גן ילדים (צילום: עופר וקנין)
גן ילדים (צילום: עופר וקנין)

הצעה לסדר: תו עירוני לגיל הרך

בעקבות ריבוי מקרי ההתעללות בפעוטות הגישה חברת מועצת העיר נעמה לזימי הצעה לסדר שמטרתה היא להסדיר את תחום הגיל הרך במסגרת עירונית באמצעות תו עירוני. לזימי: "בעבר כבר דנתי בנושא עם גורמים בעירייה, אך משהדברים לא עלו על פסים מעשיים החלטתי שיש לקדם אותם כמדיניות ברורה"

פורסם בתאריך: 16.8.20 08:13

חברת מועצת העיר נעמה לזימי מסיעת חיים בחיפה של ראש העיר עינת קליש רותם הגישה הצעה לסדר שמטרתה היא הסדרת תחום הגיל הרך במסגרת עירונית באמצעות תו עירוני, וזאת מכיוון שתחום זה אמור להיות מוסדר במסגרת ממשלתית אך הוא פרוץ לחלוטין. את הצעתה הגישה לזימי לנוכח ריבוי מקרי התעללות בפעוטות.

זוהי הפעם השנייה שבה לזימי מעלה הצעה לסדר בנושא הגיל הרך, כאשר את הצעתה הקודמת, שאותה היא הגישה ביחד עם מחזיקת תיק החינוך בעיריית חיפה סיגל ציוני לפני כחצי שנה, הוחלט בסופו של דבר לבטל בשל ניסיון לקדם אותה מול הגורמים הרלוונטיים בעירייה. כעת, לאחר שלטענתה הנושא לא קודם, החליטה לזימי להעלות את ההצעה מחדש, ובאופן מפורט יותר.

ההצעה כוללת בשלב הראשוני מיפוי של כל המסגרות הפרטיות, ולזימי מסבירה זאת בכך ש"חוק הפיקוח מכניס אליו כל מסגרת שיש בה יותר משבעה ילדים. על הרשות לדעת במדויק בכמה מסגרות מדובר, הן בשל מיפוי הכרחי והן בשביל פנייה לצורך מימוש התו העירוני". במקביל מבקשת לזימי לבצע "גיבוש מקיף של הסטנדרט העירוני שהיינו רוצים לראות, וכתיבת נהלים כדי להיכלל בתוך התו העירוני. לתהליך זה צריכים להיות שותפים גורמי הרשות מאגף החינוך, חברי מועצת העיר, תושבים וצוותי גן".

לפי ההצעה, הקריטריונים לקבלת תו עירוני הם בטיחות מתחם הגן, חיצונית ופנימית; תחזוקת המבנה ומצבו; אישור אי רישום פלילי בתחום העיסוק לכל צוות המעון או הגן; הכשרת מד"א של לפחות איש צוות אחד במקום בכל רגע נתון; והכשרת גננת ו/או מטפלת של לפחות איש צוות אחד במעון או בגן.

קבלת התו העירוני תהיה בכפוף לבקרה ולפיקוח של העירייה גם לאחר קבלתו, וזאת באמצעות פיקוח וצוות חינוכי שילוו את תהליך אישור מתן התו, ולהכנסת כל מוסד למאגר העירוני לטובת ההורים. כמו כן יבוצעו הכשרות בנושאים שאותם יציפו הצוותים, יוקם פורום שיגבש את תהליכי העבודה, יינתנו ליווי מקצועי ומענים לסוגיות שונות, בין השאר במטרה ליצור היכרות בין הצוותים השונים בעיר לשם הפריה הדדית והצפת סוגיות משותפות.

בהצעה נכתב עוד כי "עלינו לרתום את המוסדות המאורגנים שעובדים עם הגיל הרך לשותפות הזו – נעמ"ת, ויצ"ו, החברה למתנ"סים ועוד" וכמו כן יש לקיים אחת לחצי שנה דיון של צוות היגוי וחשיבה משותף על מנת לגבש מתווה המשכי שיהווה קשר רציף בין העירייה, הארגונים, הגנים והצוותים".

 

 

לזימי אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "אחד מהנושאים שאותם התחייבתי לקדם במסגרת הבחירות למועצת העיר היה הסדרה רשותית לתחום הגיל הרך. כאמא לילדה קטנה ועם ילד שני בדרך, הנושא הזה לא רק חשוב לי אלא קרוב מאוד ללבי. לצד החובה שלנו להיאבק למען אחריות ממשלתית לגיל הרך, מחלחלת ההבנה כי לרשות יש כוח עצום בסיוע בתחום הזה. רשויות רבות כבר החלו תהליך זהה, ויש לנו הרבה ממי לשאוב ידע, ללמוד ולפתח את התחום. בעיר השלישית בגודלה בארץ זה יותר ממתבקש. אני סבורה ובטוחה שהתו העירוני הוא חובתנו. הצעתי היא רק התייחסות חלקית למענה שצריך להיות מקיף ורחב יותר, אך אני מאמינה שזו התחלה שניתן יהיה להתפתח איתה. בעבר כבר דנתי בנושא עם גורמים בעירייה, אך משהדברים לא עלו על פסים מעשיים החלטתי שיש לקדם אותם כמדיניות ברורה".

 

נעמה לזימי (צילום: נופר חסון הנדלמן)

נעמה לזימי (צילום: נופר חסון הנדלמן)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר