בית הספר עופרים לחינוך מיוחד
בית הספר עופרים לחינוך מיוחד

בלגן במערך ההסעות: ילדים רבים בחינוך המיוחד נשארו בבית

לטענתם של הורים רבים לתלמידים בחינוך המיוחד, ילדיהם לא פתחו את שנת הלימודים מכיוון שעיריית חיפה לא דאגה להסעות ולמלווים. את תלונותיהם הם העלו אל דף הפייסבוק של העירייה בתגובה לפוסט הברכה שפרסמה אתמול ראש העיר עינת קליש רותם לקראת פתיחת השנה

פורסם בתאריך: 1.9.20 13:06

תלמידים רבים בחינוך המיוחד נשארו היום (שלישי) בבית ולא פתחו את שנת הלימודים, והוריהם טוענים כי הסיבה לכך היא שעיריית חיפה לא דאגה להסעות ולמלווים. יתרה מכך, ההורים טוענים כי היום בשעה 11:30, עם סיומם של הלימודים, הגיעו רכבי הסעות לבתי הספר ללא מלווים, ובשל כך סירבו הנהגים להסיע את התלמידים. כתוצאה מכך, נאלצו ההורים לעזוב את עבודתם ולהגיע לאסוף את ילדיהם ממוסדות החינוך.

הורים רבים העלו את תלונותיהם אל דף הפייסבוק של העירייה בתגובה לפוסט הברכה שפרסמה אתמול ראש העיר עינת קליש רותם לקראת פתיחת שנת הלימודים.

"הבן שלי בחינוך המיוחד מוסר לך, קליש רותם, תודה ענקית על זה שהוא בין אלה שלא הגיע היום לבתי הספר ולא יכול לחוות את החוויה של 1 בספטמבר עם חבריו", נכתב באחת מהתגובות, "לא רק שאין הסעה ולא ידוע מתי יהיה, גם אין מלווה, ואף אחד ממחלקת ההסעות בעירייה לא דיבר איתנו כדי להסביר מה קורה. מחקתם אותנו מהמפה אז תמחקו לנו גם את המסים העירוניים. שוברים לתשלום ארנונה את לא שוכחת לשלוח. מה שקורה כעת גורם לילדים מיוחדים לנסיגה התנהגותית, וחבל שזה כך".

אם אחרת כתבה: "אני אמא לילדה נכה שלומדת בבית ספר לחינוך מיוחד. היא כל כך סבלה מסגר הקורונה, עברה ניתוח, וכל כך חיכתה לחזור לבית ספר, אך רק היום אמרו לי שאין לה מלווה, וזה אומר שהיא לא תוכל לחוות את החוויה של 1 בספטמבר. העירייה ידעה שהילדים יצטרכו הסעה בתחילת השנה, והיה מספיק זמן להתארגן. זה פשוט חוסר אחריות שלכם. זה עובר כל גבול. אף פעם לא קרה דבר כזה. תתביישו לכם. אני לא היחידה שכועסת, ומקווה שתשמעו עוד הרבה תלונות".

אם נוספת כתבה לקליש רותם: "את צריכה לעשות סדר בדברים. לא הגיוני שיש כאוס גדול כל כך במערכת החינוך ושאין מענה להורים לגבי מלוות. צריך צוות עובדים מינימלי כדי להכין את הקרקע תקופה קצרה לפני פתיחת השנה, ולא בדקה האחרונה".

"תודה על הברכות", כתבה אם אחרת, "אבל הבלגן חוגג במינהל החינוך בעניין ההסעות, המלוות, המפקחים ובית הספר עצמו. יד ימין לא יודעת מה עושה יד שמאל, וההורים נשארים חסרי אונים וללא מענה".

זעמם של ההורים מופנה גם למוקד המידע לחינוך המיוחד שהעירייה מתגאה בו, כאשר מירב הטענות הן על היעדר מענה במוקד בארבעת הימים האחרונים. "איך יכול להיות שיש לי ילדה בחינוך המיוחד, ושוב מתחילה שנה ללא מענה להורים באשר למלווה ולחברת ההסעות", כתבה אם בתגובה לפוסט של ראש העיר, "לאיש אין תשובה לגבי הילדה שלי. אתם לא רוצים שהילדה תקבל חינוך? אנחנו דורשים טיפת כבוד עבור הילדה שלנו שעולה לכיתה ב'. בבקשה שר החינוך, תדאג שהילדה שלי ועוד ילדים שזקוקים למלווה יקבלו את הטוב ביותר. בעיריית חיפה אמרו לי שהשיבוצים בטיפול. פניתי לאחראית על המלוות ועדיין לא קיבלתי תשובה. אין מענה טלפוני, זה מחדל".

 

 

אב לילד בבית הספר עופרים ע"ש אמיר גרינבוך לחינוך מיוחד בנוה דוד אמר ל"כלבו – חיפה והקריות" שהיום הוא נאלץ להישאר עם בנו בבית. לדבריו, הוא פנה לאחד מסגני ראש העיר בבקשה לעזרה, ונענה כי הנושא הועבר לטיפול הגורמים המקצועיים.

"עם כל הכבוד, שראש העיר תטפל באופן אישי בשיבוץ של הבן שלי להסעות", אמר האב, "הבן שלי, שהוא ילד נכה, לא צריך לשלם את המחיר על הרשלנות של אגף החינוך. במשך ימים שלמים אני מנסה לתפוס את האחראי על החינוך המיוחד בעירייה ולא מצליח כי באגף החינוך לא עונים לטלפונים. בבית הספר אמרו לי שאין להם תשובות. היה לעירייה מספיק זמן להתארגן. אני לא אזרח סוג ב', וגם לא הבן שלי. אם העירייה מתנהגת כך לילדים אוטיסטים, איך היא מתנהגת עם ילדים רגילים? בושה וחרפה. הם פגעו בבן שלי, ואני לא אשתוק על כך. אני בודק את האפשרות לתבוע את העירייה על המחדל הזה".

אם לילד בכיתה א' שלומד בכיתת שילוב בבית הספר שלווה בקרית אליעזר אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "במשך שבועיים ניסיתי להשיג את האחראי על הסעות בעירייה במספר הטלפון שהעירייה פרסמה, אך ללא הצלחה. גם מנהל בית הספר התקשר לאחראי ולא קיבל מענה. בסופו של דבר, מחנכת הכיתה תפסה את האחראי ואמרה לנו שתהיה הסעה הבוקר".

ההסעה הגיעה?

"לא, וגם ידעתי שהיא לא תגיע כי לא פנו אלינו לתאם אותה. הסעתי בעצמי את הבן שלי לבית הספר, וידעתי גם שיהיה בלגן עם ההסעות הביתה. הגעתי רק ב-10:00 לעבודה, ועמדתי עם סטופר ביד כדי לצאת תוך שעה בחזרה לבית הספר כדי לאסוף את הילד. ילד שעולה לכיתה א' – איזו התחלה יש לו במערכת החינוך העירונית. אני גרה בקרית חיים, יש לי ילדים בבתי ספר בקריה, ועכשיו גם חיפה נוספה לציר ההסעות. זה מטורף, אי אפשר לעבוד כך. מה העירייה רוצה, שיפטרו אותי בגלל המחדלים שלה? הטיפול הרשלני של העירייה הוא מעצבן מאוד כי היא מקבלת ממשרד החינוך תקציב להסעות בסכום של כמעט 900 שקל לילד".

בתגובת העירייה שנמסרה אתמול נכתב: ״העירייה מסיעה יותר מ-2,050 תלמידים בחינוך המיוחד. בשבועיים האחרונים יצרו הסייעות והמלוות קשר עם התלמידים ועם ההורים כדי לעדכן אותם בפרטי ההסעה. הסייעות והמלוות שובצו בימים האחרונים עקב כך שהמדינה אפשרה לקיים ועדות זכאות ואפיון עד לסוף חודש אוגוסט. ייצרו קשר עם ההורים עד סוף היום".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. צביקה ב.

    ותודה גם לסיגל ציוני "האמא של כל הילדים". עם אמא כזאת, עדיף להיות יתום

  2. אילנה

    הורים יקרים, העירייה עסוקה עכשיו בחיפוש יועצים למיניהם גם ביצירת משהו שנקרא מינהלת זה עולה הרבה כסף. גם מוקדשת עכשיו דאגה רבה לחזירים, העיר אפילו קושטה בהרבה עמודים עם ציורי חזירים, גם על זה הלך כסף. אתם מתלוננים על הסעות ומלוים.. כאשר ה׳עירייה׳ תתפנה, אולי תעסוק גם בכך.

  3. חיפאי עצוב

    שכל המתלוננים יעשו חשבון נפש את מי הם בחרו. מה ידעו עליה לפני שבחרו בה?

  4. חיפאי עצוב

    למערכת כלבו.
    המחדלים של קאליש חוזרים על עצמם. מדוע התגובות כלפיה לא יכולות לחזור על עצמן? אנא פרסמו את תגובתי.

  5. המתפכח

    עזבו את קליש, בסך הכל היא אישה נחמדה נאה וטובה, שמבשלת יפה ופוטוגני וכנראה גם טעים, היא אדריכלית וד"ר לתאוריה כלשהי, שלא ממש עובדת . יש לה IQ גבוה, ו EQ מתחת לממוצע, בעלת חגורה שחורה בקראטה , מושפעת מברוסלי, מבלי להבין מה זה באמת קראטה (הלוואי היתה מבינה וחווה זאת לא רק בתאוריה) היא לא מבינה בניהול כלל ועקומת למידה שלה בניהול נמוכה מאוד. סובלת מחטא היוהרה. ונקלעה לסיטאציה של ראש העיר.
    הבעיה האמיתית היא אנשי הקואלציה, שנותנים לאישה הזו יד להמשיך בריסוק העיר. האשמה עליהם כשותפים לפארסה. ורק בכוחם לעצור זאת.

  6. גם אני עצוב

    לחיפאי העצוב:
    יש הרבה "יפי נפש" ובעיקר נשים שהולכות להפגנות נגד ביבי והשחיתות השלטונית
    אבל בחרו בקליש למרות שהייתה ידועה כעבריינית מורשעת כבר אז
    רק בגלל שהיא אישה שנבעטה למעלה ולא בזכות עשייה או כישורים.
    מגיע לתושבי העיר לסבול ממנה.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לפחות על תכתבו שקרים אצלי גם אותו דבר אין צלוה ואין הסעה ואף אחד לא הצקשר אלי

  8. לא מתפלאת

    רציתם שינוי קבלו אותו במחיאות כפיים שערות לא סוערות
    כמה ועוד ועוד פדיחות רק כשלון אתה מוצא ותו לאו
    קלשאה לא קליש

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר