ההפגנה נגד טקס יום הנכבה באוניברסיטה (צילום: רמי שלוש)
ההפגנה נגד טקס יום הנכבה באוניברסיטה (צילום: רמי שלוש)

סטודנטים הפגינו נגד טקס יום הנכבה באוניברסיטה

מספר מצומצם של סטודנטים מתא לביא המזוהה עם הליכוד ומתא ישראל ביתנו השתתפו בהפגנה. מהמפגינים נמנעה הכניסה לבניין הרב תכליתי ולא נוצר מגע בינם לבין משתתפי הטקס

פורסם בתאריך: 8.5.17 18:05

כ-12 סטודנטים מתא לביא המזוהה עם הליכוד ומתא ישראל ביתנו הפגינו היום (שני) בכניסה האחורית לבניין הרב תכליתי באוניברסיטת חיפה נגד כנס שערך באותו זמן תא חד"ש באוניברסיטה לציון 69 שנים לנכבה הפלסטינית. ההפגנה עברה בשקט ולא היו עימותים בין המפגינים למשתתפי הכנס, לאחר שאנשי הביטחון לא אפשרו למפגינים להיכנס לתוך הבניין.

גם הטקס עצמו – שבו השתתפו כ-150 סטודנטים וכן יו"ר ועדת המעקב של הערבים בישראל מוחמד ברכה, המשורר מרואן מח'ול ומנכ"ל עמותת זוכרות איתן ברונשטיין – התנהל בשקט. בימים שקדמו לטקס דרשו אנשי תא לביא מהאוניברסיטה לפעול למניעתו. האוניברסיטה סירבה בטענה שהיא מחויבת לאפשר חופש ביטוי, אך הודיעה כי לא תאפשר להפיץ חומר הקובע שהתקיים בארץ טיהור אתני.

בראיון ל"כלבו – חיפה והצפון" אמר ברכה: "הטקס כאן הוא חלק משורה של אירועים לציון יום השנה לנכבה של העם הפלסטיני, כולל במוסדות להשכלה גבוהה. היום אנחנו בחיפה ובעוד כמה ימים נהיה באוניברסיטת תל אביב. אני חושב ששימור הזיכרון הוא חשוב מאוד כי אי אפשר לבנות על פתרון שיביא לשלום ולחיים נורמליים בלי לטפל בבעיות האמיתיות. השאלה של הנכבה היא לא רק שאלת הפליטים שחיים מחוץ לגבולות הארץ, אלא גם שאלה של חמישית מהאוכלוסייה שהם אזרחי המדינה והם עקורים מיישובים שנהרסו בשנת 1948, וטיוח הוא לא התרופה הכי טובה. צריך לנהל דיון בנושא".

 

טקס יום הנכבה (צילום: שושן מנולה)

טקס יום הנכבה (צילום: שושן מנולה)

גרי קורן, חבר בתא ישראל ביתנו שהשתתף בהפגנה: "אנחנו בהלם מוחלט מכך שהאוניברסיטה מאשרת אירוע לציון הנכבה, ולא סתם נכבה, אלא נכבה שעומדת בסימן טיהור אתני. זה שפל חדש שהאוניברסיטה מגיעה אליו. אנחנו לא מסכימים ונילחם על הדגל הזה (דגל ישראל; ש"מ) שאני מחזיק פה ורצו לגרש אותי בגללו. נלחמתי גם בצבא ואלחם גם באוניברסיטה. צריך שהם יבינו שזו מדינת ישראל ומי פה בעל הבית".

דניאל סיגלוב, ראש תא לביא שיזם את הפנייה לאוניברסיטה בבקשה למנוע את האירוע: "אנחנו כועסים על האוניברסיטה שהסכימה לקיים טקס כזה בתחומי מוסד אקדמי ישראלי ציוני. טקס לציון הנכבה למעשה מגדיר את הקמת המדינה כיום אבל, יום אסון. הם טוענים שעשינו להם טיהור אתני. יש שם תערוכת צילומים בנושא, וזה לא ייתכן שזה יקרה כאן, באוניברסיטה. אין לי בעיה שהם ישכרו אולם חיצוני ויציגו שם את השקרים שלהם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר