשיו! הבצענו לקליש עבור שינוי לא רק בבינוי ערים אלא גם בצורת השלטון ומשום מה השינוי טרם הגיע.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר