עו"ד ענבל ריבלין (צילום: דוברות עיריית חיפה)
עו"ד ענבל ריבלין (צילום: דוברות עיריית חיפה)

עוד שני מכרזים: "המינהלת הרזה מאוד" ממשיכה להשמין

עיריית חיפה פרסמה שני מכרזים נוספים לתפקידים במינהלת 2030 - מנהל לקידום עסקי ולכלכלה אורבנית ועוזר אקדמי ומינהלה. כאשר ראש העיר עינת קליש רותם הכריזה ביוני אשתקד על הקמת המינהלת היא הבטיחה שהיא תהיה "רזה מאוד", מאז היא תפחה, ותקציבה לשנת 2020 הוא 3,236,000 מיליון שקל

פורסם בתאריך: 23.5.20 20:07

עיריית חיפה פרסמה שני מכרזים לאיוש משרות במינהלת 2030 שפועלת תחת לשכת ראש העיר. משרה אחת היא מנהל לקידום עסקי ולכלכלה אורבנית והשנייה היא עוזר אקדמי ומינהלה.

כאשר ראש העיר עינת קליש רותם הכריזה ביוני אשתקד על הקמתה של מינהלת 2030 היא הבטיחה ש"המינהלת תהיה רזה מאוד מבחינת תפקידים ותכיל מספר עובדים מצומצם ומקצועי". עוד אמרה אז ראש העיר כי המינהלת "לא תיכנס בנעלי עובדי העירייה הקיימים שעושים את עבודתם נאמנה ובמסירות. לא יהיו כפילויות ולא תהיה עבודה מקבילה. למינהלת יצטרפו אנשי מקצוע ייחודיים רק אם הפונקציה שלהם חסרה כיום בעירייה, בתחומים קריטיים לעתידה של חיפה".

אלא שהבטחות לחוד ומציאות לחוד. מאז הצטרפו עוד ועוד בעלי תפקידים ויועצים בתחומים שונים שלחלקם יש בעלי תפקידים דומים בעירייה, המינהלת הפכה לעירייה בתוך העירייה, ותקציבה של המינהלת לשנת 2020 נקבע על 3,236,000 מיליון שקל – 1,150,000 שקל לשכר ו-2,086,000 שקל לפעולות.

המנהל לקידום עסקי ולכלכלה אורבנית, כך לפי המכרז, יהיה אחראי על "תכנון ופיתוח אסטרטגיה רב שנתית לטיפוח ולקידום המגזר העסקי בעיר והוצאת תוכניות עסקיות בתחומי ההתחדשות העירונית, בהתאם לחזון ראש העיר ולמדיניות העירייה; ייזום וניהול פרויקטים חדשניים לעידוד הפעילות הכלכלית בעיר, שמירה וקידומה של העיר כמרכז כלכלי לאומי ובין לאומי; הכנת תוכניות עסקיות המשלבות את תחומי הנדל"ן (בנייה והתחדשות עירונית, תשתיות, יזמות, וענפי משק אחרים (הייטק וכו'), בשיתוף עם הסקטורים הציבורי והפרטי, כולל איתור וגיוס שותפים לעניין; בניית אסטרטגיה רב שנתית לקידום פעילויות מול העסקים הקטנים והבינוניים במרחב העירוני; קידום והידוק הקשר עם המגזר העסקי, תוך ריכוז הממשקים העירוניים מול בתי העסק; בניית מערך תומך, לרבות מפגשים עם יזמים ועם בעלי עסקים חדשים בעיר ושיתופם באירועים עירוניים; ייזום וקיום כנסים ליזמים ולבעלי עסקים למתן כלים לניהול העסק; הרחבת ערוצי הקשר לעסקים – מפגשים עם אגפים שונים בעירייה ומתן מענה לפניות של בעלי עסקים; גיוס תקציבים מול מוסדות ממשלתיים וציבוריים ועמותות, תוך השתתפות של העירייה במענקים שונים הניתנים בתחום זה; קיום מפגשים עם גורמים עירוניים וחוץ עירוניים בנושא הקמת בסיס נתונים של המגזר העסקי בעיר ומדדים כלכליים לתכנון, למעקב ולבקרה; סיוע בהטמעת הפרויקטים, כולל היבטי מדיניות, הסדרה, רגולציה וליווי חוזים שפותחו במינהלת אל יחידות העירייה המקצועיות כגון מינהל התפעול, מינהל ההנדסה והמחלקה לרישוי עסקים".

 

 

לפי המכרז, העוזר אקדמי ומינהלה יעסוק ב"ניהול משרד ראש המינהלת – תיאום לו"ז לפגישות ודיונים; מתן שירות טלפוני לפניות ללשכה מגורמי חוץ ופנים וניתובן לגורם המטפל; אחריות לעדכון דוחות הנוכחות של עובדי המינהלת; תיאום בין גורמים פנים וחוץ עירוניים; רישום פרוטוקולים והפצתם; ביצוע מעקב ובקרה אחר משימות; סיוע באיסוף חומר רלוונטי מרשתות חברתיות ומעבודות מחקר בארץ ובעולם; סריקה והדפסת מסמכים; טיפול בדואר נכנס ויוצא, קבלתו והפצתו ואחריות לארגון ואחסון תקין של התיוק".

המועד האחרון להגשת מועמדות לשני המכרזים הוא יום ראשון, 7 ביוני.

מאז ההודעה על הקמתה של המינהלת אוישו ומאוישים בה עוד ועוד תפקידים. ביולי 2019 מונתה עו"ד ענבל ריבלין לראש המינהלת במכרז פנימי. עד אז היא שימשה אחראית על תחום רישוי העסקים במחלקה המשפטית בעירייה. באוגוסט אשתקד פורסם מכרז לתפקיד ראש תחום פרויקטים לפיתוח המרחב העירוני במינהלת.

בחודש אוקטובר פרסמה העירייה מכרז לתפקיד מנהל פרויקטים לענפי ספורט במינהלת, וזאת שבועות בודדים לאחר שהעירייה פרסמה מכרז לתפקיד מנהל רשות הספורט העירונית. כעבור ימים אחדים אישרה ועדת המכרזים את מינוים של שני יועצים – אורנה אנג'ל למתן שירותי ייעוץ למינהלת בנושאי פיתוח עירוני וקיימות סביבתית, ושל אמיר נפתלי למתן שירותי ייעוץ, ליווי ופיתוח בתחום התיירות. כעת כאמור פורסמו שני מכרזים לתפקידים חדשים.

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. הקיצור עירייה בתוך עירייה

    עוד סגנים ועוד עוזרים ,ויועצים ומומחים ומלווים ועוד ועוד אנשים שלא קשורים-אך יש להם קשרים.
    זוללים את תקציב העירייה ואת כספי התושבים !!
    אכלנו אותם !!!

  2. אליהו ואלה וינזדוף

    הונאה ושקר ויריקה בפני הבוחרים.
    היא זו שהבטיחה לנו שלא יהיו בזבוזים ויונה יהב הוא התגלמות הרשע, בושה שבחרנו בך אשתי ואני. בושה
    משסעת את העיר וזורעת שנאה. הרסת לנו את העיר. לכי הביתה !

  3. דין דין

    חשבתם שאולי העיר זקוקה ליועצים כדי לקדם ענינים ולשים אותה במקום הראוי לה.

  4. למה אי אפשר לתת לאחד הסגנים להתעסק בזה?

    אי אפשר שמישהו מהסגנים ואנשי לשכתו יתעסקו בנושאים האלה? למה צריך עוד תקנים לזה?

  5. מויש

    כל פעם שנכנסים לעיר מכיוון הקריות או מכיוון דרום רואים הזנחה, שיחים שצומחים ומתחננים שיגזמו אותם, כבישים שחייבים לפחות תיקון – אף אחד לא מצפה שזה יקרה בעיר הזו.

  6. דין דין

    מה שגדול על פקידי העיריה שלא יעשו נסיונות עדיף להביא מומחים מבחוץ.

  7. שמואליק גלבהרט

    האם כנגד כל עובד במינהלת החדשה, מפטרים עובד ותיק בתפקיד מקביל בעיריה הקיימת?

  8. רפי.ג

    ענבל היא האדם הנכון במקום הנכון כל היתר זה נספחים. בחורה עם ראש שאוהבת את העיר ורוצה בטובת העיר. היא בסוף תצליח במינהלת אתם תראו.

  9. זה שמשלם על הכל

    עירייה בתוך עירייה. עוד ג'ובים כפולים למה שכבר יש וכמובן שגם הג'ובים האלה צריכים מזכירה אז נגייס "עוזר אקדמי" שיענה לטלפון ויתאם את הלו"ז. אה, וגם יעקוב אחרי הרשתות החברתיות.
    במדינה מתוקנת משרד הפנים היה מונע את החגיגה הזאת על חשבוננו. אני חושב שאפשר לשכוח מההבטחה להקטנת הארנונה, בינתיים רק מוסיפים לעירייה הוצאות מיותרות.

  10. יגיל

    ככה זה אצל ראשת העיר הזו . במקום לנהל את העירייה שברשותה יותר נוח לה להעסיק מהצד בשכר גבוהה מאוד
    עובדים שלא קשורים שהם חיילים שלה. שלטון קומיסרים בולשביקי — דיקטטורה של הפרולטריון.

  11. מספיק עם הבזבוז

    אני לא מבין איפה משרד הפנים בכל הסיפור?
    יש פה כפילויות, מנהלות סתמיות, מכרזים לתפקידים שבכלל לא בתחומי האחריות של העירייה כמו לקדם מיזמי התחדשות
    עירונית, בשביל זה יש יזמים וקבלנים חברים. בשביל זה יש מאות עובדים במנהל הנדסה ומהנדס עיר.
    מה בדיוק תפקיד המינהלת הזאת?

  12. זיגמונד פרויד

    התנהלותה פאראנואידית ….לא סומכת על אנשי המקצוע….מתבודדת עם אנשי שלומה וממדרת את כולם .היא גם לא מבינה בתחום כלום….אז מביאה יועצים חיצוניים בעשרות מיליוני שקלים על חשבון תושבי חיפה משלמי המיסים !!!

    גם פאסיב – אגרסיב לא חסר כאן : לא מגיבה לתקשורת , אך מצד שני ….שולפת מהבטן… ומעיפה ברגע אחד את מי שלא נראה לה באותו רגע , גם אם זה מאנשי שלומה .

    תושבי חיפה – ככה לא מנהלים עיר …ועובדה שכבר הרגשתם זאת על בשרכם , בנושאים הנוגעים ישירות לכל אחד מכם.
    כעת תאכלו את הדייסה שבישלתם… ותקוו למשהו אפוי טוב יותר.

  13. מחר ניסע ללונה פארק

    לזה ששאל " איפה משרד הפנים בכל הסיפור " ?
    אין לה את משרד הפנים , בוקר טוב אליהו ! לכן תושבי חיפה הולכים לסבול מיובש תקציבי שלא ידעו כמוהו מעולם .
    זו הסיבה שהקימה "מנהלת מיוחדת" שתפקידה להיות אחראית לגיוס תקציבים מ- "גורמי ממשלה" (כך בהגדרה המקורית).
    במילים פשוטות – שולחת אנשים אחרים עם קשרים (אורנה אנג'ל… ועוד) …כדי לנסות לקושש תקציבים לטובת חיפה .

    בארבע מילים – אין לה את זה .
    בארבע מילים – הורסת כל חלקה טובה .
    בחמש מילים – שופכת את התינוק עם המים …והמבין יבין.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר