ביקור בית של מומחי אי ספיקת לב (צילום: צבי מינקוביץ, דוברות שירותי בריאות כללית)
ביקור בית של מומחי אי ספיקת לב (צילום: צבי מינקוביץ, דוברות שירותי בריאות כללית)

המחלקה הקרדיולוגית של הכללית מגיעה עד הבית

מחוז חיפה וגליל מערבי של שירותי בריאות כללית מציע לסובלים מאי ספיקת לב חמורה שירות חדש שבמסגרתו מגיע צוות רב תחומי אל בתיהם במטרה ליצור איזון ומעקב אחרי חולים שאין באפשרותם להגיע אל המרפאה

פורסם בתאריך: 2.6.20 12:55

שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי מציעה לסובלים מאי ספיקת לב (אס"ל) חמורה שירות חדש שבמסגרתו מגיע צוות רב תחומי אל ביתם. אס"ל הוא מצב שבו בשל פגיעה בתפקוד שריר הלב, כמו לאחר התקף לב, אין ביכולתו לספק די דם לאיברי הגוף. המחלה מופיעה בדרגות חומרה שונות ומאפייניה העיקריים הם עייפות, קושי במאמץ, בצקות וקשיי נשימה. הטיפול באס"ל כולל מעקב צמוד, איזון תרופתי, שינוי תזונתי ופיקוח על מצב הנוזלים בגוף.

במסגרת השירות החדש יוצא אל בתי המטופלים צוות בראשותו של ד"ר מיכאל גבריאלי – קרדיולוג בכיר במרכזים הרפואיים כרמל וזבולון אשר אחראי על הטיפול בחולי אס"ל במחוז, ואליו מצטרפים אנשי היחידה לאשפוזי הבית ביחידה להמשך טיפול ומעקב במחוז.

 

 

לדבריה של המנהלת הרפואית של הכללית במחוז ד"ר לילך צולר, אי ספיקת הלב היא מחלה שבה מעקב רפואי צמוד הוא חשוב במיוחד לאיזון מצבו של החולה, ונדרשת התאמה מדויקת של הטיפול והיצמדות שלו להמלצות הטיפוליות. השירות הופעל במטרה ליצור איזון ומעקב אחרי חולים שמרותקים לבתיהם ואשר אין באפשרותם להגיע אל המרפאה הן בשל מצבם והן בשל חשש מהידבקות בנגיף הקורונה. הצוות מגיע לביתו של המטופל עם מכשיר אקו לב נייד ועם אמצעים לביצוע בדיקת דם BNP, וכך, במקום מעקב בבית החולים הוא זוכה למעקב בביתו.

ד"ר גבריאלי מוסיף כי השכיחות של אס"ל באוכלוסייה הכללית נאמדת בארבעה אחוזים, ובעשורים השביעי והשמיני לחייו של אדם היא מגיעה ל-20-10 אחוז. במחוז חיפה וגליל מערבי של יש כ-10,000 חולי אס"ל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רות אש

    ניסיתי לברר בקופ"ח כללית לגבי הפרסום על הניידת של טיפול קרדיולוגי. מסתבר שבקופה לא שמעו עלה.
    צלצלתי לכוכבית 2700, התקשרתי למרפאה שבה אבי מטופל ולא יודעים על השירות החדש הזה דבר.
    אולי הכתבת שפרסמה את הכתבה תוכל לעזור?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר